Καλωσήλθατε στον Fadomduck2

To παρόν ιστολόγιο αποτελεί φυσική συνέχεια του Fadomduck στο οποίο θα βρείτε συλλογές κειμένων, παραπομπές σε ηλεκτρονικές διευθήνσεις με πολιτικά βιβλία και μουσική, καθώς και μια αρκετά μεγάλη συλλογή με αφίσσες από την Σοβιετική Ενωση (μέχρι και το 1956). Αρχείο με τα άρθρα του Fadomduck #1 θα βρείτε εδώ. O Fadomduck2 όπως και ο προκάτοχος του δηλώνει πως αν και ντρέπεται να κρύψει τις συμπάθειες του, δεν εκπροσωπεί καμμία συλλoγικότητα, παρά μόνο τον εαυτό του. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο alepotrypa200@gmail.com

Κυριακή 21 Ιουνίου 2020

Politicaly correct: Απλά μαθήματα γελοιοποίησης του αντιρατσισμού

Διαβάζουμε:

"Κατά των ανισοτήτων το ρύζι Uncle Ben, αλλάζει ταυτότητα"

και ακολουθεί το ρεπορτάζ:
___________
Ο ιδιοκτήτης της εταιρίας "Uncle Ben", Mars, αποφάσισε να αλλάξει την ταυτότητα της εταιρίας, στον απόηχο των μαζικών κινητοποιήσεων κατά του ρατσισμού. Η επιχείρηση έχει βρεθεί πολλές φορές στο στόχαστρο, καθώς κατηγορείται ότι προάγει ρατσιστικά και επικίνδυνα στερεότυπα*.

Σε δήλωσή του μέσω της ιστοσελίδας της εταιρίας, ο Mars έγραψε "Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να εξελίξουμε το brand του Uncle Ben, συμπεριλαμβανομένης και της οπτικής του ταυτότητας. Και θα το κάνουμε".

Σύμφωνα με το CNN και την ιστοσελίδα της εταιρίας Uncle Ben, το όνομα χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά το 1946 ως αναφορα σε έναν μαύρο αγρότη, γνωστό ως Uncle Ben, ο οποίος και εξειδικευόταν στην παραγωγή ρυζιού. Ο εικονιζόμενος είναι στην πραγματικότητα ο Frank Brown, ένας αγαπητός σεφ και σερβιτόρος από το Σικάγο.

Παρ' όλα αυτά, ο τίτλος "θείος" και "θεία" χρησιμοιείτο ως "τιμητική προσφώνηση" από τους λευκούς του αμερικανικού νότου προς τους ηλικιωμένους μαύρους, καθώς αρνούνταν να τους αποκαλέσουν "κύριο" και "κυρία".

Στο πλαίσιο των αντιρατσιστικών κινητοποιήσεων που λαμβάνουν χώρα παγκοσμίως η εταιρία αποφάσισε να αλλάξει την ταυτότητα του γνωστού ρυζιού, συμβάλλοντας κατ' αυτόν τον τρόπο στην εξάλειψη των ανισοτήτων.

__________
Εύλογα θα αναρωτήθεί κάποιος το τι ζόρι μπορεί να τραβάω εγώ με τα παραπάνω.

Το ζόρι που τραβάω είναι με την πολιτίκαλυ κορέκτ αντίληψη πως είναι οι λέξεις που καθορίζουν την πραγματικότητα και όχι το αντίστροφο, και κατά συνέπεια όχι μόνο η γελοία αντίληψη πως η κοινωνική-ταξική πάλη μπορεί κάλιστα να αντικατασταθεί από ένα παιχνίδι λέξεων, αλλά και ο βιασμός της λογικής από μια τέτοια αντίληψη, η οποία μάλιστα τείνει να κυριαρχίσει εντός του πολιτικού φάσματος που θέλει (τρομάρα του) να αυτοαποκαλείται και "προοδευτικό".

Να εξηγούμαι λοιπόν για να μην παρεξηγουμαι:

Αν ο όρος "θείος-θεία" που "χρησιμοποιούνταν σαν προσφώνηση σεβασμού απέναντι σε ηλικιωμένους μαύρους" ήταν "ρατσιστικός", τότε θα πρέπει να μπει στα μαύρα ρατσιστικά κατάστοιχα (συμφωνα με καμένα μυαλά των πολιτίκαλυ κορέκτ πάντα) και το περίφημο βιβλίο "η καλύβα του μπαρμπα-Θωμά" (Uncle Tom's Cabin or, Life Among the Lowly), για το οποίο δεν θα μιλήσω περισσότερο καθώς είναι γνωστό πως είναι το λογοτεχνικό έργο που έπαιξε ιστορικά περισσότερο ρόλο από ο,τιδήποτε άλλο στην καταγγελία της δουλείας και των ρατσιστικών ανισοτήτων.



Και σαν να μην έφτανε η παραπάνω φάπα ("ρατσίστρια" δηλαδή μέχρι και η διαπυρίσια καταγγέλλουσα του ρατσισμού και της δουλείας Harriet Beecher Stowe), την τσαντίλα μου ήρθε να ολοκληρώσει το δελτίο ειδήσεων του ...ΣΚΑΪ (αν θυμάμαι σωστά) όπου ο ένας παρουσιαστής διορθώνει τον άλλον που μιλούσε για "μαύρους", με την εξώφθαλμα λανθασμένη έκφραση "αφροαμερικανούς".

Και δεν σταθώ εδώ στην γνωστή "προοδευτικότητα" του μέσου (δεν με ενόχλησε αυτό-δυστυχώς συνηθίσαμε), αλλά στην ευθεία επίθεση σε κάθε λογική και κριτική σκέψη, γιατί:

α)Αν είναι ρατσισμός το να πεις "μαύρο" κάποιον μαύρο, τότε το μνημειώδες αντιρατσιστικό μουσικό έργο του Μάνου Λοΐζου "τα νέγρικα" θα έπρεπε λογικά να έχει χρηματοδοτηθεί από την Κου-Κλουξ-Κλαν τουλάχιστον, και...

Το αγαπημενο τρελλοκομείο, σύμφωνα με το “πολιτικώς ορθόν”
λεξιλόγιο, προφανώς ΔΕΝ είναι αφρικάνος...
β)Αφρική δεν είναι μόνο η υποσαχάρια τέτοια, αλλά και η Αίγυπτος, η Τυνησία, η Λιβύη, το Μαρόκο, η Αλγερία, μέρη που ο συνηθισμένος ανθρωπότυπος των ντόπιων λίγο έως καθόλου διαφέρει, από των Ελλήνων, των Μαλτέζων, των Ιταλών, Ισπανών κλπ.

-Όλοι υτοί λοιπόν ξαφνικά έγιναν κάτι άλλο από "αφρικάνοι", εφόσον ο όρος "αφρο-" (οφείλει σύμφωνα με τους "κορεκτάδες" να-) περιγράφει αποκλειστικά τον ανθρωπότυπο της μαύρης φυλής;

Ως κατακλείδα:

Τα νεύρα μου με όλα αυτά με πιάνουν, όχι μόνο για την γελοιοποίηση της ό,ποιας αντιρατσιστικής επιχειρηματολογίας από τους "κορεκτάδες", αλλά και για τον πλήρη αποπροσανατολισμό της συζήτησης (που προφανώς αυτός ο αποπροσανατολισμός είναι και το ζητούμενο της "πολιτικής ορθότητας") από αυτό του αγώνα για την ισότητα των ανθώπων ανεξαρτήτα από το έθνος, την φυλή ή το φύλλο τους, στο εάν οι φτωχοί δολοφονημένοι από το κράτος και τις ρατσιστικές οργανώσεις μαυροι στις ΕΠΑ (και αλλού), θα αποκαλούνται από τους δημίους τους "αφροαμερικάνοι" (όπως από την πολιτεία που δολοφόνησε τον Φλόυντ)** ή "νέγροι" (όπως από τον Μάνο Λοΐζο).

Δύσκολα θα πρόσφερε κανείς στο ρατσισμό καλύτερες υπηρεσίες...
___________
*Το "επικύνδινο στερεότυπο" είναι δηλαδή ποιό ακριβώς;
-Ότι ένας μαύρος αγρότης παράγει καλής ποιότητας ρύζι; (Κλείσανε και το Δαφνί...)
**Μινεσότα, στα σύνορα με τον Καναδά (πιο βόρεια δεν έχει). Κατά τα λοιπά οι νότιες πολιτείες τους μάραναν....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου, άν δεν υπάρχει εγγραφή στον blogger ή άλλη διαδυκτιακή υπηρεσία (βλέπε όροι σχολιασμού στο πάνω μέρος της σελίδας).
Ανώνυμα και υβριστικά σχόλια μπορούν να διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.