Καλωσήλθατε στον Fadomduck2

To παρόν ιστολόγιο αποτελεί φυσική συνέχεια του Fadomduck στο οποίο θα βρείτε συλλογές κειμένων, παραπομπές σε ηλεκτρονικές διευθήνσεις με πολιτικά βιβλία και μουσική, καθώς και μια αρκετά μεγάλη συλλογή με αφίσσες από την Σοβιετική Ενωση (μέχρι και το 1956). Αρχείο με τα άρθρα του Fadomduck #1 θα βρείτε εδώ. O Fadomduck2 όπως και ο προκάτοχος του δηλώνει πως αν και ντρέπεται να κρύψει τις συμπάθειες του, δεν εκπροσωπεί καμμία συλλoγικότητα, παρά μόνο τον εαυτό του. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο alepotrypa200@gmail.com

Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2020

Πως τροφοδοτείται η εθνικιστική υστερία


Την Παρασκευή 31 του Γενάρη ξυπνήσαμε ακούγοντας πολεμικές κραυγές. Ενα τουρκικό σεισμογραφικό σκάφος απειλούσε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, έλεγαν. Οταν ακούσαμε κάποιους ραδιοφωνιτζήδες να μας ενημερώνουν ότι το τουρκικό σκάφος παραβίασε το FIR Αθηνών, κοντέψαμε να χάσουμε τα μαλλιά μας. Ακόμα και να μην ξέραμε τι σημαίνουν τα αρχικά, ξέραμε ότι το FIR αναφέρεται σε εναέριες ζώνες πτήσης. Flight Information Region είναι η πλήρης απόδοση του όρου. Περιοχή Πληροφοριών Πτήσεων, που την ορίζει ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO). Υπάρχει και σ' αυτόν τον τομέα «θεματάκι» ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία, αλλά δε θα μπορούσε ποτέ να αφορά ένα βαπόρι. Στη θάλασσα δεν υπάρχει FIR. Υπάρχουν χωρικά ύδατα, υφαλοκρηπίδα, εσχάτως και ΑΟΖ. Το FIR σχετίζεται μόνο έμμεσα με τα θαλάσσια όρια, καθώς ορίζει τις περιοχές έρευνας και διάσωσης για τις οποίες κάθε χώρα είναι υπεύθυνη. Αυτό μάλλον είχαν κατά νου εκείνοι που έδωσαν την «είδηση» στα παπαγαλάκια. Ομως, το τουρκικό σκάφος δεν πραγματοποιούσε αποστολή έρευνας και διάσωσης!

Επεσαν τα σχετικά «τηλέφωνα» και οι επόμενοι ραδιοφωνιτζήδες το μάζεψαν. Το τουρκικό σεισμογραφικό σκάφος πλέει εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, έλεγαν. Ωπα, ποια υφαλοκρηπίδα, ρε παιδιά; Εχει οριστεί ελληνική ή τουρκική υφαλοκρηπίδα; Αυτό δεν είναι το ζήτημα για το οποίο το ελληνικό κράτος εδώ και δεκαετίες καλεί το τουρκικό να προσφύγουν από κοινού στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης; Αλλά κι αν το παραβλέψουμε αυτό, καμιά διακοσαριά μίλια νότια του Καστελλόριζου, το πολύ να ήταν τα όρια της υποτιθέμενης υφαλοκρηπίδας του νησιού. Αν υπήρχε συμφωνία ανάμεσα στα δυο κράτη.

Αργότερα διευκρινίστηκε από το ίδιο το υπουργείο Αμυνας ότι το τουρκικό σκάφος δεν παραβίασε τα ελληνικά χωρικά ύδατα. Αν επρόκειτο για οποιοδήποτε άλλο σκάφος, δε θα γινόταν καμιά συζήτηση.
Επλεε σε διεθνή χωρικά ύδατα, σε ανοιχτή θάλασσα όπως λέγεται. Επειδή, όμως, επρόκειτο για ερευνητικό σκάφος, θα υπήρχε ζήτημα αν αυτό πραγματοποιούσε έρευνες μέσα σε περιοχή που η Ελλάδα θεωρεί ότι θα εκταθεί η υφαλοκρηπίδα της, η Τουρκία το αμφισβητεί και το ζήτημα παραμένει εκκρεμές και αρρύθμιστο. Και οι δύο χώρες, εφαρμόζοντας τις αρχές της καλής πίστης, οφείλουν να απέχουν από κάθε μονομερή ενέργεια, μέχρις ότου οριστεί το μοίρασμα των θαλάσσιων περιοχών που βρίσκονται πέρα από τα χωρικά τους ύδατα. Ως γνωστόν, σήμερα τα χωρικά ύδατα είναι στα 6 μίλια, διότι η Τουρκία έχει επισήμως ορίσει ως casus belli -αιτία πολέμου δηλαδή- τυχόν επέκταση τωνελληνικών χωρικών υδάτων στα 12 μίλια. Πέρα από τα 6 μίλια θα οριστούν η υφαλοκρηπίδα και η ΑΟΖ της κάθε χώρας, είτε με διμερή συμφωνία είτε με διαιτητική απόφαση διεθνούς δικαστηρίου.

Ολα αυτά, όμως, είναι ψιλά γράμματα για τους ραδιοφωνιτζήδες και τους διαδικτυάδες που εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία. Μέχρι να διευκρινιστούν (με την παρέμβαση των πιο… ψύχραιμων), οι ακροατές, θεατές και αναγνώστες είχαν υποστεί ένα μπαράζ εθνικιστικής υστερίας και πλύσης εγκεφάλου, σύμφωνα με το οποίο «την αποφράδα μέρα των Ιμίων, οι Τούρκοι προχωρούν σε ωμή παραβίαση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων». Αλλά κι όταν ψευτο-διευκρινίστηκαν τα πραγματικά δεδομένα, η εθνικιστική υστερία συνεχίστηκε με άλλο τρόπο. Κόβοντας και ράβοντας τα πραγματικά περιστατικά: «έκανε έρευνες το τουρκικό σκάφος» - «όχι δεν έκανε έρευνες, πήγε να κάνει, αλλά είδε την ελληνική φρεγάτα και φοβήθηκε» - «έριξε καλώδια, αλλά δεν ενεργοποίησε τους ηχοβολιστικούς μηχανισμούς που βρίσκονται στα καλώδια» - «όχι δεν ξέρουμε αν έριξε καν καλώδια ή αν απλώς παρεξέκλινε της πορείας του λόγω καιρού» κτλ. κτλ.
Οπως έγραψε και ο καθηγητής Π. Λιάκουρας («Τα Νέα», 5.2.20), «αν ένα σκάφος ενεργεί έρευνα, μπορεί να διαπιστωθεί από τα πραγματικά δεδομένα, καθώς μπορεί να έχει απλωμένα τα καλώδια, χωρίς να ενεργεί έρευνα σεισμικών δεδομένων. Διαφορετικά, το σκάφος αν δεν ενεργεί έρευνα, τότε διαπλέει ανοικτή θάλασσα. Και ενεργεί με τους κανόνες της διεθνούς ναυσιπλοΐας».
Επίσημα, το ελληνικό κράτος δεν έκανε κάποια διαμαρτυρία προς την Τουρκία (ή προς διεθνείς οργανισμούς), ότι το τουρκικό σκάφος πραγματοποιούσε έρευνα. Επομένως, με τη διέλευσή του στη συγκεκριμένη περιοχή δεν παραβίαζε την καλή πίστη. Ούτε είχε υποχρέωση να κάνει κάποια αναγγελία προς την ελληνική πλευρά. «Το έκαναν για να δοκιμάσουν τα αντανακλαστικά μας, αλλά εμείς τους δείξαμε πόσο απίδια βάζει ο σάκος», ήταν (σε ελεύθερη απόδοση) η κυβερνητική θέση. Για να γίνει, μάλιστα, πειστικός, ο υπουργός Αμυνας Παναγιωτόπουλος έδωσε ένα γελοίο ρεσιτάλ (κόβοντας την πίτα ενώπιον του «ποιμνίου» του στην εκλογική του περιφέρεια), περιγράφοντας τις τηλεφωνικές επικοινωνίες του με τον πρωθυπουργό και το… διαγωνισμό ψυχραιμίας στον οποίο επιδόθηκαν. Και η σχετική συζήτηση ακόμα συνεχίζεται (από τα αστικά ΜΜΕ, με συμμετοχή πολιτικών παραγόντων όλων των τάσεων), ντοπάροντας με εθνικισμό το λαό.
Πηγή: Κόντρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου, άν δεν υπάρχει εγγραφή στον blogger ή άλλη διαδυκτιακή υπηρεσία (βλέπε όροι σχολιασμού στο πάνω μέρος της σελίδας).
Ανώνυμα και υβριστικά σχόλια μπορούν να διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.