Σκίζουν τα ρούχα τους απ’ το δήθεν πάθος τους να υπερασπιστούν την αυτοδιάθεση του γυναικείου σώματος – εναντίον ενός δεξιού / χριστιανικού συνεδρίου για την «υπογονιμότητα» και την οικογένεια… Όμως είναι ακριβώς οι ίδιοι, μα ακριβώς οι ίδιοι, που επιδιώκουν και ορέγονται να απαγορεύσουν οποιαδήποτε αυτοδιάθεση οποιουδήποτε σώματος, γυναικείου, αντρικού, παιδικού, ηλικιωμένου, οποιασδήποτε φυλής… Είναι οι ανθρωποφύλακες του «εμβολιάσου ρε, τι σου ζητάμε;».
Θα ήταν εύκολο και δίκαιο να μιλήσουμε για τους πρεζάκηδες της εξουσίας – αλλά θα ήταν ρηχό και επιφανειακό. Η παλιά αυτοδιάθεση, η αληθινή, εκείνη που παριστάνουν ότι υμνούν οι φύλακες του συστήματος, έχει πεθάνει προ πολλού – απλά κάνουν κάθε τόσο το μνημόσυνό της. Αντίθετα η εικονική “αυτοδιάθεση”, η “αυτοδιάθεση” του “δώστε μου γενετική μηχανική, cyber transformation και ψηφιακή επαύξηση να πέσω επάνω της με χαρά”, αυτή πράγματι κουρντίζεται για να κατακτήσει το κοινωνικό πεδίο. Είναι η “αυτοδιάθεση” του δούλου στο “τέλος του παιχνιδιού” του Μπέκετ: (η μοιρολατρεία) μιας διαλεκτικής ιστορικής αντίθεσης αφέντη και υπηρέτη, την οποία όλοι ζουν μ’ έναν τρόπο που τους διαφεύγει, αλλά απ’ την οποία κερδίζει μόνο τ’ αφεντικό.
Κάνουν παράσταση οι λακέδες της εξουσίας όταν κτυπιούνται για την “αυτοδιάθεση”. Είναι οι σφουγγοκωλάριοι της καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης. Τα κωλόχαρτα της Ιστορίας. Σαν μαριονέτες τραβάνε τα μαλλιά τους για να αποδείξουν πόσο νοιάζονται για τα σώματα. Για να μπορούν πριν και μετά να τα πετάξουν σε “κοινές δεξαμενές” κατά βούληση, με κάθε άλλοθι και αθώο ύφος. Να τα πετάξουν εκτελώντας τις διαταγές, με την ελπίδα ότι θα την γλυτώσουν. Για να μπορούν να λένε “μα η σχέση κόστους / οφέλους είναι καλή!” – εννοώντας ότι τα συμφέροντα των φαρμακομαφιών είναι κάπως λιγότερο φονικά απ’ έναν υπερδιογκωμένο τσαχπίνη· αλλά μια χαρά σκοτώνουν και σακατεύουν βιοτεχνολογικά.
Κανείς δεν θα γλυτώσει απ’ την ρωγμή του χρόνου. Μέσα σ’ αυτήν, μέσα απ’ αυτήν, μόνο ο ιστορικός υλιστής μπορεί να δει έγκαιρα την αστραπή της στιγμής του κινδύνου.
Πηγή: SarajevoΒλέπε ακόμη σχετικά:
Καλά γενικά η λεγόμενη αυτοδιάθεση του σώματος είναι σαν ιδεολόγημα προβληματικό και γενικά η παραπάνω ανάλυση που αγγίζει και το ζήτημα του εμβολιασμού είναι παραπάνω από προβληματική όχι ως προς το σωστό συμπέρασμα για όλους αυτούς που κατακρίνει ως υποκριτές αλλά γιατί αν ξεκινήσουμε να χτυπάμε τον εμβολιασμό συλλήβδην με αφορμή προφανώς τον εμβολιασμό για τη νόσο κοβιντ 19 και μάλιστα στο όνομα του ιστορικού υλισμού τότε δεν είναι στραβος γιαλός αλλά στραβά αρμενιζουμε ξεκάθαρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσοι υπερασπίζονται το διαλεκτικο και ιστορικό υλισμό έχουν και δίνουν μεγάλη μάχη με ανορθολογικές απόψεις περί εμβολιασμού και καλά κάνουν.
Ας αφήσουμε ξεχωριστά το ζήτημα εμβολιασμός για τον κοβιντ 19 που υπάρχουν σίγουρα πολλοί αστερίσκοι και ερωτήματα ή επιφυλάξεις , από τη συνολικότερη κουβέντα του κατά πόσο είναι απαραίτητοι οι εμβολιασμοί ειδικά σε συνδυασμό με την επιχειρηματολογία περί αυτοδιάθεσης του σώματος που έχει γίνει καραμέλα για ένα σωρό πράγματα όπως η νομιμοποίηση των ναρκωτικών για παράδειγμα.
ratm
@ratm:
ΔιαγραφήΚατά των εμβολιασμών γενικά, ούτε αυτοί που έγραψαν το άρθρο δεν είναι, οπότε δε νομίζω να υπάρχει λόγος να μπαίνει κάτι τέτοιο στην συζήτηση.
Από την άλλη μεριά αυτό με την "αυτοδιάθεση του σώματος" έχει λογική, ειδικά όπως κάποια πράγματα αποκαλύπτονται από την καπνοαπαγόρευση και μετά.
-Που σταματάει δηλαδή το δικαίωμα του κράτους να επεμβαίνει στο σώμα σου;
Αφού αν καπνίζεις, "επιβαρύνεις το σύστημα υγείας-άρα και το κοινωνικό σύνολο", αν πίνεις "επιβαρύνεις το σύστημα υγείας-άρα και το κοινωνικό σύνολο", αν τρέφεσαι με υψηλά λιπαρά "επιβαρύνεις το σύστημα υγείας-άρα και το κοινωνικό σύνολο", ενώ πλέον και αν δεν δεχτείς να γίνεις πειραματόζωο για της κάθε μεγαλοφαρμακευτικής "επιβαρύνεις το σύστημα υγείας-άρα και το κοινωνικό σύνολο", κλπ κλπ
Εγώ το θεωρώ ζήτημα, και μάλιστα σοβαρό.
Επίσης δεν θεωρώ (εγώ) πως η χρήση νακωτικών έχει σχέση με αυτή την κουβέντα, καθώς εκεί επισέρχονται και πολλές άλλες παράμετροι.
Το σίγουρο είναι πως το δικαίωμα να ορίζουμε το σώμα μας, ούτε με τον ανύπαρκτο στην Ελλάδα αντιεμβολιασμό έχει σχέση, ούτε φυσικά με την ντρόγκα.
Για αλλού βαράει (φυσικά) η καμπάνα...
Υπάρχει Τρας το εξής ζήτημα ότι πλέον έχουμε μπει σε μια εποχή που ίσως εγώ και εσύ δυσκολευόμαστε ακόμα να αντιληφθούμε την κοσμογονική αλλαγή που επιφέρει στην καθημερινότητα του καθένα ωστόσο αυτή είναι υπαρκτή αρκεί να δούμε την καθημερινότητα ενός νέου 18-19 ,20 χρόνων . Αυτό έχει να κάνει με το διαδίκτυο και ειδικά με τις δυνατότητες των ΜΚΔ. Έτσι ο ανύπαρκτος αντιεμβολιασμος πριν από 15-20 χρόνια στην Ελλάδα ήταν απόλυτα υπαρκτός αν και σε μικρά ποσοστά τα τελευταία χρόνια πριν σκάσει το θέμα με τον κοβιντ 19. Το είδα και από προσωπική πείρα μιας και είχα στον παιδικό σταθμό και στο νηπιαγωγείο του παιδιού μου μητέρα που αρνούνταν να εμβολιαστεί το παιδί της και απαιτούσε ταυτόχρονα αυτό να γραφτεί κανονικά στον παιδικό και στο σχολείο.
ΔιαγραφήΔεύτερον το ζήτημα που βάζεις και είναι σοβαρό των ατομικών και συλλογικών ελευθεριών στο όνομα της υγείας πχ αν θέλουν σου λένε οι καλοκαιρινές έξοδοι έχουν πολλά τροχαία οπότε τις απαγορεύουμε. Αλληλοτροφοδοτειται από αταξικα και θολά επιχειρήματα της αυτοδιάθεσης του σώματος.
Αυτά τροφοδοτούν το αφήγημα οι απαγορεύσεις είναι αποδεκτές πλην ψεκασμενων όταν η αντιπαράθεση γίνεται με όρους γενικού αντιεμβολιασμου ή υπερασπισης της χρήσης ναρκωτικών ουσιών στο όνομα της αυτοδιάθεσης του σώματος. Καντι αντίστροφα οι απαγορεύσεις τροφοδοτούν τέτοιες προσεγγίσεις που ουσιαστικά όχι μόνο ενάντια στις επιδιώξεις του κεφαλαίου δεν είναι αλλά εκφράζουν και μεγάλο τμημα του. Ειδικα σε ότι αφορά την πλήρη ιδιωτικοποίηση της υγείας και της πρόνοιας πχ αφού αυτοδιάθεση του σώματος ατομική ευθύνη ο εμβολιασμός κοινώς αν θες να κάνει το παιδί σου εμβόλιο για ηπατίτιδα πλήρωσε και κάνε του εδώ είμαστε ελεύθερο κράτος δεν υπιχρεωνοθεμ αλλά δεν καλύπτουμε και οικονομικά για τέτοια ζητήματα. Όπως και μια σειρά κράτη που εντασουν στο ΑΕΠ το εμπόριο ναρκωτικών αφού το νομιμοποιούν και φυσικά μεγάλα μονοπώλια θησαυριζουν από την επένδυση τους σε αυτό τον τομέα. Μια ματιά εξάλλου στις επενδύσεις στην "φαρμακευτική" αλλά και "ψυχαγωγική" χρηση της κάνναβης δείχνει πολλά.
Οπότε όταν βάζουμε τέτοια ζήτημα στο τραπέζι και μάλιστα θέλοντας να εξετάσουμε από ταξική σκοπια το ζήτημα πρέπει να πάρουμε υπόψη μας όλες τις παραμέτρους. Και το λέω γιατι παρακολουθώντας το μπλογκ,τις αναρτήσεις και τα σχόλια έχω δει από πολλά σχόλια αφορισμούς για τη στάση των κομμουνιστών και του ΚΚΕ εδώ στην Ελλάδα πάνω στο ζήτημα πανδημία, εμβολιασμοί κλπ και ταυτόχρονα μια αποθέωση για αναλύσεις των αυτόνομων που διαβάζοντας τες μπορώ σίγουρα να βρω πράγματα που μπορεί να μην τα είχα λάβει υπόψη μου αλλά συνολικά τα μεθοδολογικά εργαλεία και τα λογικά άλματα που κάνουν είναι οφθαλμοφανη.
ratm
@ratm:
ΔιαγραφήΟι άνθρωποι δεν είναι Λενινιστές, αυτόνομοι είναι, οπότε είναι λογικό να μην μπορείς (ούτε και εγώ εξάλλου) να ταυτιστείς 100% μαζί τους.
Όμως έχουν ασχολήθεί με το ζήτημα, και μάλιστα πάρα πολύ σοβαρά. Τις παραπομπές εξάλλου από κάτω για αυτό τις έχω, προς αποφυγή "παρεξηγήσεων".
Από εκεί και πέρα τώρα, το ζήτημα που αναφέρεις και εσύ περί ιδιωτικοποίσης της υγείας και πως αυτή συνδέεται με την "ατομική ευθήνη" και όλο αυτό μαζί πακετάκι με τον κρατικό αυταρχισμό, είναι το σημαντικό, γιατί πρόκειται για μια σύνδεση που πολύ σπάνια και από πολύ λίγους γίνεται.
Το ΚΚΕ έχει πιάσει αν θέλεις κάποια ζητήματα σωστά, αλλά την μεταξύ τους σύνδεση δεν την έχει κάνει, τουλάχιστον ακόμη.
Επίσης όπως σου είπα και πριν, ούτε κάποιο θέμα "αντιεμβολιασμού" μπαίνει εδώ (πράγμα φανερό αν δεν αποκόψεις το συγκεκριμένο κείμενο από την συνολική αρθρογραφία που έχω αναδημοσιεύσει στο μπλογκ από διάφορες πηγές), και σίγουρα σε τίποτε δεν έχει να κάνει με την ντρόγκα, που ακόμη και αυτή νόμιμη είναι για χρήση-η εμπορία της απαγορεύεται, αλλά και που είναι ένα πολύ πιο περίπλοκο κοινωνικό ζήτημα όπως αναγνωρίζουμε και οι δύο, προκειμένου να μπει κάτω από την γενική ταμπέλα "αυτοδιάθεση σώματος".
Και πολύ συνοπτικά επάνω σε αυτό να σχολιάσω πως μπορεί το "σωματική αυτοδιάθεση" να μοιάζει αταξικό, αλλά μόνο τέτοιο δεν είναι, αφού οι όποιοι καταναγκασμοί και σε αυτό το επίπεδο, τα σώματα της εργατικής τάξης (και των ευρύτερων λαϊκών στρωμάτων) αφορούν, και όχι βέβαια τους αστούς.
Αυτοί δεν κάνουν ότι θέλουν απλά με τα δικά τους σώματα, αλλά δυστυχώς και με τα δικά μας...
Ολες αυτες οι new age ορολογίες, τυπου αυτοδιαθεση σωματος, ατομικος δικαιωματισμος κ.α. παντα μου καθονταν στο στομαχι και σιγουρα δεν εχουν να κανουν με οτιδήποτε προοδευτικο. Αντίθετα ειναι ενα ακομη καλοδουλεμένο σχεδιο της ΑΤ για να διαχωρισει και να διασπασει οριστικα τον λαο σε μονάδες οι οποιες θα νομιζουν οτι εχουν μια καλπικη ελευθερία,στην έκφραση, στο σώματος, στο φυλο τους, στο στυλ τους, στις σχεσεις τους αλλα στη πραγματικότητα η ελευθερια τους αυτη δεν αφορα παρα μονο τη ματαιοδοξία τους και ενα απελευθερωμένο μοντελο για να καταναλωνουν περισσότερο. Δεν ειναι τυχαια η "κοινωνικη πιεση" που ασκουν τα ΜΚΔ σε καθε πτυχή της κοινωνικής ζωης και η μέθοδος που στιγματίζουν και κατακεραυνώνουν ακομα και τεκμηριωμένες απόψεις που δεν συμφωνουν με το δηθεν προοδευτικο αφήγημα πχ βλεπε υιοθεσία απο ομόφυλα ζευγάρια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖούμε σε μια εποχη που ο δικαωματισμος για ότι πετάει και κινείται, αναγεται σε ύψιστο κοινωνικό θεμα ,με μάζες να σκουζουν πισω απο ενα κινητο και ενα πληκτρολόγιο , αλλα τα ουσιαστικά θεματα της δωρεαν περίθαλψης, της εργασίας για ολους, της δωρεάν Παιδείας δεν αποτελουν για αυτούς στοχος αγωνα και "δικαίωμα" γιατι μαλλον ειναι πολυ ντεμοντέ για τα γούστα τους και δεν γραφουν καλα σαν ποστάρισμα...Θα καταλήξουμε να εχουν περισσότερα δικαιωματα τα αγαπητα κατοικίδια μας παρα εμεις στην αγορα εργασίας και στο ωραριο μας !
Βασίλης
@Βασίλης:
ΔιαγραφήΓια τον "δικαιωματισμό" και την μεταμοντερνιά, προφανώς θα συμφωνήσουμε, και εγώ μάλλον θα επαυξήσω κιόλας (έχω δημοσιεύσει επάνω σε αυτά αρκετές φορές εξάλλου http://fadomduck2.blogspot.com/search/label/%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%BD%CE%BF).
Εκείνο που δεν βλέπω είναι σε τι μπορεί αυτά να σχετίζονται με το παραπάνω κείμενο.
Εκτός εάν έχουμε φτάσει στο άλλο άκρο, να θεωρούμε δηλαδή λίγο ως πολύ αδιάφορο ότι δεν σχετίζεται άμεσα με το μισθολογικό, λες και η καταπίεση της εργατικής τάξης (που είναι και το ζήτημα που μας αφορά) θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο από συνολική και να συντελείται ταυτόχρονα σε όλα τα επίπεδα.
ΔιαγραφήΓια τον δικαιωματισμό σαν εντελώς αντιδραστική κοινωνική θεώρηση, μιλάω κάπως συνοπτικά μεν, αλλά και με ιστορικές αναφορές εδώ:
http://fadomduck2.blogspot.com/2019/06/blog-post_5.html?showComment=1559835492406#c8394377463044081133
Επίσης θα βρεις αρκετά άρθρα και στην ετικέτα "δικαιωματισμός":
http://fadomduck2.blogspot.com/search/label/%22%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82%22
Πολύ καλό το σχόλιο σου για το δικαιωματισμο και τη πολιτική ορθότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης, η σύνδεση "αυτοδιάθεση του σώματος" = "ατομική ευθύνη" = "ιδιωτική ασφάλεια" που αναφερθηκε πιο πάνω, είναι ένα ζήτημα που θα ήθελα να το σημειώσει και να προβάλλει περισσότερο το Κόμμα, γιατί είναι από τις περιπτώσεις εκείνες που ξεμπροστιαζεται και απόκαλύπτεται το αντιδραστικό πρόσωπο όλου αυτου του δήθεν προοδευτικου συρφετου, που πήρε τις τεχνικές των "πορτοκαλί επαναστάσεων" και τώρα έχει βάλει στόχο και τη διατάραξη των κοινωνικών σχέσεων.
Βασίλης
Ratm
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχω κανει και εγω "σχόλια αφορισμούς για τη στάση των κομμουνιστών και του
ΚΚΕ εδώ στην Ελλάδα πάνω στο ζήτημα πανδημία, εμβολιασμοί κλπ" χωρις καμια
"αποθεωση για τις αναλυσεις των Αυτονομων" θελοντας να καταγραψω τους
δικους μου προβληματισμους.
Η αναφορα σε αυτους εγινε για εναν πολυ απλο λογο,ΠΟΥΘΕΝΑ το τονιζω ΠΟΥΘΕΝΑ
ιδως σε οτι εχει απομεινει απο τα red blogs(εκτος trash) δεν εγινε η
παραμικρη συζητηση γι αυτο που ονομαζεται Πανδημια η Συνδημια κατ
αλλους.Μερικα αρθρα εδω και εκει και "ακρα του ταφου σιωπη".
Η κριτικη σκεψη δεν πετιεται στα σκουπιδια στο ονομα της οποιασδηποτε
σκοπιμοτητα η αναγκαιοτητας γιατι εαν δεχεσαι την εικονικη πραματικοτητα
που δημιουργουν αργα η γρηγορα θα την βρεις μπροστα σου (και στους δικου
σου ανθρωπους)
Οσον αφορα το παραπανω σημειωμα μπορει να θεωρησει καποιος οτι ειναι
ελειματικο αλλα οχι και λαθος .Στηλιτευουν την υποκρισια της κυριαρχης
αφηγησης για "δηθεν αυτοδιαθεση" σε σχεση με την Πανδημια και Βιοπολιτικη
του σημερα.Το ελειμα του ειναι οτι χρησιμοποιουν μερος της Ενοιας που ενας
Κομουνιστης θα χρησιμοποιουσε για την αναλυση της Αληθειας και της
Πραγματικοτητας.
Και για να κανω ξεκαθαρη την σκεψη μου "Η χρηση και η πειθαρχιση του
σωματος ειναι συνδεδεμενη με την κυριαρχη Βιοπολιτικη και δεν χειραφετειται
καποιος εαν δεν χειραφετηθει Ταξικα και Οικονομικα η ιδια η Κοινωνια που
ζει".
Οι αυξανόμενες αβεβαιότητες ,οι τεχνολογιες ελεγχου και επιτηρησης η
ψηφιοποιηση των παντων-και του ιδιου του σωματος- ειναι ηταν προαπαιτουμενα
για την Καπιταλιστικη Αναδιαρθρωση και την μορφη των πραγματων που
ερχονται.Εαν τωρα φαινεται απλως ενα μερος τους ειναι γιατι με Αφορμη την
Πανδημια προχωρανε πιο γρηγορα απο οτι η ιδια η Κοινωνικη Αδρανεια θα τους
επετρεπε.Οι υποδομες, Ιντερνετ κινητα υπολογιστες κλπ τωρα ειναι σε
ικανοποιητικο σημειο για να γινει η ψηφιοποιηση και κατ επεκταση ο
κοινωνικος ελεγχος.Οι προοδοι στην Ρομποτικη Τεχνητη Νοημοσυνη Δικτυα
Κβαντικοι Υπολογιστες Big Data κλπ επεισης.
Και να μην ξεχναμε οτι η επιστημονικη τεχνολογικη ανεπαρκεια του μεσου
ανθρωπου μεγαλωνει και θα μεγαλωνει ακομα και για αυτους που εχουν σχεση με
Θετικες επιστημες.
Και ερχομαστε στο καιριο ερωτημα΄σαν ΚΚΕ περα απο την πολυ σημαντικη
ανασυγκροτηση του συνδ.κινηματος,το ανεβασμα του επιπεδου τις πολυπλευρες
μαχες εντος και εκτος βουλης τους χιλιους διαολους που σου βαζουν εμποδια
δεν θα επρεπε εδω και καιρο να εχεις επεξεργαστει Θεωρητικα (παραλληλα με
τα υπολοιπα) πολλα απο τα παραπανω? Ακομα και εαν η εμπεδωση τους απο τα
ιδια σου τα μελη θα ηταν δυσκολη και πιθανον ελειπης θα ειχες δημιουργηση
τις προυποθεσεις να υποστηριζης το δικο σου "αφηγημα" οτι -Επαναστατικη
Θεωρια και Πραξη πανε μαζι-.Αυτο θα επετρεπε να αμφισβητηθει κατα μεγα
μερος "Ο Κυριαρχος Επιστημονικος Λογος" και ολες οι προφανεις η μη
απορρειες του.
Και κατι για το θεμα των εμβολιων (αναφερομαι στα mrna) ξαναγυρισαμε σε
εναν Ντετερμινισμο Laplace και ενθεν χωρις να το αντιληφθουμε?Πως γινεται
με δοκιμες λιγοτερο απο 6 μηνες να ειναι "ασφαλη"κλπ.?Εφθασαμε στην
"παντογνωσία που ζητούσε ο Λαπλάς."?Μπορουν οι βιοτεχνολογοι και τα λοιπα
των φαρμακευτικων να προβλεψουν ως αλλη "Μεγαλη Διανοια" τις αντιδρασεις
του εξαιρετικα πολυπλοκου και αγνωστου εν πολοις ανθρωπινου οργανισμου
οργανισμου? τοτε ας λυσουν και το θεμα ολων των ασθενοιων και να ειμαστε
μια χαρα.
Τα ερωτηματα ειναι υπαρκτα και κυριαρχα και οχι "ενταξει αλλα τι να κανουμε
?"Η πολιτικη και η πολιτικη διαχειριση ειναι η πραγματικοτητα που θα
επρεπε να βλεπουμε -στο συνολο της-.
Ευχομαι να προτρεχω πολλων πραγματων η να ειναι επουσιωδη.Η "πραγματικη
πραγματικοτητα" θα δειξει.
Lunacharsky