👉Παρατήρηση 2η: Το εργατικό λαϊκό κίνημα δεν βρίσκεται και στα καλύτερά του. Αυτή η «ήττα», όμως, όσο κι αν φαίνεται οξύμωρο, έχει και κάτι το θετικό. Έχει αποθρασύνει τους σμπίρους του συστήματος.
Οι τελευταίοι λόγω της αμορφωσιάς τους περί την γεωμετρία της Ιστορίας και θεωρώντας αμετάβλητους τους συσχετισμούς υπέρ της τάξης της οποίας αποτελούν τους οργανικούς διασκεδαστές της, δεν νιώθουν την ανάγκη των προσχημάτων. Έτσι μας παρέχουν αφειδώς τα διαπιστευτήρια και της χυδαιότητας και της μαυρίλας τους.
Ας έρθουμε, τώρα, στο θέμα μας.
Από τα παλιότερα φιλοσοφικά ερωτήματα είναι και τούτο: Αξίζει τον κόπο να ασχολείσαι με έναν τενεκέ;
Η απάντηση συνήθως είναι «όχι». Ωστόσο κάποιες φορές χρειάζεται να κάνεις την εξαίρεση ώστε να επιβεβαιώνεται ο κανόνας.
Σήμερα, λοιπόν, θα ασχοληθούμε με έναν τενεκέ που ζει το δράμα να μην ξέρει πόσο τενεκές είναι, γεγονός που τον καθιστά «χρήσιμο». «Χρήσιμος» διότι προσφέρει αφειδώς όλες τις αποδείξεις για την ποιότητα όλων των τενεκέδων του είδους του. Αλλά – και κυρίως – γιατί αποκαλύπτει όλη την «σοβαρότητα» και την «δημοκρατικότητα» εκείνων που χρησιμοποιούν τέτοιους τενεκέδες άλλοτε για να κάνουν «υψηλή πολιτική», άλλοτε για να «ενημερώνουν» την κοινή γνώμη, άλλοτε για να παριστάνουν την «σοβαρή διανόηση» κι άλλοτε όλα μαζί.
Ο τενεκές μας λέγεται Τάκης Θεοδωρόπουλος (για τον περί ου ο λόγος μπορείτε να ρίξετε μια ματιά και ΕΔΩ) και αρθρογραφεί στην εφημερίδα του συγκροτήματος Αλαφούζου, την «Καθημερινή». Παρακαλούμε μπείτε στον κόπο να διαβάσετε το πόνημά του.
α) “Το ΚΚΕ ως ψυχολογικό σύμπλεγμα”. Αλήθεια πόσα καντάρια “δημοκρατικής” κατάντιας πρέπει να κουβαλάει κάποιος ώστε να φτάνει στο σημείο με το “καλημέρα” να εκδηλώνει τόσο απροσχημάτιστα την μαυρίλα του. Πόση “αρρώστια” αντικομμουνισμού (σε αυτό θα επανέλθουμε αναλυτικότερα παρακάτω) πρέπει να κουβαλάει για να βαφτίζει την “συμπλεγματολογία” σαν… πολιτική κριτική και την…”ψυχολογικοποίηση” σαν “επιχείρημα” πολιτικής πολεμικής και πολιτικής…διαφωνίας; Το επόμενο βήμα τέτοιων “δημοκρατών” είναι να εισάγουν ως εργαλείο κατά των πολιτικών αντιπάλων τους το… ψυχιατρείο.
γ) “Το ΚΚΕ έχει δηλώσει δημοσία ότι δεν δέχεται να υποβληθεί σε φορολογικό έλεγχο”. Αυτά τα λέει ένας τύπος που υπηρετεί ένα καθεστώς που με κυβέρνηση ένα κόμμα που χρωστάει 343 εκ. ευρώ στις τράπεζες, βγάζει στο σφυρί τις α’ κατοικίες των φτωχών ανθρώπων. Αυτά τα λέει ένας ψεύτης της τελευταίας υποστάθμης που την άρνηση του ΚΚΕ να καταδώσει στις υπηρεσίες του κράτους που υπηρετούν οι Θεοδωρόπουλοι τα ονόματα των εργατών που το στηρίζουν οικονομικά, την εμφανίζει σαν “άρνηση του ΚΚΕ να υποβληθεί σε φορολογικό έλεγχο”. Αυτή την πολιτική αλητεία την διαπράττει ένας τύπος που υπηρετεί το καθεστώς το οποίο όχι μόνο υποβάλλει το ΚΚΕ σε εξονυχιστικό φορολογικό και οικονομικό έλεγχο, αλλά και ταυτόχρονα είναι αυτό το καθεστώς, δηλαδή το κράτος της Novartis, με τα κόμματα της Ζήμενς, που επιβάλλει και πρόστιμα στο ΚΚΕ, επειδή ακριβώς το ΚΚΕ δεν γίνεται καταδότης των μελών του και των φίλων του, όπως με μεγάλη ευκολία γίνονται κατά καιρούς κάτι πούροι “δημοκράτες” με την πρώτη σφαλιάρα…
δ) “… εν μέσω μέτρων κατά της πανδημίας, το ΚΚΕ οργάνωσε διαδήλωση για την επέτειο του Πολυτεχνείου. “ Πω, πω… κατηγορία! Πω, πω… “έγκλημα” του ΚΚΕ! Αλλά ξέρετε: Αυτός ο τενεκές δεν έγραψε ενάμιση χρόνο πανδημίας ούτε λέξη για την σαρδελοποίηση των ανθρώπων σε λεωφορεία και τρένα. Λέξη για την εν μέσω πανδημίας σαρδελοποίηση των παιδιών στα σχολεία. Θυμήθηκε την πανδημία στην (σε εξωτερικούς χώρους και με υγειονομικούς κανόνες) πορεία για το Πολυτεχνείο. Και ξέρετε και κάτι ακόμα; Αυτός ο τενεκές δεν έχει κανένα πρόβλημα με την πορεία και την διαδήλωση για το Πολυτεχνείο λόγω πανδημίας. Εχει πρόβλημα με την πορεία και τις διαδηλώσεις για το Πολυτεχνείο. Τελεία. Διότι όταν (δείτε:) το 2017 έγραφε τις αθλιότητές του κατά του Πολυτεχνείου, δεν θυμόμαστε να υπήρχε πανδημία. Ούτε το 2016 που αναρωτιόταν (δείτε:) “σε τι ωφελεί ο εορτασμός” είχαμε καμιά πανδημία. Το μόνο που είχαμε και τότε και τώρα είναι κάτι τσανακογλείφτες των Αμερικάνων και των ντόπιων τσιρακιών τους που έσκουζαν και σκούζουν ενάντια στην πορεία του Πολυτεχνείου. Με ή χωρίς πανδημία.
ε) “Και μόλις προχθές μερικοί κομματικοί υπάλληλοι προσπάθησαν να εμποδίσουν τον απόπλου του «Δήλος Εξπρές» υπερασπιζόμενοι μια απεργία που είχε κηρυχθεί παράνομη”. Προσπερνάμε τα περί “παράνομης” απεργίας διότι δεν έχει νόημα αυτή η συζήτηση με τέτοιους τύπους. Σημειώστε, όμως, τούτο: Αυτή η ιστοριούλα καταλαμβάνει στο πόνημα του τενεκέ κυρίαρχη θέση. Την επαναφέρει, μάλιστα, δυο φορές γιατί την θεωρεί πολλή στέρεη βάση ώστε να δικαιολογήσει γιατί πρέπει να σταλούν οι κομμουνιστές στο…πάρκο (αφήνοντας σε άλλους την επιλογή αν το πάρκο θα έχει γύρω – γύρω θάλασσα…). Ανικανότητα; Απατεωνιά; Ωμός γκεμπαιλισμός; Ας διαλέξει ο ίδιος. Ενα είναι σίγουρο. Αυτός ο τύπος και τον… Ολυμπιακό να δει να παίζει με τα κόκκινα… δάκτυλο του ΚΚΕ θα εντοπίσει. Κάτι του είπαν, κάτι άκουσε, κάτι διάβασε (από “ενημερωτές” του είδους του), μπορεί να είδε και καμιά κόκκινη μπλούζα στο λιμάνι, τον έπιασε τον… ένοχο. Μια απορία μόνο προς την “Καθημερινή”: Καλά, αυτός ο τενεκές σας έστειλε ό,τι σας έστειλε. Εκεί δεν υπάρχει ούτε ένας που να διαβάζει τις ανοησίες του και να ειδοποιήσει: Βρε τενεκέ, δεν είχε καμία σχέση ούτε το ΚΚΕ, ούτε το ΠΑΜΕ με τα γεγονότα στο λιμάνι ! Η ιστορία που λες, για να επιτεθείς στο ΚΚΕ, δεν έχει σχέση με το ΚΚΕ! Βρε “έγκυρε”, βρε “έγκριτε”, βρε “φιλαλήθη”, βρε κόπανε! Βρε πολιτικέ σαχλαμάρα, πήρες ένα ψέμα, πήρες ένα fake, και το αναπαρήγαγες για να… στηρίξεις άρθρο! Πάνω στο ψέμα! Το έκανες γιατί είσαι άχρηστος; Αυτοί που σε φιλοξενούν, επίσης; Ή μήπως ο γκεμπελισμός είναι χρήσιμος, οπότε άσε τον γκεμπελίσκο να ξεφτιλίζεται αρκεί να κάνει την δουλίτσα του “πες -πες, κάτι θα μείνει”;
στ) Αφήσαμε τελευταίο τα περί “αντικομμουνισμού” του αστραχάν, που μετά τις διανοητικά απαστράπτουσες… συγκρίσεις με ΜΕΡΑ25 και Βελόπουλο, βάλλει κατά της “ασυλίας” (!) του ΚΚΕ, αλλά – σας παρακαλούμε – μην τον περάσατε και για κανένα μετεμφυλιακό αντικομμουνιστή, όχι, απαπα, αυτός μόνο την… καταδίκη του κομμουνισμού θέλει. Ο «αντικομμουνισμός», λοιπόν, είναι εκείνη η πολιτική ιδεολογία που αποτελεί το νήμα που ενώνει από τον Πινοσέτ μέχρι τον Παττακό και από τον Φράνκο μέχρι τον Μακάρθι και τις αστικές (και κοινοβουλευτικές, φυσικά) δημοκρατίες τύπου ΕΕ που λατρεύουν οι Θεοδωρόπουλοι.
Πρόκειται για τον ελάχιστο κοινό παρονομαστή κάθε αντιδραστικής, ανελεύθερης, καταπιεστικής, τρομοκρατικής και δικτατορικής συμπεριφοράς απέναντι σε χώρες και λαούς. Είναι μια στείρα υστερική και άκρως συντηρητική ιδεολογία, που δεν κατάφερε να οικοδομήσει ουσιαστικά κανένα σοβαρό θεωρητικό επιχείρημα ενάντια στον κομμουνισμό, παρά μόνο τη συμμαχία της με τα πιο ολοκληρωτικά και φασιστικά καθεστώτα. Στη χώρα μας, μάλιστα, έχουμε πολύτιμη εμπειρία.
Γνωρίζουμε, δηλαδή, ότι δεν υπάρχει λαϊκή διεκδίκηση που οι δυνάστες του λαού να μην έβλεπαν πάντα «κομμουνιστικό δάκτυλο» και «συνοδοιπόρους». Ο αντικομμουνισμός από την εποχή του ιδιώνυμου είναι η βασική προμετωπίδα του καθεστώτος όταν αυτό επέλεγε την ολοκληρωτική, την δικτατορική, τη φασιστική του φορεσιά, όπως συνέβη το ’36 με τον Μεταξά ή το ’67 με τους Μακαρέζους. Παραμένει, δε, μόνιμο αξεσουάρ δια πάσαν χρήσιν στο δισάκι των αστών δημοκρατών μας.
Τίθεται το ερώτημα: «Μα καλά, όποιος δεν συμφωνεί με τον κομμουνισμό, όποιος δεν συμφωνεί με την Αριστερά, πρέπει να το κρύβει;».
Απάντηση: Όποιος διαφωνεί με τον μαρξισμό, όποιος απεύχεται και αντιμάχεται την προοπτική του σοσιαλισμού και του κομμουνισμού από την άποψη της δικής του ταξικής θέσης ή της δικής του ταξικής και πολιτικής ανάλυσης, έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει και να το διαλαλεί. Τα παραπάνω σημαίνουν: Πολιτική κριτική, πολιτική αντιπαράθεση, ακόμα και πολιτική πολεμική. Αλλά δεν μιλάμε γι’ αυτό. Γιατί, πολύ απλά, ο αντικομμουνισμός είναι άλλο πράγμα. Ο αντικομμουνισμός, όσο κι αν (ανά τις εποχές) καμώνεται ότι κυκλοφορεί με το ένδυμα της «πολιτικής κριτικής», είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό. Είναι η τακτική του ψέματος, είναι η τακτική της συκοφαντίας, είναι η τακτική της προβοκάτσιας και της λάσπης. Είναι η τακτική της διαστρέβλωσης θέσεων, της παραποίησης απόψεων και της πλαστογράφησης ιστορικών δεδομένων. Ο αντικομμουνισμός δεν αντιμετωπίζει την κομμουνιστική κοσμοθεωρία ως μια επιστήμη με έστω «αβάσιμα» συμπεράσματα.
Δεν αντιπαραθέτει στη «μη αποδεκτή» ιδεολογία του μαρξισμού – λενινισμού τον πολιτικό του αντίλογο. Δεν βλέπει στη δράση των κομμουνιστών την πολιτική δράση των πολιτικών του αντιπάλων. Ο αντικομμουνισμός εκείνο που επιζητά είναι να εμφανίζει – και κάτω από συγκεκριμένους πολιτικούς συσχετισμούς να επιβάλλει – την κομμουνιστική ιδεολογία και την κομμουνιστική πολιτική δράση σαν «ποινικό αδίκημα»! Να την καταστήσει «κολάσιμη» στην κοινωνική συνείδηση. Επομένως, απέναντι στον κομμουνισμό και τους κομμουνιστές εκείνο που επιλέγεται σαν μέσο «πολιτικής αντιπαράθεσης» δεν είναι το πολιτικό επιχείρημα αλλά η απειλή. Δεν είναι η δύναμη της πειθούς στο πλαίσιο της αντιπαράθεσης ιδεών ενώπιον του λαού, αλλά η επιβολή του «νόμου»!Η Ιστορία διδάσκει: Δεν υπήρξε ένταση του αυταρχισμού, δεν υπήρξε επίθεση σε δημοκρατικό δικαίωμα, δεν υπήρξε ποτέ ενίσχυση της ιδεολογικής και πολιτικής τρομοκρατίας, που να μη συνοδεύτηκε – πάντα – από ένταση του αντικομμουνισμού. Δεν υπήρξε ποτέ αντιλαϊκό μέτρο, που να μην χρησιμοποίησε σαν δεκανίκι του την αντικομμουνιστική ρητορική. Να γιατί στην ΕΕ, στην Ελλάδα των εργασιακών εκτρωμάτων και παντού στον κόσμο των Πάιατ, ο αντικομμουνισμός, βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη.
Εν κατακλείδι:
- Ο αντικομμουνισμός καμία σχέση δεν έχει με την έννοια της πολιτικής διαπάλης.
- Ιστορικά, δε, έχει αποδειχτεί και μάλιστα περίτρανα ότι η ποινικοποίηση της κομμουνιστικής δράσης ισοδυναμεί όχι απλώς με καμπανάκι, αλλά με συναγερμό για την υπεράσπιση των δημοκρατικών και πολιτικών ελευθεριών σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, καθώς η φαλκίδευσή τους, την οποία προωθεί ο αντικομμουνισμός, δεν αφορά μόνο στους κομμουνιστές, αλλά στοχεύει ολόκληρη την κοινωνία.
- Όσο για το αν συνιστά «αμάρτημα» να είναι αντικομμουνιστές οι αντικομμουνιστές, επαναλαμβάνουμε:
Φυσικά και δεν είναι αμάρτημα. Στην περίπτωσή τους, μάλιστα, το να είναι αντικομμουνιστές αποτελεί καθήκον. Και υποχρέωση!
Ισως, μάλιστα, ο αντικομμουνισμός τους να είναι και η μόνη ενδιαφέρουσα πλευρά της ύπαρξής τους ως δημοσιολόγων. Και τούτο διότι, αν μη τι άλλο, βοηθούν «να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι» ότι ο αντικομμουνισμός εκτός από κατ’ εξοχήν επικίνδυνος φορέας και προπομπός των πιο αντιδημοκρατικών μεθοδεύσεων, είναι και γελοίος.
*Του Νίκου Μπογιόπουλου με αρχικό τίτλο "-Αξίζει τον κόπο να ασχολείσαι με έναν τενεκέ;"
____________
*Επενδύσαμε το κείμενο με τις ανάλογες αισθητικής αντικομμουνστικές αφίσσες, για "να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι", όπως πολύ σωστά λέει και ο Μπογιόπουλος παραπάνω....
Όση κριτική και να έχω για το ΚΚΕ ,αγανακτώ με εμέσματα αμερικανοκινητων,γερμανοφιλων και νεοφιλελευθερων πατσαβούρων όπως του συγκεκριμενου.Αυτος βγαζει το παντεσπανι του με κατα παραγγελία λίβελους.Ρε παιδί μου και να θελει να κάνει κάποιος σοβαρη κριτική στο ΚΚΕ αν ειναι σοβαρός δεν μπορει απο φοβο μην τον συσχετίσουν με τυπους σαν αυτον τον τύπο
ΑπάντησηΔιαγραφή@Λώλος Δροσινός:
ΔιαγραφήΚοίτα, κριτική στο ΚΚΕ κάνουν ακόμη κ τα μέλη, ακόμη και τα στελέχη του (και πως αλλιώς;).
Αυτό είναι ένα πράγμα.
Ο αντικομμουνισμός στον οποίο αναφέρεται το άρθρο είναι άλλο. Γιατί ο αντικομμουνισμός εκτός από ηλίθιος, δεν μπορεί παρά να είναι και φασιστικός...
Οποιος θέλει να κάνει κριτική στο ΚΚΕ δεν έχει φόβο να χαρακτηριστεί σαν αντικομουνιστής. Η Κριτική είναι πάντα δεκτή γιατί πάντα υπάρχουν περιθώρια να γινόμαστε καλύτεροι στην προώθηση της στρατηγικής μας για την ανατροπή του καπιταλισμού. Αλλο κριτική και άλλο αντικομουνισμός. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
ΔιαγραφήΗρέμησε λίγο, μπορεί κάποιος ακόμη και να διαφωνεί και με την στρατηγική, και με τι τακτικές μας, και με όλα, αλλά αντικομμουνιστής να μην είναι.
Να μην θέλει δηλαδή να μας δει στα Γιούρα (ή σε κάποιο ψυχιατρείο στην καλύτερη) και ταυτόχρονα να θεωρεί πως καλό είναι για την κοινωνία που υπάρχουμε κ εμείς...
Είναι αρκετοί τέτοιοι άνθρωποι και δεν θα τους βάλουμε απέναντι...
TRASH. Ηρεμος είμαι και συζητάμε δεν είπα κανένα αντικομουνιστή. Ασφαλώς και υπάρχουν οι άνθρωποι που λες. Ούτε στα Γιούρα θα πάμε ούτε στον ψυχίατρο. Εδω θα μείνουμε και θα το παλέψουμε όπως κάνουμε απο το 1918. Στον προσυνεδριακό πήρες μέρος... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔιαγραφήΤον Φασισμό βεβαίως θα τον πολεμήσουμε πάντα όμως σαν καπιταλισμό. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Διαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
Διαγραφή-ΑΥΤΟ ΕΝΝΟΕΪΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΜΟΡΦΗ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΕ ΑΛΛΟ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ!
ΑΥΤΟ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΘΑ ΒΑΛΕΙΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΑΡΟ ΑΥΤΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ-ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΘΕΛΕΙΣ ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ!
ΑΥΤΟ σου ΦΩΝΑΖΩ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ και δεν θε να το καταλάβεις...
Κράξε λοιπόν εσύ τον αντιφασίστα (που δεν έχει την συνειδητότητα να καταλάβει αυτά που λέμε) και χάρισε τον πότε στους σοσιαλδημοκράτες και πότε στους αστούς...
Μιλάμε και για γαμώ τις τακτικές...
TRASH. Ειλικρινά δεν βλέπω που διαφωνούμε. Με τον αντιφασίστα που λες θα το παλέψουμε μαζί στην κοινωνική συμμαχία και το άλλο θα μπει στην ιδεολογική πάλη και ζύμωση. Στην αυτοτελή δράση του κόμματος είναι διαφορετικά. Πες μου τώρα που διαφωνούμε... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Διαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
ΔιαγραφήΤο εάν δεν μας πάνε ξανά στα Γιούρα ή στα ψυχιατρεία όπως προτείνει ευθαρσώς ο αρθρογράφος της Καθημερινής από επάνω, εξαρτάται μόνο από την κοινωνική απήχηση που μπορούμε να έχουμε σε κόσμο εκτός των δικών μας "τειχών".
Αυτού που καταλαβαίνουν πως "αν σήμερα το ΚΚΕ-άυριο όλοι" όπως επισημαίνει ο Μπογιόπουλος.
Αυτούς που κράζεις δηλαδή με την πρώτη ευκαιρία κάθε φορά...
TRASH. Ειλικρινά με αδικείς. Δεν θα το ανοίξουμε πάντως η τελευταία δεκαετία ήταν μεγάλο σχολείο... Μόνο αυτό. Με πιάνεις απόλυτα είμαι σίγουρος. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Διαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
ΔιαγραφήΤα σχόλιαπου γίνονται σχετίζονται αυτονόητα με ζήτημα της κάθε φορά ανάρτησης.
Άμα βρεις ανάρτηση που να μιλάει για την "αυτοτελή δράση του Κόμματος" (λες κ δεν υπάρχδει ο Ριζοσπάστης να μιλήσεις για αυτά) έλα κ ξαναφράφτα.
Κάτω από άσχετα άρθρα αυτά που λες αποκτούν εντελώς διαφορεικό νόημα.
Το να θες να πεις τον πόνο σου το καταλαβαίνω. αλλά δεν λειτουργεί έτσι το κόλπο. Φτιάξε ένα λογαριασμό στο τουΐτερ να λες όλη μέρα τα δικά σου. Στα μπλογκ τα σχόλια σχετίζονται με το θέμα της ανάρτησης...
TRASH. Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει σε ευχαριστώ πάντα για την φιλοξενία. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Διαγραφήhttps://www.rizospastis.gr/static.do?page=/campaigns/21congress/21congress.jsp ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
ΔιαγραφήΥπάρχουν οι παραπομπές με τα κείμενα του προστνεδριακού σε προηγούμενο άρθρο για τον προσυνεδριακό. Μην σπαμάρεις σε παρακαλώ...
Με συγχωρείς δεν τις είχα δει βγάλτο και πάλι σόρυ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔιαγραφήΡε παιδια, τενεκες γανωμενος η ξεγανωτος ειναι?
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατι εαν ειναι ξεγανωτος, οπως με την πρωτη ματια σε μενα φαινεται, θα χειροτερεψει η κατασταση (του)...
MiG-23 MLD
TRASH. Ο συγκεκριμένος αντικομουνιστής εκφράζει τον καημό της τάξης του για την αντιμετώπιση του ΚΚΕ μόνο που δεν τους βγαίνει. Κατάκτησε την ..νομιμότητα.. με τον αγώνα και την θυσία του λαού. Μη ξεχνάμε πως απο τα 102 χρόνια ζωής τα 49 ήταν στην παρανομία. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαντως, και ελπιζοντας να μην ειμαι εντελως εκτος θεματος, κανοντας επροχτες ενα ζαππινγκ στην τhλεΟραση, παρατηρησα εναν τεραστιο αντικομμουνισμο απο μικροτερα τηλεοπτικα καναλια (κυριως απατεωνων ιδιοκτητων) με τενεκεδες φασισταρια τυπου πχ Πλευρη και οχ μονο κα δινουν ρεσιταλ....
ΑπάντησηΔιαγραφήθεωρω μεγαλη απωλεια το οτι δεν υπαρχει πλεον ενα τηλεοπτικο πανελλαδικο καναλι που να εκπροσωπει τις θεσεις, τις αποψεις, των κομμουνιστων και του κκε, και να καταθετει με στοιχεια το σωστο και τι αληθες στην λασπη, ειδικοτερα σε μεγαλυτερης (και οχι μονο παντα) ηλικιας ανθρωπων που δεν το εχουν και πολυ με το διαβασμα, αρα και με τα κατεβατα σελιδων απο το διαδικτυο, ευχαριστω ξανα για την φιλοξενια και συγνωμη για την ανορθογραφια, ενα δημοτικο και αυτο οπως τα εφερε η ζωη, απεξω το περασαμε...
MiG-23 MLD
@MiG-23 MLD:
ΔιαγραφήΝαι με τα κανάλια όσο πάει γίνεται κ χειρότερο καθώς αντικομμουνιστική προπαγάνδα γίνεται πλέον ακόμη κ από την ...ΕΡΤ.
Για το 902TV δεν με ενόχλησε τόσο να σου πω, όσο για το ραδιόφωνο. Αυτό το άκουγε πολύς κόσμος και ήτανε μεγάλο πλήγμα. Τεσπά, ότι έγινε-έγινε...
Α ρε Παναγιώτη... Η ειρωνεία είναι ότι σε μεγάλο βαθμό οι θέσεις της ΚΕ για το 21ο συνέδριο στηλιτεύουν την σχηματοποίηση , τη μηχανιστική μεταφορά αιτημάτων, τσιτατων ή συμπερασμάτων σε κάθε περίπτωση χωρίς συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης και εξειδίκευση.
ΑπάντησηΔιαγραφήratm
ratm. Οπως το λες είναι και δεν έχω καμία διαφωνία. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔιαγραφήΠαναγιώτη το πρόβλημα όπως το περιγράφει πολύ καλά το 1ο κείμενο των θέσεων δεν είναι η διαφωνία με τις επεξεργασίες ή τη στρατηγική του κόμματος αλλά ότι αυτή η συμφωνία δε συνοδεύεται από την κατάλληλη κατανόηση με πολύ κακά αποτελέσματα για τον τρόπο που εντελει αποκρυσταλλώνονται στο κίνημα αυτές οι σωστές και κατά τη γνώμη μου επεξεργασίες.
ΔιαγραφήΤο οτι ο φασισμός είναι στην οικονομική του βάση καπιταλισμός και ως εκ τούτου ο βγάζουμε το συμπέρασμα ότι ο καπιταλισμός είναι φασισμός άρα όποιος μη αντικαπιταλιστης είναι και μη αντιφασίστας. Είναι μια λογική όμοια με το μπατσο και το μπουζούκι που ουδεμία σχέση έχει με τη διαλεκτική ούτε φυσικά και με αυτό που λέει το ΚΚΕ. Έχει όμως πολύ σχέση με τη μεταφυσική , τα λογικά άλματα και με αυτό που αποδίδουν σαν κατηγορία στο ΚΚΕ όσοι δε συμφωνούν με το πρόγραμμα του.
Άρα πρέπει να σκεφτείς και εσύ αλλά και άλλοι που μπορεί να νομίζουν ότι υπερασπίζονται το τωρινό πρόγραμμα του ΚΚΕ με αυτό τον τρόπο, μήπως τελικά αντί να αποδομεις πολιτικά μια λανθασμένη γραμμή , την ενισχύεις δικαιώνοντας την σε ότι αφορά αυτά που αποδίδει ως κατηγορίες στην τωρινή γραμμή του κόμματος.
ratm
@ratm:
ΔιαγραφήΤο θετικό είναι πως το Κόμμα το έχει δει το πρόβλημα, το θεωρεί σημαντικό και επιμαίνει σε αυτό. Το αρνητικό είναι πως χρονίζει, αλλά δεν επεκτείνομαι γιατί εδώ δεν είναι χώρος προσυνεδριακού διαλόγου.
Αφού επισημαίνεται πάντως σαν ζήτημα, πιστεύω πως λίγο ή πολύ, αργά ή γρήγορα, θα λυθεί...
ratm. Να σου εξηγήσω την σκέψη μου. Οποιος δεν είναι Αντικαπιταλιστής ασφαλώς και μπορεί να είναι αντιφασίστας και μπορούμε να συνεργαστούμε μαζί του στον αντιφασιστικό αγώνα. Αυτό κατά την γνώμη μου μπορεί να γίνει μόνο στα πλαίσια της κοινωνικής συμμαχίας που εκεί θα κάνουμε τον αγώνα χωρίς να χρειάζεται να είναι ο άλλος κομμουνιστής αλλά ταυτόχρονα θα γίνεται και η ιδεολογική πάλη και ζύμωση των διαφορετικών απόψεων. Ετσι έχω καταλάβει το πρόγραμμα του κόμματος και δεν νομίζω να έχω λάθος. Αν υπάρχουν άλλοι που το θέτουν όπως λες αυτό ναι είναι αριστερίστικο τροτσκιστικό λάθος και πρέπει να αλλάξει. Πιστεύω να συμφωνείς. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Διαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
ΔιαγραφήΠαραπάνω λες (ή φαίνεται να λες) το αντίθετο ακριβώς όμως...
Οπότε:
-Ή έχεις πρόβλημα στην έκφραση και μην ακφράζεσαι δημόσια γιατί κάνεις ζημιά
-Ή κοίτα το τέλος πάντως, άμα το πας εκεί φαίνεται πως το πας...
TRASH. Συμφωνούμε θα εκφράζομαι πάντα αναλυτικότερα την κάθε φορά. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔιαγραφήTRASH. Σίγουρα θα λυθεί και είμαστε σε πολύ καλό δρόμο στην αφομοίωση. Μην ξεχνάμε πως οι επεξεργασίες με τα δοκίμια είναι πολύ πρόσφατα του 2011 και του 2018. Να είσαι καλά. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
ΔιαγραφήΆμα είναι να εμπεδώσουμε σωστά την γραμμή των αποφάσεων του 2011 το 2021...κλάφτα Χαράλαμπε...
Καλά λέει ο RATM από επάνω πως έτσι δικαιώνουμε αυτούς που διαστρεβλώνουν την γραμμή του ΚΚΕ...
TRASH. Δεν δικαιώνουμε κανένα. Μία δεκαετία μπροστά ...σε πολλές άλλες... νομίζω είναι λίγος χρόνος. Συνεχίζουμε ΒΕΝΣΕΡΕΜΟΣ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Διαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
ΔιαγραφήΔεν ιδρύθηκε το 2011 το ΚΚΕ...
Εγώ μάνι-μάνι το ήξερα από τότε που θυμάμαι ...τον εαυτό μου στα τέλη των '70ς. Αλλά και ο μακαρίτης ο παππούς μου το γνώρησε στο Αλβανικό μέτωπο το '40 από έναν συμπολεμιστή του...
Οπότε δεν θα πεσοκόψουμε την ιστορία με το "έτσι θέλω".
Άλλο η (συλλογική)αυτοκριτική και άλλο η ισοπέδωση...
TRASH. Δεν κάνουμε κανένα πετσόκομα και καμία ισοπέδωση. Τιμάμε τα 102 χρόνια ιστορίας του ΚΚΕ και την θυσία του λαού ιδιαίτερα στον Απελευθερωτικό Ταξικό πόλεμο. Τα συμπεράσματα όμως και τις επεξεργασίες με τα δοκίμια του 2011 και του 2019 και το πρόγραμμα του 1996 που ολοκληρώθηκε το 2013 δεν αφομοιώνονται σε τόσο λίγο χρόνο ιδιαίτερα σε ηλικίες πάνω απο 45 χρονών. Νομίζω συμφωνείς. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Διαγραφή...Εγώ μάνι-μάνι το ήξερα από τότε που θυμάμαι ...τον εαυτό μου στα τέλη των '70ς..... Απο την ίδια χρονική στιγμή λοιπόν το γνωρίσαμε και οι δύο. Αρα θυμάσαι και θυμάμαι τα πάντα. Ολα ΟΚ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Διαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
ΔιαγραφήΝαι ρε Παναγιώτη, και το θυμάμαι από τον μακαρίτη τον παππού μου κ τον πατέρα μου, σαν την ελπίδα και το εργαλείο εμάς των "φτωχόνε" να ζησουμε μια καλύτερη ζωή. Αυτό ήταν το ΚΚΕ από την ίδρυση του στα 1918, αυτό παραμένει κ σήμερα. Όποιος αυτό το παραβλέπει, "δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει" που τραγούδαγε κ ο Σαββόπουλος κάποτε...
TRASH. Είπαμε συμφωνούμε δεν έχω διαφωνία καμία. Αγώνας Αγώνας Αγώνας. Ολα καλά. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Διαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔιαγραφήΚαι μια που μου έδωσες την ευκαιρία, να “σολάρω” κ εγώ λίγο:
Εμείς σαν εργάτες λοιπόν, που δεν θέλουμε κότερα με τρία κιλά κόκα κ 8 17χρονες(για να μην μας πιάνει κ ο νόμος) φωτομοντέλες, εκείνο που θέλουμε είναι απλά να ζ.ησουμε σαν άνθρωποι.
Δηλαδή να δουλεύουμε (κ σκληρά ακόμη-αντέχουμε τα μουλάρια) και άμα το κάνουμε αυτό, να έχουμε τα βασικά για να ζήσουμε σαν άνθρωποι, τα περιγράφω εδώ: (http://fadomduck2.blogspot.com/2013/09/blog-post_3565.html)
Αν μπορούσε αυτά να μας τα εγγυηθεί ο καπιταλισμός, προφανώς δεν θα είχαμε πρόβλημα με δάφτονε.
-Έλα μου όμως που είναι επιστημονικά (και απόλυτα εμπειρικά μετά το '89) αποδεδειγμένο πως δεν μπορεί;
Για αυτό φωνάζουμε, όχι γιατί είμαστε μέλη κάποιας θρησκευτικής σέχτας που ψάχνει το ποιός θα χάσει την υποδιαστολή από τις “γραφές” (οι οποίες μάλιστα γραφονται και ξαναγράφονται)
Και το ΚΚΕ είναι στην πρώτη γραμμή αυτού του αγώνα από την μέρα που ιδρύθηκε μέχρι τα σήμερα...
ΤΡΑΣΗ.Πολύ σωστά τα λες και συμφωνούμε σε όλα όσα είπες δεν θα αναλύσω τίποτα τα έχουμε πει πολλές φορές. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔιαγραφήΣήμερα ξεφυλλιζοντας το Ριζοσπάστη το πρωί έπεσα στον προσυνεδριακο διάλογο σε ένα κείμενο κάποιου μέλους από τη Βεροια νομίζω. Ήταν εξαιρετικό και νομίζω με βάση και αυτά που τώρα συζητάμε ότι θα σε βοηθήσει πολύ να το διαβάζες Παναγιώτη. Δεν ξέρω το συγκεκριμένο μέλος προφανώς , ούτε έξω από τη Βέροια δεν έχω περάσει ποτέ μου,δεν ξέρω αν έχει κάποιες διαφωνίες ή όχι που δεν τις εκφράζει στο κείμενο του, αλλά το ότι πολλά από όσα γράφει μου φάνηκαν πολύ οικεία εμένα που ζω και δρω πολλά πολλά χιλιόμετρα μακριά από τη Βέροια, σημαίνει ότι κάποια ζητήματα που θίγει το 1ο κείμενο αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη σημασία.
ΑπάντησηΔιαγραφήratm
Διαβάζοντας όλα τα κείμενα του προσυνεδριακού, βλέπω ότι μια από τις προτεραιότητες μπαίνει η ορθή, ουσιαστικη, αποτελεσματική διάδοση και προπαγανδιστικη λειτουργία του Κόμματος, ξεκινοντας από τις τοπικές δραστηριότητες στις ΚΟΒ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι αντιλαμβάνονται ότι η δουλειά που πρέπει να γίνει, θα πρέπει να μπει σε νέα νοοτροπία, μάκρια από τις συνηθισμένες εικόνες απλής διεκπεραίωσης που παρατηρείται μέχρι τώρα . Ο κόσμος για να ενδιαφερθεί, για να ασχοληθεί και εν τέλει να πειστεί για κάτι, χρειάζεται επικοινωνία δια ζώσης, ένα στοιχείο που ποτέ δεν μπορεί να το ξεπεράσει ένα φυλλάδιο ή μια μπροσούρα, όσο καλό σχεδιασμένο και εάν ειναι.
Για τα παράπονα που ακούγονται ότι "οι νέοι δεν διαβάζουν, δεν ξέρουν θεωρία " δεν ανησυχώ τόσο, πάντα οι παλιοί αγωνιουσαν για το πως θα ανταπεξέλθει η νεολαία στους αγώνες και πάντα οι νέοι μας εξέπληταν ευχάριστα. Επίσης εμφανίζονται πάλι αναφορές με προτροπή σε "πιο εκλαικευμενα κείμενα", κάτι που ακούω εδώ και δεκαετίες και δεν ξέρω γιατί το συζητάμε ακόμα. Καλώς ή κακώς ο επιστημονικος σοσιαλισμός από μόνος του προϋποθέτει έναν ελάχιστο κόπο για να γίνει κατανοητός από τον εργάτη. Όπως δεν μπορεί να γίνει πιο απλή η άλγεβρα ή η φυσική, έτσι και η θεωρία απαιτεί από τον αναγνώστη να ανέβει ένα επίπεδο στη συνείδηση του και να αντιληφθεί τους όρους και όχι να κατέβει η θεωρία σκαλοπάτια με κίνδυνο να αδυνατισει κ να αλλοιωθεί. Εξάλλου δεν πιστεύω ότι το πρόβλημα της μετάδοσης των κομματικών θέσεων στις μάζες, είναι πρόβλημα γλώσσας, αλλά μέσου. Εκεί πρέπει να εκμεταλλευομσστε κάθε δυνατότητα επιρροής στο έπακρο. Και ήταν ακατανόητη η επιλογή να μην υπάρχει κομματικός λογαριασμός στη γνωστή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που χαρακτηριζεται για τις πολιτικές ζημωσεις και έχει καθορίσει ακόμα και τη πολιτική ατζέντα κάποιες φορές, αλλά ευτυχώς λύθηκε και αυτός ο αυτόπεριορισμός.
Γενικα πιστεύω ότι οι Θέσεις βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση και μπορούν να δημιουργήσουν ένα κλίμα ανανέωσης και επαναπροσέγγισης των τρόπων λειτουργίας των ΚΟΒ ώστε να γίνουν πύρινες δυναμικών παρεμβάσεων σε τοπικο αλλά και κοινωνικό επίπεδο. Είμαι περίεργος για το πως θα βγει ο κόσμος από την περίοδο της καραντίνας, σε πολλές περιπτώσεις ένας τέτοιος περιορισμός οδηγεί σε διάθεση για εκτονωση και δυναμικές αντιδράσεις και αναμένω να δω το ίδιο κλιμα στις επόμενες κινητοποιήσεις που έρχονται.