Όταν βγαίνει η πολιτική βιτρίνα και διακηρύσσει «βρισκόμαστε σε πόλεμο» μπορείς να την περιγελάσεις. Η λέξη «πόλεμος» είναι εύκολη στη χρήση. Προφανώς σημασιοδοτεί κάτι «έκτακτο» απ’ την μεριά της όποιας εξουσίας. Αλλά αν δεν ακούγονται κροταλίσματα πυροβόλων, εκρήξεις… κοιμάσαι ήσυχος…
Όταν όμως αυτός ο πόλεμος (χωρίς εισαγωγικά) αρχίζει και προχωράει και γίνεται; Φαίνεται πως ένα βασικό στοιχείο στην ομαλή (και πειθαρχημένη) στοίχιση και συμμετοχή σε οποιοδήποτε πόλεμο (χωρίς εισαγωγικά) είναι ένας διπολισμός: απ’ την μια μεριά να έχει δηλωθεί σαν τέτοιος· απ’ την άλλη μεριά όμως να μπορεί να εννοηθεί «κάπως αλλιώς». Ας πούμε σαν «ηθική υποχρέωση», που θα ολοκληρωθεί γρήγορα και εύκολα. Κάπως έτσι ξεκίνησαν χαρούμενοι για το μέτωπο εκατοντάδες χιλιάδες φαντάροι πριν παραπάνω από έναν αιώνα, για έναν πόλεμο που θα ήταν σύντομος, γρήγορος, νικηφόρος (για όλους…). Ξεκίνησαν καλοκαίρι (του 1914) κι ως τα χριστούγεννα, ήταν σίγουροι, θα είχαν γυρίσει σπίτια τους… Στην κανονικότητα – αν και δεν χρησιμοποιούσαν τέτοιες διανοουμενίστικες λέξεις τότε.
Με τον πόλεμο (οποιονδήποτε τέτοιο, χωρίς εισαγωγικά) δεν μπορεί να παίξει κανείς (παρότι πολλοί νομίζουν ότι μπορούν). Με δεδομένο πως, τελικά, υπάρχουν θύματα μπορεί κανείς να ασχοληθεί με την περίθαλψή τους. Δεν είναι κακό – χρειάζεται.
Είμαστε σίγουροι, για παράδειγμα, ότι οι τρανοί γερμανοί σοσιαλδημοκράτες, έκαναν ό,τι περισσότερο και καλύτερο μπορούσαν υπέρ της φροντίδας των γερμανών φαντάρων στα χαρακώματα εκείνου του πολέμου που ξεκίνησε σαν σύντομος (και τέλειωσε μετά από τέσσερα χρόνια αφήνοντας για πάντα χαραγμένη στην ιστορία την φράση κρέας για κανόνια).
Και καλύτερη διατροφή θα ζήτησαν, και καλύτερη υγιειονομική περίθαλψη… Ίσως καλύτερα και περισσότερα νοσοκομεία εκστρατείας… Ίσως γρηγορότερη διανομή των γραμμάτων από και προς το μέτωπο… Δεν ήταν κακοί άνθρωποι (οι τότε γερμανοί σοσιαλδημοκράτες) και οπωσδήποτε το γερμανικό κράτος δεν θα έπρεπε να παρατήσει τους (πειθαρχημένους ακόμα) στρατιώτες του στην τύχη τους. Αλλά οι τότε γερμανοί σοσιαλδημοκράτες είχαν υποστηρίξει την διεξαγωγή αυτού του πολέμου… Και, φυσικά, είχαν υπερψηφίσει τον (πολεμικό) δανεισμό για τα έξοδά του… Επίσης είχαν κηρύξει «παύση πυρός» απέναντι στο (γερμανικό) κράτος· προείχε η αίσια έκβαση του πολέμου. «Θα λογαριαστούμε μετά…» (την αίσια έκβαση) όπως άφηναν να εννοηθεί….
Με τον πόλεμο (οποιονδήποτε τέτοιο, χωρίς εισαγωγικά) δεν μπορεί να παίξει κανείς. Και είναι γνωστό ποιοί και γιατί ήταν εναντίον εκείνου (για παράδειγμα…) του πολέμου. Ήταν, μάλιστα, εναντίον πριν καν ξεσπάσει· και προειδοποιούσαν. Όπως έγραφε μια απ’ αυτούς πρέπει να μελετάει κανείς τις καπιταλιστικές τάσεις κι όχι, απλά, να περιμένει τις εξελίξεις που καθορίζουν άλλοι θολώντας τα νέρα. Τελικά με τον πόλεμο συμβαίνει το εξής: είτε είσαι καθαρά και ξάστερα εναντίον του, ξέρεις γιατί, και προσπαθείς να το εξηγήσεις και σ’ άλλους χωρίς, φυσικά, να υποτιμάς τη νοημοσύνη τους με βλακείες και αποπροσανατολισμούς· είτε είσαι υπέρ, και προσπαθείς (στην καλύτερη των περιπτώσεων) να περιθάλψεις όσο το δυνατόν καλύτερα τα όποια θύματά του. (Δεν είναι κακό πράγμα η περίθαλψη, το είπαμε!).
Συνήθως λοιπόν, το “αναμενόμενο”, είναι το δεύτερο. Πρακτικά, εκτός απ’ το να φροντίζουν όσο μπορούσαν περισσότερο για την περίθαλψη των αναξιοπαθούντων είτε στο μέτωπο είτε στα μετόπισθεν (τον εξοπλισμό του στρατού τον είχαν αναλάβει άλλοι…) οι γερμανοί σοσιαλδημοκράτες (που δεν πρέπει να ήταν παλιάνθρωποι), εκείνο τον καιρό, φρόντισαν όχι απλά να λούσουν όσους ήταν εναντίον του πολέμου με κάθε “κοσμητικό” που είχαν στη διάθεσή τους· τους εξόντωσαν κι όλας, αργότερα, μόλις τους δόθηκε η ευκαιρία. Η συκοφαντία (των αντιπάλων ενός πολέμου) είναι στάνταρ εργαλείο όσων έχουν συστρατευτεί σ’ αυτόν. Δεν θα έπρεπε να εκπλήσσει…
Φυσικά αυτά είναι παλιά! Πολύ παλιά! Και δεν έχουν καμμία σχέση με πρόσωπα και πράγματα, εδώ και τώρα! Μπορεί να πει κανείς (και, πράγματι, αυτή είναι μια αρκετά διαδεδομένη σοφία) ότι τώρα δεν γίνεται κανένας πόλεμος· ότι οι αρχιστράτηγοί του κακώς δήλωσαν σίγουροι ότι ξεκινούν έναν τέτοιον (αλλά αυτό είναι ένα μικρό και ασήμαντο λαθάκι μπροστά στην στιβαρότητα που δείχνουν)· ότι οι εθνικοί αρωγοί στην “πολεμική προσπάθεια” (πρώην “αλήτες – ρουφιάνοι…”) ίσως υπερβάλλουν καμμιά φορά αλλά βρίσκονται επιτέλους στη υπηρεσία καλού σκοπού· ότι αν ο εχθρός είναι αόρατος (αλλά πότε και πόσο ορατός ήταν στ’ αλήθεια οποιοσδήποτε εχθρός; και τι πάει να πει “ορατός” στις αρχές της 3ης δεκαετίας του 21ου αιώνα;) είναι ατυχέστατη οποιαδήποτε σύγκριση· ότι δεν είναι όλες οι εκστρατείες ίδιες, και σίγουρα ότι είναι “ηθική υποχρέωση” και “κοινωνική ευθύνη” η συμμετοχή σε μια υγιεινιστική εκστρατεία (ακόμα κι αν έχει κάποιες παράπλευρες απώλειες που χρειάζονται ή θα χρειαστούν περίθαλψη…)· ότι, κατά συνέπεια, οποιοδήποτε “έκτακτο μέτρο” σκαρφιστεί κάθε στρατηγός ή λοχίας έχει τη νομιμοποίησή του και, φυσικά, την αναπόφευκτη διάρκειά του κατά την κρίση του επιτελείου· ότι οπωσδήποτε αυτά τα άθλια υποκείμενα, κάτι Μέρκελ και λοιπά, πρέπει να μεσολαβήσουν σε φτηνά πολεμικά δάνεια υπέρ της “ανόρθωσης της πατρίδας” αλλιώς “άντε γειά μισητή ε.ε.”· και ότι, στο τέλος τέλος, υπάρχει μια κανονικότητα που περιμένει (μια “κανονικότητα 2.0” ή μπορεί και “3.0”). Και, βέβαια, μας περιμένει και η αλλαγή του κόσμου – που με μυστηριώδη και μεταφυσικό τρόπο οφείλεται σ’ αυτήν την καλή εκστρατεία… Λες και είχε ραντεβού (η αλλαγή…)
Μάλισταααα… Τί άλλα;
Όταν όμως αυτός ο πόλεμος (χωρίς εισαγωγικά) αρχίζει και προχωράει και γίνεται; Φαίνεται πως ένα βασικό στοιχείο στην ομαλή (και πειθαρχημένη) στοίχιση και συμμετοχή σε οποιοδήποτε πόλεμο (χωρίς εισαγωγικά) είναι ένας διπολισμός: απ’ την μια μεριά να έχει δηλωθεί σαν τέτοιος· απ’ την άλλη μεριά όμως να μπορεί να εννοηθεί «κάπως αλλιώς». Ας πούμε σαν «ηθική υποχρέωση», που θα ολοκληρωθεί γρήγορα και εύκολα. Κάπως έτσι ξεκίνησαν χαρούμενοι για το μέτωπο εκατοντάδες χιλιάδες φαντάροι πριν παραπάνω από έναν αιώνα, για έναν πόλεμο που θα ήταν σύντομος, γρήγορος, νικηφόρος (για όλους…). Ξεκίνησαν καλοκαίρι (του 1914) κι ως τα χριστούγεννα, ήταν σίγουροι, θα είχαν γυρίσει σπίτια τους… Στην κανονικότητα – αν και δεν χρησιμοποιούσαν τέτοιες διανοουμενίστικες λέξεις τότε.
Με τον πόλεμο (οποιονδήποτε τέτοιο, χωρίς εισαγωγικά) δεν μπορεί να παίξει κανείς (παρότι πολλοί νομίζουν ότι μπορούν). Με δεδομένο πως, τελικά, υπάρχουν θύματα μπορεί κανείς να ασχοληθεί με την περίθαλψή τους. Δεν είναι κακό – χρειάζεται.
Είμαστε σίγουροι, για παράδειγμα, ότι οι τρανοί γερμανοί σοσιαλδημοκράτες, έκαναν ό,τι περισσότερο και καλύτερο μπορούσαν υπέρ της φροντίδας των γερμανών φαντάρων στα χαρακώματα εκείνου του πολέμου που ξεκίνησε σαν σύντομος (και τέλειωσε μετά από τέσσερα χρόνια αφήνοντας για πάντα χαραγμένη στην ιστορία την φράση κρέας για κανόνια).
Και καλύτερη διατροφή θα ζήτησαν, και καλύτερη υγιειονομική περίθαλψη… Ίσως καλύτερα και περισσότερα νοσοκομεία εκστρατείας… Ίσως γρηγορότερη διανομή των γραμμάτων από και προς το μέτωπο… Δεν ήταν κακοί άνθρωποι (οι τότε γερμανοί σοσιαλδημοκράτες) και οπωσδήποτε το γερμανικό κράτος δεν θα έπρεπε να παρατήσει τους (πειθαρχημένους ακόμα) στρατιώτες του στην τύχη τους. Αλλά οι τότε γερμανοί σοσιαλδημοκράτες είχαν υποστηρίξει την διεξαγωγή αυτού του πολέμου… Και, φυσικά, είχαν υπερψηφίσει τον (πολεμικό) δανεισμό για τα έξοδά του… Επίσης είχαν κηρύξει «παύση πυρός» απέναντι στο (γερμανικό) κράτος· προείχε η αίσια έκβαση του πολέμου. «Θα λογαριαστούμε μετά…» (την αίσια έκβαση) όπως άφηναν να εννοηθεί….
Η Ρόζα Λούξεμπουργκ και δίπλα της ο Καρλ Λίμπκνεχτ |
Συνήθως λοιπόν, το “αναμενόμενο”, είναι το δεύτερο. Πρακτικά, εκτός απ’ το να φροντίζουν όσο μπορούσαν περισσότερο για την περίθαλψη των αναξιοπαθούντων είτε στο μέτωπο είτε στα μετόπισθεν (τον εξοπλισμό του στρατού τον είχαν αναλάβει άλλοι…) οι γερμανοί σοσιαλδημοκράτες (που δεν πρέπει να ήταν παλιάνθρωποι), εκείνο τον καιρό, φρόντισαν όχι απλά να λούσουν όσους ήταν εναντίον του πολέμου με κάθε “κοσμητικό” που είχαν στη διάθεσή τους· τους εξόντωσαν κι όλας, αργότερα, μόλις τους δόθηκε η ευκαιρία. Η συκοφαντία (των αντιπάλων ενός πολέμου) είναι στάνταρ εργαλείο όσων έχουν συστρατευτεί σ’ αυτόν. Δεν θα έπρεπε να εκπλήσσει…
Φυσικά αυτά είναι παλιά! Πολύ παλιά! Και δεν έχουν καμμία σχέση με πρόσωπα και πράγματα, εδώ και τώρα! Μπορεί να πει κανείς (και, πράγματι, αυτή είναι μια αρκετά διαδεδομένη σοφία) ότι τώρα δεν γίνεται κανένας πόλεμος· ότι οι αρχιστράτηγοί του κακώς δήλωσαν σίγουροι ότι ξεκινούν έναν τέτοιον (αλλά αυτό είναι ένα μικρό και ασήμαντο λαθάκι μπροστά στην στιβαρότητα που δείχνουν)· ότι οι εθνικοί αρωγοί στην “πολεμική προσπάθεια” (πρώην “αλήτες – ρουφιάνοι…”) ίσως υπερβάλλουν καμμιά φορά αλλά βρίσκονται επιτέλους στη υπηρεσία καλού σκοπού· ότι αν ο εχθρός είναι αόρατος (αλλά πότε και πόσο ορατός ήταν στ’ αλήθεια οποιοσδήποτε εχθρός; και τι πάει να πει “ορατός” στις αρχές της 3ης δεκαετίας του 21ου αιώνα;) είναι ατυχέστατη οποιαδήποτε σύγκριση· ότι δεν είναι όλες οι εκστρατείες ίδιες, και σίγουρα ότι είναι “ηθική υποχρέωση” και “κοινωνική ευθύνη” η συμμετοχή σε μια υγιεινιστική εκστρατεία (ακόμα κι αν έχει κάποιες παράπλευρες απώλειες που χρειάζονται ή θα χρειαστούν περίθαλψη…)· ότι, κατά συνέπεια, οποιοδήποτε “έκτακτο μέτρο” σκαρφιστεί κάθε στρατηγός ή λοχίας έχει τη νομιμοποίησή του και, φυσικά, την αναπόφευκτη διάρκειά του κατά την κρίση του επιτελείου· ότι οπωσδήποτε αυτά τα άθλια υποκείμενα, κάτι Μέρκελ και λοιπά, πρέπει να μεσολαβήσουν σε φτηνά πολεμικά δάνεια υπέρ της “ανόρθωσης της πατρίδας” αλλιώς “άντε γειά μισητή ε.ε.”· και ότι, στο τέλος τέλος, υπάρχει μια κανονικότητα που περιμένει (μια “κανονικότητα 2.0” ή μπορεί και “3.0”). Και, βέβαια, μας περιμένει και η αλλαγή του κόσμου – που με μυστηριώδη και μεταφυσικό τρόπο οφείλεται σ’ αυτήν την καλή εκστρατεία… Λες και είχε ραντεβού (η αλλαγή…)
Μάλισταααα… Τί άλλα;
Πηγή: Sarajevo
Ελπίζω απο υγεία να είσαι καλά. Οικονομικά δεν ρωτάω είμαι σίγουρος πως δεν είσαι.... Οσο για την Σοσιαλδημοκρατία και τον Οπορτουνισμό όλων των αποχρώσεων τι να πω.... Τα έχουμε πει όλα... Καπιταλισμός και ξερό ψωμί... Καλό Σαββατοκύριακο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσφαλώς και πρέπει να πούμε άντε γειά στην Ε.Ε με την εργατική τάξη και τον λαό να κοινωνικοποιεί τα μέσα παραγωγής ώστε η οικονομία να δουλεύει με κριτήριο τις Κοινωνικές ανάγκες και όχι το καπιταλιστικό κέρδος. Διαφορετικά με τον καπιταλισμό να παραμένει στη χώρα η καταστροφή για το λαό θα είναι ίδια με την σημερινή με την επιστροφή στον Εθνικό καπιταλισμό. Δεν έχει κανένα συμφέρον απο αυτό. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν φταίει μόνο η ...κακιά Μέρκελ και η Γερμανική Αστική τάξη την οποία εκπροσωπεί επάξια. Τις ίδιες ευθύνες έχουν όλες οι Αστικές τάξεις των χωρών της Ευρώπης άσχετα με την θέση που έχουν και είναι σύμμαχοι μεταξύ τους. Κοινός τους στόχος πως θα φορτώσουν όλα τα βάρη στις πλάτες των λαών. Το πρόβλημα τους είναι πως η καθε μια ξεχωριστά θα βελτιώση την θέση της οικονομικά. Το ίδιο ισχύει στο ανταγωνισμό τους με ΡΩΣΙΑ ΚΙΝΑ κ.α. Και βέβαια σε καμία περίπτωση οι χώρες του νότου δεν είναι ...αποικίες..... ...θεέ και κύριε.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
Διαγραφή-Για την Μέρκελ, ειρωνικά το λέει το κείμενο. Αμάν πια!
-Και φυσικά και ζήτημα όλων ανεξαιρέτως των στικών τάξεων είναι να φορτώνουν τα βάρη στους λαούς τους.
Η κουβέντα που θες να ανοίξεις εκτός θέματος όμως (περί ιμπεριαλισμού) δεν αφορά αυτό. Αφορά την ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ συγκεκριμένων αστικών τάξεων να εκμεταλλεύονται κ άλλους λαούς εκτός από τον δικό τους...
@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
ΔιαγραφήΛες: οι χώρες του νότου δεν είναι ...αποικίες".
Γιατί, χαρακτήρισε κανείς αποικία την Ισπανία, την Ιταλία ή την ...Γαλλία;
Όλες οι χώρες του Ευρωενωσιακού νότου (πλην Ελλάδας) είναι μάλιστα και αποικιοκρατικές δυνάμεις με μεγάλη προϊστορία...
TRASH. Ειλικρινά δεν θέλω να ανοίξω καμία κουβέντα για τον ιμπεριαλισμό να με πιστέψεις. Μένω πιστός στα όρια που υπάρχουν και τα σέβομαι. Για το θέμα των ...αποικιών.... δεν είπα ότι το ανέφερες ούτε το κείμενο. Το χρησιμοποιούν διάφορα ...παιδιά.... Συνεχίζουμε λοιπόν όπως έχουμε πει. Δεν θα ξεφύγω. Τα σέβη μου. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔιαγραφήΟ Σόιμπλε δήλωσε πως όλοι κάποτε θα πεθάνουμε για αυτό και μετράμε όλα τα δεδομένα γιατί και η οικονομία παίζει ρόλο σχετικά με το θέμα. Τι μας λέει ο ποιητής. Πρώτα σταματάει η έρευνα για τα φάρμακα επειδή δεν υπάρχουν ...χορηγοί απουσία ασθένειας και όταν έρθει το πρόβλημα τι να κάνουμε δεν μπορούμε να περιμένουμε τα εμβόλια γιατί θα πάθει ζημιά το καπιταλιστικό κέρδος. Αυτά βέβαια δεν θα τολμούσε να τα πει στη Δυτική Γεμανία με την Ανατολική να έχει Σοσιαλισμό. Ποτέ και σε καμία περίπτωση δεν θα γινότανε αυτό το έγκλημα. 30 χρόνια μετά την ολοκλήρωση της ανατροπής του Σοσιαλισμού απο τον οπορτουνισμό ο Καπιταλισμός μέσα στην σαπίλα του οδηγεί την ανθρωπότητα στην άβυσσο. Αρε Γεωργιανό... Μουστάκι... που χρειάζονται. Καλό βράδυ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔιαγραφήMε τον συγκεκριμένο πολιτικο χωρο μου έχει συμβει κατι σπάνιο.Συνηθως εκτιμω πολιτικες αποψεις κ πρακτικες και οταν πάω πιο κοντα με απογοητεύουν συμπεριφορες,τροποι λειτουργειας,τυποι ανθρωπων και στραβες εξηγησεις .Σε αυτους διαφωνω με παρα πολλά αλλά σέβομαι τπ ήθος την συνεπεια,την αυτοργανωση ,την αναληψη ευθυνης ,το διαβασμα κ το τρεξιμο που ριχνουν .Επιπλεον η ηγετικη ομαδα αν κ δυσκολοι τυποι ειναι ξηγημένοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην περιπτωαη του ιου δεν μπορω παρα να θυμαμαι οτι καποιοι απο αυτους μοιραζαν προκηρυξεις στα σχολεια οτι το aids ειναι επινοηση του συστηματος.
Οσο για το " πολεμος" κ εκτακτη αναγκη σκεφτομαι με πονο το εξης: Οτι πολλοι ανθρωποι με αγωνιστικοτητα κ καλές προθεσεις περιμενουν απο τον εχθρο να τους πει οτι έχουμε "πολεμο παρε θεση!" Ανιστορητο αυτο γιατι παντα οι απο πανω οταν κανουν πολεμο στους απο κατω τους κοιμιζουν μς ρητορειες περι ειρηνης.Σοκαριστικο για μενα παραδειγμα ο κατοχικος δωσιλογικος τυπος 41 -45
@Λώλος Δροσινός:
ΔιαγραφήΌταν λες "συγκεκριμένο πολιτικο χωρο" εννοείς τους "αυτονομους" προφανώς...
Παρά τις κατά καιροους αστοχίες τους, είναι (κατ'εμέ τουλάχιστον) ό,τι πιο σοβαρό έχει να επιδειξει ο "χώρος", σε επίπεδο ανάλυσης (και όχι μόνο)
Δεν θεωρ'ω δε τυχαίο, πως ειναι κ οι μόνοι "χωρικοι" με μαρξιστικες αναφορές.
Σε πάρα πολλά πράματα ήταν 10 χρόνια μπροστά...
(κ ας μην με χωνεύουν!)
L
ΑπάντησηΔιαγραφήNαι στους μητροπολιτανους αναφερομουνα.Επιμενω στην γνώμη μου χωρις να παραγνωριζω οτι θεωρητικα ειναι διαβασμενοι.Κάποτε έκαναν κ μαθηματα ( με σημειωσεις,τετραδια ,ερωτησεις κλπ) με τον Ιωακείμογλου καθηγητη πανεπιατημίου που τοτε ηταν ψιλοσυνασπισμος ενώ μετα το 15 έχει αποκηρυξει τον Συριζα.Έχω πεσει σε συζητησει που σου τα ψιλοεχωναν χοντρα αλλα με πολιτικα επιχειρήματα Άλλοι ήταν χειρότεροι αλλά μην τα σκαλίζουμε περασμένα κ χωρις σημασια πια πραγματα...
ΑπάντησηΔιαγραφή