Το σκεπτικό της καλλιτεχνικής «επέμβασης» που πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια της παρέλασης στον Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας εκθέτουν τα 10 κορίτσια που πήραν μέρος στη συγκεκριμένη δράση. Σε κείμενό τους που απέστειλαν στην «Εφ.Συν.» τονίζουν μεταξύ άλλων: «Υπήρξαμε για λίγο στρατιωτάκια που αρχίζουν να ξεκουρδίζονται, να βραχυκυκλώνουν απέναντι στις διαταγές, τα παραγγέλματα, τα εμβατήρια. Ισως γιατί πλέον δεν μας πείθουν οι ιδέες που ενσαρκώνονται σε όλα αυτά».
Οι ίδιες εξηγούν τους λόγους που επέλεξαν τη συγκεκριμένη περιοχή για την υλοποίηση της ιδέας τους και απαντούν στις αντιδράσεις που προκάλεσε η κίνησή τους τονίζοντας πως «Αυτά ακριβώς είναι τα όρια του πατριωτισμού τους. Η πατρίδα των κανονικών, των προβλέψιμων, των άριστων».
Αναλυτικά το κείμενο των 10 κοριτσιών:
Στρατιωτάκια ακούνητα, μέρα ή νύχτα;
Στρατιωτάκια ακούρδιστα, μέρα ή νύχτα;
Πώς στα παιδικά παιχνίδια εμπλέκονται οι αρχηγοί, οι στρατοί και τα στρατιωτάκια τους;
Στρατοί που κάνουν πολέμους, βομβαρδισμούς, επεμβάσεις.
Και εμείς επέμβαση εκτάκτου ανάγκης κάναμε αλλά χωρίς την παραμικρή άσκηση βίας.
Καλλιτεχνική επέμβαση, κάτι σαν παιχνίδι.
Υπήρξαμε για λίγο στρατιωτάκια που αρχίζουν να ξεκουρδίζονται, να βραχυκυκλώνουν απέναντι στις διαταγές, τα παραγγέλματα, τα εμβατήρια. ίσως γιατί πλέον δεν μας πείθουν οι ιδέες που ενσαρκώνονται σε όλα αυτά.
Τι κοινό μπορεί να'χει ο μιλιταρισμός με την ελευθερία; Τι σχέση μπορεί να'χει η υπεράσπιση της ελευθερίας ενός λαού με τον πατριωτισμό που διδασκόμαστε από μικρά παιδιά; Στα σχολεία, στις παρελάσεις, παντού.
Ο πόλεμος του ανθρώπου για την ελευθερία του δεν είναι έπος ούτε τραγωδία. Είναι η ίδια η ζωή εν κινήσει. Κίνηση που δεν μπορεί να ελεγχθεί και να μπει σε καλούπια.
Γι' αυτό και εμείς μπήκαμε στην παρέλαση ακαλούπωτοι... Υπό την πνευματική μπαγκέτα του μεγάλου στρατάρχη της αγγλικής κωμωδίας, John Cleese και όσων μας έχουν διδάξει οι Monty Python. Με το δικό μας silly walk και ρυθμό.
Στα μάτια των επισήμων και πολλών θεατών, είδαμε την περιέργεια, την έκπληξη αλλά και την υποτίμηση. Άλλοι μας γιούχαραν, άλλοι μας πέρασαν για "προβληματικά παιδιά". Αυτά ακριβώς είναι τα όρια του πατριωτισμού τους. Η πατρίδα των κανονικών, των προβλέψιμων, των άριστων.
Εμείς ήρθαμε από άλλες πατρίδες. τις πατρίδες των περιττών, των απρόβλεπτων, των ζωντανών. Εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί ελευθερίας, λοιπόν.
Υ.Γ.
Επιλέξαμε να πάμε στο δήμο της Ν. Φιλαδέλφειας- Ν. Χαλκηδόνας σε μια γειτονιά χτισμένη από πρόσφυγες, τους κατεξοχήν περιττούς και απόβλητους της ελληνικής κοινωνίας και τότε και τώρα.
10 "στρατιωτάκια" της υπο-κριτικής τέχνης
___________Βλέπε ακόμη:
(Θρεντάκι)— grigoris georgatos (@Trash2003) October 31, 2019
Να πω κ εγώ την γνώμη μου για τις κοπέλες στην παρέλαση:
1)Πολύ καλά έκαναν-κ τέρμα
2)Μόνο 16 είναι,θα έχουν τον χρόνο να εμβαθύνουν πολιτικά από τον αστικό πασιφισμό (που εξέφρασαν στην επιστολή τους) στο μέλλον. Παρακαταθήκες πνευματικές πάντως, φαίνεται πως έχουν.
>
Αν κατάλαβα επικροτείς την κίνηση των συγκεκριμένων μαθητριών?.Από όσο γνωρίζω, κανένα πολιτικό κόμμα όπως το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας δεν έχει πάρει θέση ενάντια στην συμμετοχή στις μαθητικές παρελάσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ θέση που μιλάει για "φασιστικές παρελάσεις" και καλεί στη μη συμμετοχή σε αυτές , προέρχεται από την εθνομηδενιστική ροζουλί "Αριστερά" και είναι ενταγμένη στην εθνομηδενιστική φιλοσοφία της.
Αυτό βέβαια δεν αναιρεί σε καμία περίπτωση το γεγονός πως τις παρελάσεις όντως τις ξεκίνησε ο Μεταξάς και πως ο λαός αντί να παρελάζει θα έπρεπε να δίνει τον υπερπάντων αγώνα για την απελευθέρωση του.
Οι Κομμουνιστές πρόγονοι μας, πολέμησαν για αυτή την πατρίδα και δώσανε το αίμα τους, περνώντας από εξορίες, βασανιστήρια για να πετύχουν την απελευθέρωση της Ελλάδας από την μπότα των Ναζί. Η 28η Οκτωβρίου, είναι μία ευκαιρία για υπενθύμιση αυτών των αγώνων. Αγώνες που μπορούν να δώσουν έμπνευση στον λαό να σηκώσει κεφάλι.
@ ΒΟΤΣΗΣ
@ ΒΟΤΣΗΣ:
ΔιαγραφήΗ ελληνική αριστερά πάντα τάσσονταν κατά του θεσμού των μαθητικών παρελάσεων, για ευννόητους λόγους που δεν χρειάζεται να ξαναλέμε εδώ καθώς
Και όχι πως θα τράβαγα κ κανένα ζόρι να εκφραστώ αν διαφωνούσα σε κάτι τέτοιο κ με το ΚΚΕ, αλλά αυτό δεν βλέπω να συμβαίνει. 'Οχι μόνο γιατί δεν υπάρχει καμμία τοποθέτηση του Κόμματος υπέρ του θεσμού-κατάλοιπου της μεταξικής φασιστικής δικτατορίας (που να γνωρίζω εγώ τουλάχιστον), αλλά γιατί αντίθετα έχουν εκφραστεί δημόσια απόψεις ακόμη κ υπέρ της συγκεκριμένης πράξης των κοριτσιών αυτών, π.χ.:
http://www.katiousa.gr/apopseis/ta-yperocha-eksypna-koritsia/
Κατά τα λοιπά οι κομμουνιστές πρόγονοι μας έκαναν έναν (και) εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα σε μια ημιεξαρτημένη (ανάλυση της εποχής) πατρίδα, κ ενταγμένο στα πλαίσια μιας παγκόσμιας αντιφασιστικής αντίστασης.
Ο σοσιαλπατριωτισμός όμως είναι συνώνυμο της σοσιαλπροδοσίας (μια κ αυτή την σηζήτηση θέλεις να ανοίξεις) στα πλαίσια μιας ιμπεριαλιστικής χώρας.
Και σύμφωνα με την ανάλυση του ΚΚΕ, η Ελλάδα πλέον τέτοια είναι, και οι θεσμοί της, όπως κ οι ιδεολογίες που κυκλοφορούν στο εσωτερικό της, σε αυτό το πλαίσιο κ υπό αυτό το πρίσμα κρίνονται.
Υ.Γ.
Να μιλήσουμε για το νόημα του μιλιταρισμού σε σχολιαρόπαιδα εντός ενός καπιταλιστικού καθεστώτος ή την διαπαιδαγωγιτική αξία του οι "ψηλοί μπροστά", και αν μπορούν να είναι κάτι άλλο από φασιστικά ή εναλλακτικά γελοία, σε μορφή κ περιεχόμενο;
Η ελληνική αριστερά πάντα τάσσονταν κατά του θεσμού των μαθητικών παρελάσεων, για ευννόητους λόγους που δεν χρειάζεται να ξαναλέμε εδώ καθώς είναι πασίγνωστοι
ΔιαγραφήΑκριβώς. Το ΚΚΕ και πριν λίγα χρόνια που είχε συζητηθεί το ζήτημα στα ΜΜΕ είχε πει ότι διαφωνεί με τις μαθητικές στρατιωτικού τύπου παρελάσεις.
Διαγραφήratm