Καλωσήλθατε στον Fadomduck2

To παρόν ιστολόγιο αποτελεί φυσική συνέχεια του Fadomduck στο οποίο θα βρείτε συλλογές κειμένων, παραπομπές σε ηλεκτρονικές διευθήνσεις με πολιτικά βιβλία και μουσική, καθώς και μια αρκετά μεγάλη συλλογή με αφίσσες από την Σοβιετική Ενωση (μέχρι και το 1956). Αρχείο με τα άρθρα του Fadomduck #1 θα βρείτε εδώ. O Fadomduck2 όπως και ο προκάτοχος του δηλώνει πως αν και ντρέπεται να κρύψει τις συμπάθειες του, δεν εκπροσωπεί καμμία συλλoγικότητα, παρά μόνο τον εαυτό του. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο alepotrypa200@gmail.com

Τρίτη 13 Ιουνίου 2017

Άνθρωποι και μισάνθρωποι στο Μενίδι…

Μενίδι. Ένα παιδί έχασε τη ζωή του από «αδέσποτη» σφαίρα. Δεν υπάρχει κάτι πιο τραγικό από την απώλεια ενός παιδιού. Κανείς δεν μπορεί να γίνεται «ειδικός» στον αβάσταχτο πόνο που προκαλεί ο χαμός ενός παιδιού. Κανείς. Κι όμως, βρέθηκαν κάτι τέτοιοι «ειδικοί» (μόνο για «καθαρούς Έλληνες») που επιδιώκουν το απάνθρωπο: Να εκμεταλλευτούν την απώλεια ενός παιδιού, για να σκορπίσουν μισανθρωπία.

Στις συγκεντρώσεις των κατοίκων του Μενιδίου, επικρατεί η δίκαιη οργή για την απώλεια του μικρού Μάριου, για τις αβίωτες συνθήκες στην περιοχή, για την ανασφάλεια της καθημερινότητας ακόμα και λίγα μέτρα έξω από τα σπίτια τους.

Μενίδι. Μια περιοχή που τη θυμούνται οι αρμόδιοι μόνο όταν βλέπουν το φως της δημοσιότητας τραγικά ή ακραία γεγονότα.

Μενίδι. Τη δίκαιη οργή και τα υπαρκτά και τεράστια προβλήματα προσπαθούν να τα μολύνουν με το φασισμό τους εκείνοι οι «ειδικοί», στους οποίους αναφερθήκαμε νωρίτερα. Κάτι «περίεργες» ομάδες που έστρεψαν τα βλέμματα σε όλους τους τσιγγάνους της περιοχής, που επιτέθηκαν, έκαψαν και κατέστρεψαν σπίτια τσιγγάνων.

Φασιστικός λόγος για τη συλλογική ευθύνη του εγκλήματος και αδιαφορία εάν οι επιθέσεις θα οδηγήσουν στην απώλεια ανθρώπινων ζωών, στην απώλεια ακόμα και ζωών μικρών παιδιών. Δεν αγνοούν, σίγουρα, πως και στις γειτονιές που μένουν τσιγγάνοι ζούνε κι εκεί παιδιά… Σε αυτές τις περιπτώσεις, βέβαια, δεν είναι τόσο «ειδικοί» στον πόνο, για έναν «απλό» λόγο: Γιατί διαχωρίζουν τους ανθρώπους σε κατηγορίες.

***

Θα ήταν αφελές από την πλευρά μας να απλοποιήσουμε τα γεγονότα, για να μιλήσουμε μόνο για αυτούς τους «ειδικούς» του πόνου (μόνο για «καθαρούς Έλληνες»). Οι κάτοικοι του Μενιδίου ζούνε σε συγκεκριμένες συνθήκες, με εγκληματικότητα που ξεπερνά τα όρια πολλών περιοχών της Αττικής, με τα σημεία που γίνεται το εμπόριο ναρκωτικών να έχουν μετατραπεί σε μίνι – μάρκετ πρέζας.

Δεν πρόκειται να ωραιοποιήσουμε τίποτα. Σε όλα τα παραπάνω συμμετέχουν (και) τσιγγάνοι. Στην περιοχή (δεν είναι η μόνη στην Ελλάδα) υπάρχουν ολόκληρα οπλοστάσια. Δεν είναι ψέμα αυτό που δήλωναν οι κάτοικοι του Μενιδίου πως βρίσκουν «αδέσποτες σφαίρες στο δρόμο», «δίπλα στο σπίτι τους».

Αυτό το «και» στο «(και) τσιγγάνοι» πιο πάνω έχει ιδιαίτερη σημασία. Εάν δεν υπάρχει αυτό το «και» τότε τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα, αφού διαμορφώνεται η αντίληψη πως για την εγκληματικότητα, το εμπόριο ναρκωτικών, τις μικρές και μεγάλες μαφίες της περιοχής υπεύθυνοι είναι όλοι οι τσιγγάνοι. Είναι η έκφραση της αντίληψης πως εγκληματίες είναι οι «ξένοι» και μόνο οι «ξένοι», οι «διαφορετικοί» και μόνο οι «διαφορετικοί», οι μετανάστες, οι πρόσφυγες που κατοικούν σε κάθε χώρα. Είναι έκφραση φασιστικής αντίληψης.

Ας διευκρινίσουμε και κάτι ακόμα: Δεν είναι το ίδιο όταν η οργή ενός κατοίκου μπορεί να μετατραπεί – στιγμιαία – σε έκφραση ρατσιστικών αντιλήψεων, με την παγιωμένη αντίληψη του φασίστα που ξέρει καλά τι κάνει και γιατί. Την αγανάκτηση πάνω σε πραγματικά προβλήματα θέλουν να εκμεταλλευτούν οι φασίστες και να την μετατρέψουν σε άδικο μίσος και μισανθρωπία. Σε αυτό το (πολιτικό) σχέδιο τους δεν έχουν κανένα πρόβλημα να συνεργαστούν ακόμα με μικρές ή μεγάλες μαφίες της (κάθε) περιοχής, ακόμα κι αν αποτελούνται (και) από «ξένους».

***

Αν μείνουμε εδώ θα έχουμε εξετάσει μόνο ορισμένες πλευρές της κοινωνικής κατάστασης που υπάρχει στο Μενίδι και όχι μόνο. Όποιος μιλάει με βεβαιότητες για τις συνθήκες στην περιοχή, ενώ δεν ζει εκεί, κινδυνεύει να γίνει μιας άλλης κατηγορίας «ειδικός». Καμία σχέση με τους «ειδικούς» που αναφερθήκαμε πριν, αλλά «ειδικός».

Τι εννοούμε; Το «έλα μωρέ τώρα, αυτά συμβαίνουν κι αλλού» υποτιμά την καθημερινότητα των ανθρώπων στο Μενίδι και στις γύρω περιοχές. Είναι η «προοδευτικούλα» εκκίνηση μιας ισοπέδωσης που μπορεί να οδηγήσει στην άλλη πλευρά της συλλογικής ευθύνης: Στο Μενίδι είναι ρατσιστές…

Αν υποτιμήσουμε τις συνθήκες ζωής στην περιοχή τότε απλά κάνουμε τους έξυπνους, διαλαλώντας πόσο προοδευτικοί είμαστε.

Απαραίτητη σημείωση: Όταν γράφουμε για τη ζωή και τη καθημερινότητα των κατοίκων του Μενιδίου δεν εννοούμε τους «καθαρούς Έλληνες» της περιοχής, αλλά όλους.
-Ακούς, φασίστα, που το παίζεις «ειδικός» του πόνου μόνο για «καθαρούς Έλληνες»;

***

Εγκληματικότητα, χρήση όπλων, εμπόριο ναρκωτικών υπάρχει μόνο στο Μενίδι; Προφανώς και όχι. Είναι ίδια η έκταση σε όλες τις περιοχές; Ίδια η απάντηση: Προφανώς και όχι.

Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι ορισμένες γειτονιές έχουν μετατραπεί σε εστίες που κάνουν «πάρτι» οι μαφίες κάθε είδους και ξεκαθαρίζουν τους λογαριασμούς τους. Κι εκεί μεγαλώνουν παιδιά, δουλεύουν άνθρωποι που παλεύουν να ζήσουν τις οικογένειες τους.

Συνήθως, πρόκειται για γειτονιές που τις ονομάζουμε με τον απλοϊκό χαρακτηρισμό «υποβαθμισμένες». Είναι τόσο γενικό αυτό το «υποβαθμισμένες». Είναι γειτονιές που η φτώχεια, η ανεργία και η εγκατάλειψη κυριαρχούν, που η ταξική διαστρωμάτωση έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Επίσης, είναι περιοχές που το «καλό μας κράτος» έχει διαμορφώσει συνθήκες γκέτο. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει ούτε μόνο στο Μενίδι, ούτε μόνο στην Αττική, ούτε μόνο στην Ελλάδα. Υπάρχει από το Μενίδι μέχρι τα «υποβαθμισμένα» προάστια του Παρισιού και της Νέας Υόρκης. Κι εκεί «αδέσποτες σφαίρες», κι εκεί αυξημένη εγκληματικότητα, που συνυπάρχει με τη φτώχεια, την ανεργία και την ανέχεια.

Παράλληλα, είναι περιοχές που, κατά κάποιον τρόπο, επιλέγονται. Το κράτος, ορισμένες φορές, «καθαρίζει» μια περιοχή και μεταφέρει το πρόβλημα (σχεδόν όπως είναι) σε μια άλλη, εξίσου «υποβαθμισμένη». Σε αρκετές μεγαλουπόλεις του κόσμου έχει γίνει αυτή η μεταφορά, από το κέντρο που «πρέπει» να φαίνεται «καθαρό» σε συγκεκριμένα προάστια.

***

Μια ακόμα πλευρά: Η σχέση που έχουν οι μηχανισμοί του κράτους, όπως για παράδειγμα η αστυνομία, με την εγκληματικότητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν αυτές τις μέρες στην ευρύτερη περιοχή του Μενιδίου γίνονται συλλήψεις, για εγκληματικές πράξεις αλλά το πρόβλημα δεν λύνεται… Ένα αυτονόητο ζήτημα είναι το νομικό πλαίσιο και πως αυτό εφαρμόζεται. Να το πούμε πιο απλά: Ποιους πιάνεις, πώς γίνονται οι συλλήψεις και τι ακολουθεί, πώς προστατεύεις τη ζωή των ανθρώπων σε περιοχές με αυξημένη εγκληματικότητα;…

Δεν ζούμε σε άλλη χώρα. Είναι δυνατόν να πιστέψει κανείς αυτό που ακούμε διαρκώς τις τελευταίες μέρες πως «δέκα οικογένειες». στην περιοχή, τα κάνουν όλα; Το εμπόριο όπλων και ναρκωτικών, στην περιοχή, μπορεί να γίνεται από αυτές τις «δέκα οικογένειες», αλλά ποιος αφελής εκτιμά ότι τα «κεφάλια» τέτοιων δραστηριοτήτων περιορίζονται σε αυτά τα «δέκα σπίτια»;

Επίσης, μπορεί κανείς αφήσει στον αέρα τις καταγγελίες κατοίκων πως οι δοσοληψίες στο εμπόριο ναρκωτικών, στην περιοχή, γίνονται με την ανοχή και, σε πολλές περιπτώσεις, την προστασία (με πληρωμή) από μεμονωμένες περιπτώσεις ή κυκλώματα μέσα στην αστυνομία; Αυτές οι «δουλειές» χωρίς προστασία, ειδοποιήσεις και κάλυψη δεν γίνονται σε τέτοια έκταση. Ας μην κοροϊδευόμαστε.

Οι πολιτικές ευθύνες δεν είναι απλά υπαρκτές. Είναι μόνιμες. Αφορούν και την κυβέρνηση και τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Μας έχουν εξασφαλίσει με τις πολιτικές τους επιλογές τη φτώχεια και την εξαθλίωση. Ας κάνουν τουλάχιστον κάτι για να μπορεί ο κόσμος να μη ζει σε συνθήκες πεδίου μάχης, μέσα στη φτώχεια του.

Το ζήτημα, βέβαια, είναι πως για να λυθούν τέτοιου είδους προβλήματα πρέπει να έχεις πάρει (πολιτική) απόφαση να συγκρουστεί με τα «κεφάλια» του εμπορίου ναρκωτικών και όπλων. Κι αυτά τα «κεφάλια» φτάνουν «ψηλά» και δεν βρίσκονται στα «δέκα σπίτια» του Μενιδίου. Αυτό ίσως εξηγεί, σ’ ένα βαθμό, γιατί δεν «ξηλώνεται» το πολυπλόκαμο δίκτυο προστασίας στην εγκληματικότητα μέσα κι έξω από τον κρατικό μηχανισμό. Ίσως εξηγεί και γιατί οι αποκαλύψεις και οι συλλήψεις είναι μόνο αποσπασματικές…

***

Τρεις ακόμα παρατηρήσεις:

1.Η αστυνομία, η οποία δεν λειτουργεί αυτόνομα αλλά με πολιτικές εντολές, δείχνει μεγάλη πυγμή, αποφασιστικότητα και ζήλο όταν είναι να αντιμετωπίσει τον «εχθρό λαό». Οι αστυνομικές επιχειρήσεις σε τέτοιες περιπτώσεις είναι «άψογες». Δεν μπορεί, θα υπάρχουν τρόποι βρεθεί η ίδια αποφασιστικότητα για να προστατευθούν στοιχειωδώς οι ανθρώπινες ζωές σε περιοχές όπου υπάρχει έξαρση της εγκληματικότητας…

2. Τα κάθε είδους εγκλήματα δεν διαπράττονται από συγκεκριμένες κατηγορίες ανθρώπων. Η εγκληματικότητα έχει αίτια που προκύπτουν από τις δομές των κοινωνιών. Υπάρχουν εγκληματίες που κρατάνε όπλο και εγκληματίες που οπλίζουν άλλα χέρια για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα τους. Ας μην επεκταθούμε στο ζήτημα σε αυτό το κείμενο. Ας κρατήσουμε, όμως, κάτι: Η εγκληματικότητα δεν βρίσκεται σε κανένα …DNA, όπως ισχυρίζονται (άμεσα ή έμμεσα) οι «ειδικοί» του πόνου (μόνο για «καθαρούς Έλληνες»), οι φασίστες.

3. Όσοι έχουν δημόσιο λόγο και μιλούν με ευκολία για «εμφύλιο πόλεμο» στο Μενίδι ας συγκρατηθούν. Ενισχύουν – κάποιοι άθελα τους – ένα βολικό σχήμα που θέλουν να εκμεταλλευτούν οι φασίστες. Ποιο είναι αυτό; Από τη μια πλευρά του «εμφυλίου πολέμου» είναι "οι κάτοικοι" του Μενιδίου και από την άλλοι οι τσιγγάνοι…
_______________
* Στη φωτογραφία δύο εικόνες. Αριστερά ένα λουλούδι για τον μικρό Μάριο. Δεξιά ένα τηλεοπτικό πλάνο από τις επιθέσεις που έγιναν σε σπίτια τσιγγάνων.
Πηγή: Ημεροδρόμος

14 σχόλια:

  1. Σιγουρα υπάρχουν μέσα σε αυτους τους αγανακτισμένους
    κατικους του Μενιδίου καποιοι με ρατσιστικές καταβολές και
    αντιλήψεις οχι ομως η πλειοψηφία.

    Απο την άλλη η επιλογή τρόπου ζωής, στάσης ζωής, αντίληψης
    της (έστω αυτής της βάρβαρης καπιταλιστικής) κοινωνίας απο
    τους τσιγγάνους συνιστά ρατσιστική στάση των τσιγγάνων απέναντι όλων των υπολοίπων ανθρώπων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Omar:
      Μια κ δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις, μπορείς να γίνεις λίγο αναλυτικότερος;

      Διαγραφή
  2. Δυστυχώς η στάση της πλειονότητας των Ποντίων που μένουν στο Μενίδι, είναι για κλάματα...!
    Χρήστος Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Omar
    Η πλειοψηφία αγαπητέ, δυστυχώς δεν βλέπει την καμπούρα της, και πάει να τα φορτώσει όλα στους Τσιγγάνους. Εάν κάνεις τον κόπο και ρωτήσεις πόσους γνωρίζουν στο συγγενικό τους περιβάλλον, που ασχολούνται είτε με ναρκωτικά είτε με λαθραία, είτε με όπλα κλπ..., όλοι σίγουρα κάποιον θα ξέρουν. Άσε το άλλο με το "Γνήσιος Έλληνας", έχει καταντήσει ποντιακό ανέκδοτο.
    Χρήστος Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θελω να πω οτι μιας και τους γνωρίζω απο κοντά
    αφου μεγάλωσα σε συνοικία με τσιγγάνους και
    κατεξοχήν προσφυγική Ν.Κορδελιο μια συνοικία
    που γεννήθηκε απο πρόσφυγες και συνεχίζει να
    δέχεται πρόσφυγες, μετανάστες, παλιννοστούντες,
    επαναπατρισθέντες, άσπρους, μαύρους, κτλ
    αυτοι που ξεχωρίζουν απροσάρμοστοι, ακοινώνητοι
    ειναι μονο οι τσιγγάνοι. Χαίρομαι για αυτο το
    μωσαϊκό χαίρομαι που τα παιδια μου πήγαν στο
    πρωτο διαπολιτισμικό σχολείο της χώρας μαζι
    με Αλβανούς, Γεωργιανούς, Ελληνοπόντιος,
    μακάρι να ειχαν προλάβει και παιδια απο την
    Συρία, αλλα αυτοι οι τσιγγάνοι δεν παλεύονται
    με τιποτα. Ολοι οι άλλοι ενα και αυτοι σαν την
    μύγα με στο γαλα.
    Εκατομμυρια πρόσφυγες και μετανάστες στη
    ελλαδα και σε ολο τον κοσμο κυνηνηγιμενοι φτωχοί
    κάπου στεριωσαν δούλεψαν κανε ενα νοικοκυριό.
    Αυτην την νοοτροπία τους, την κουλτούρα τους
    δεν μπορω να την αποδεχθώ.
    Απο οσο ξερω ουτε και το Κόμμα τους πλησιάζει
    Αλήθεια ειχε ποτε στις τάξεις του τσιγγάνους;

    @Χρηστος Κ. οταν λες Πόντιοι (και εγω πόντιος
    είμαι) πιστευω εννοείς τους νεοπόντιους να
    η στάση τους και οχι μονο στο Μενίδι αλλα και
    άλλου ειναι για κλάματα. Σαν να μην πέρασαν
    ποτε απο την Σ. Ένωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Omar:
      Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε κάτι.
      Ο όρος "ρατσισμός" που χρεώνεις στους τσιγγάνους θεωρώ πως είναι εντελώς αδόκιμος καθώς περιέχει πάντα και την άρρητη προϋπόθεση της καταπίεσης εναντίον αυτού που ασκείται.
      Μπορεί λοιπόν να είναι ρατσιστική μια μειοψηφία με κρατική εξουσία (όπως ήταν στην Ν.Αφρική π.χ.) ή μια πλειοψηφία ενάντια σε μια μειοψηφία.
      Δεν μπορεί να είναι "ρατσιστής" ο πιο αδύναμος ενάντια στον πιο δυνατό.

      Κατά τα λοιπά, Μπραχαμιώτης εγώ, το σπίτι που μεγάλωσα λίγα μέτρα από τον "γυφτομαχαλά". Μια χαρά άνθρωποι, δεν ενόχλησαν ποτέ κανέναν εδώ. Αρκετά πιο αστικοποιημένοι βέβαια οι "δικοί μας", με μόνιμες κατοικίες, κάποια από τα παιδιά τους έρχονταν και στο σχολείο.

      Ένα ζήτημα που πρέπει να καταλάβουμε εδώ είναι το γεγονός πως η συγκεκριμένη φυλή δεν έχει αστικοποιηθεί ακόμη.
      Εξακολουθεί να ζει με τις δομές κ τις αξίες του "γένους" (για να θυμηθούμε κ τον Ένγκελς).
      Έτσι τους είναι πραγματικά πολύ δύσκολο, αλλά και επώδυνο, να ενταχθούν σε ένα σύστημα ζωής κ αξιών σαν το δικό μας (που δεν είμαι κ καθόλου σίγουρος πως είναι κ καλύτερο...)

      Διαγραφή
    2. Υ.Γ.
      Ελληνες τσιγγάνοι στην Εθνική Αντίσταση και στα χρόνια της κατοχής
      https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/01/23/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%84%CF%83%CE%B9%CE%B3%CE%B3%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CF%83%CF%84/

      Διαγραφή
    3. @Omar
      To έχω γράψει στο παρελθόν και θα το ξαναγράψω και τώρα. Οι Πόντιοι που προέρχονται από την ΕΣΣΔ είναι πολύ πιο ανεκτικοί στη διαφορετικότητα, από τους ντόπιους Έλληνες. Στην ιδιωτική τους ζωή έχουν συναναστροφές με Αλβανούς-Σύρους-Αιγίπτιους, ανθρώπους από τις χώρες της ΕΣΣΔ κλπ με άλλη θρησκεία κλπ, με όλους αυτούς κάθονται στο ίδιο τραπέζι, μοιράζονται το ίδιο ψωμί και τον καημό τους.
      Προς τα έξω όμως, προς τον τρίτο παρατηρητή που δεν τους γνωρίζει, ίσως γιατί νιώθουν μειονεκτικά σε σχέση με τους ντόπιους, και στην προσπάθεια τους να αφομοιωθούν από το κοινωνικό σύνολο, τονίζουν την ελληνικότητά τους με αποτέλεσμα να δημιουργήτε λάθος εντύπωση.
      Χρήστος Κ.

      Διαγραφή
  5. "Δεν μπορεί να είναι "ρατσιστής" ο πιο αδύναμος ενάντια στον πιο δυνατό."

    Συμφωνω σε ολα τα αλλα, εδω θα διαφωνησω. Προφανως δεν εχεις κανει παρεα με Βασκους για να σου πουν την γνωμη τους για το ισπανικο κράτος και τους cabronas ισπανους γενικοτερα οπως τους ονομαζουν. Ασε που και στα δικα μας, οι "αδελφοι" κυπριοι μας εχουν για συχαμενους στις ιδιωτικες τους συζητησεις και αλλους υποτιμητικους χαρακτηρισμους βγαζοντας ρατσισμο.

    Παντως το θεμα στο Μενιδι ειναι υπαρκτο, με την ευθυνη του κρατους που επιτρεπει την γκετοποιηση, των μπατσων που κανουν τα στραβα ματια αλλα και των τσιγγανων που ασχετα με το εαν μας αρεσει ή οχι η κουλτουρα τους, δεν κατανοω την απολυτη αρνηση τους στην εκπαιδευση για τα παιδια τους, οχι παντα με την ευθυνη της κοινωνιας.

    Βασίλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Βασίλης:
      -Ο ρατσισμός εμπεριέχει κ σχέση καταπίεσης, αλλιώς είναι κάτι άλλο, αλλά όχι ρατσισμός με την τρέχουσα έννοια του όρου.
      Δεν θέλω να επεκταθώ εδώ, θεωρώ ευκολονόητο αυτό που λέω.

      -Είναι ένα ζήτημα -για τους νομάδες ειδικά- το πως θα μπορούσαν να πάνε τα παιδιά τους σχολείο.
      Επίσης καλό θα ήταν να μην κρίνουμε με τα δικά μας μέτρα έναν εντελώς διαφορετικό κοινωνικό σχηματισμό, που πολύ αμφιβάλω αν τον καταλαβαίνουμε κιόλας πέρα από τα δικά μας κλισέ για αυτόν...

      Διαγραφή
  6. Έτυχε να πέσω πάνω στο άρθρο σου. Καλά όλα όσα γράφεις. Ιδιαίτερα εκτιμώ το σημείο που κάνει κριτική στην "προοδευτικούλα" ισοπέδωση που δεν καταλαβαίνει ότι σε περιοχές όπως το Μενίδι υπάρχει πρόβλημα και δεν οφελεί το κίνημα να (παριστάνει ότι) δεν το βλέπει.

    Το ερώτημα μου είναι: από εκεί και πέρα; Εκτός από το να διαπιστώνεις το πρόβλημα της εγκληματικότητας, που είναι η πηγή των δεινών και να αποδεικνύεις ότι είναι επιλογή των κυβερνήσεων η μετατροπή - με συγκεκριμένα ταξικά κίνητρα - περιοχών σαν το Μενίδι σε γκέτο, τι άλλο λες ΝΑ ΓΙΝΕΙ;

    Σαφές το ερώτημα: το κίνημα πρέπει να ζητήσει από το αστικό κράτος να λύσει το πρόβλημα της εγκληματικότητας; Ή πρέπει να προετοιμαστεί - αργά και βασανιστικά - για να μπορέσει να εγγυηθεί το ίδιο, ως οργανωμένο εργατικό-λαϊκό κίνημα, τη ζωή, την τιμή και την αξιοπρέπεια των φτωχών ανθρώπων στα Μενίδια αυτής της χώρας, ανεξαρτήτως χρώματος, φυλής, θρησκείας κλπ.;

    Το αστικό κράτος δε θα λύσει ποτέ το πρόβλημα. Από την άλλη, αν είναι να περιμένει το κίνημα πότε θα γίνει κυρίαρχη η αντικαπιταλιστική, επαναστατική συνείδηση στις μάζες για να περάσει στην οργανωμένη μάχη για την ήττα της εγκληματικότητας, τότε μάλλον εθελοτυφλεί και μάλλον απλώς περιμένει πότε, με μαθηματική ακρίβεια, οι φτωχές και καθυστερημένες πολιτικά μάζες στα διάφορα Μενίδια θα ακουμπήσουν για τα καλά στις φασιστικές συμμορίες και οι τελευταίες θα αποκτήσουν πραγματικά λαϊκά ερείσματα.

    Η ιστορία έχει δείξει ότι οι μάζες ακολουθούν την πρωτοπορία εκείνη που μπαίνει μπροστά στην οργάνωση της πάλης για την έμπρακτη αντιμετώπιση των καθημερινών, ζωτικών τους προβλημάτων. Το ΕΑΜ στην Κατοχή εδραίωσε την παρουσία του στις γειτονιές του Πειραιά, μεταξύ άλλων ΚΑΙ επειδή έκλεινε τους τεκέδες και εκτελούσε ναρκέμπορους. Ξέρουμε καλά, επίσης, ότι το λούμπεν στοιχείο ήταν, είναι και θα είναι εφεδρεία της αντίδρασης στον ταξικό πόλεμο ενάντια στην εργατική τάξη και το λαό.

    Η φύση και η κοινωνία απεχθάνονται το κενό. Στο Μενίδι υπάρχει - αντικειμενικά - κενό "ασφάλειας". Το αστικό κράτος επιλέγει να μην το λύνει, αλλά να το συντηρεί και να το αναπαράγει, ακριβώς για να δυναμώνει παράλληλα τις ναζιστικές συμμορίες και γενικότερα να δημιουργεί λαϊκό έρεισμα σε αντιδραστικές λαϊκές αστυνομοκρατίας και στρατιωτικοποίησης της κοινωνικής ζωής. Αυτό το "κενό", λοιπόν, αν δεν το καλύψει το οργανωμένο λαϊκό κίνημα, θα το καλύψουν οι φασίστες, με την ανοχή και σε αγαστή συνεργασία με το "βαθύ κράτος" της αστικής τάξης.

    Εκτός από τις αναλύσεις, είναι ο καιρός της δράσης...

    FDj

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @FDj:
      -Προφανώς η δημιουργία ταγμάτων εφόδου δεν είναι ο "τομέας δράσης" του λαϊκού κινήματος.
      Ούτε φυσικά και η "πάταξη" του κοινού εγκλήματος, η οποία κ αδύνατη εντός του συστήματος που ζούμε, και ένοπλη δράση προϋποθέτει.
      Ε, αν τα πάρει τα όπλα το κίνημα, θα τα πάρει για άλλους λόγους, πολύ πιο σοβαρούς.

      Και για να μιλήσουμε και λίγο πρακτικά, η άνοδος της εγκληματικότητας είναι αποτέλεσμα της φτωχοποίησης του λαού και η γκετοποίηση κάποιων περιοχών είναι αποτέλεσμα συνειδητής κρατικής πολιτικής.
      Η πάλη ενάντια στην φτωχοποίηση και η καταγγελία-αντιμετώπιση της συνειδητής πολιτικής δημιουργίας γκέτο, είναι αυτό που μπορεί (και πρέπει) να κάνει το λαϊκό κίνημα για τις περιπτώσεις που συζητάμε.

      Διαγραφή
    2. Πάντως, στους 21 όρους για την ένταξη ενός Κόμματος στην 3η Διεθνή ήταν και ορισμένοι όροι που έχουν άμεση σχέση με αυτό που λέω.

      Δεύτερον, μη βλέπεις τα ζητήματα στατικά και μηχανιστικά. Στο βαθμό που ανεβαίνει ο βαθμός οργάνωσης, μαχητικότητας, συνολικά το επίπεδο της ταξικής πάλης, το κίνημα μπορεί να αξιοποιεί και τέτοιες μορφές. Το ΚΚ Γερμανίας, μέχρι το 1929 νόμιμα και μετά παράνομα, είχε συγκεκριμένη δομή λαϊκής αυτοάμυνας. Η έννοια της αυτοάμυνας δεν περιορίζεται μόνο στους φασίστες, αλλά σε οτιδήποτε απειλεί τη ζωή, την τιμή και την αξιοπρέπεια του λαού, είτε αυτή απειλείται από κρατικούς, είτε από παρακρατικούς, είτε από μηχανισμούς του λούμπεν-ποινικού εγκλήματος που, έτσι κι αλλιώς, βρίσκονται σε αλληλεπίδραση με τους παραπάνω.

      Δε λέω ότι είμαστε τώρα έτοιμοι για μια τέτοιου τύπου δράση. Λέω όμως ότι αν δεν έχουμε τέτοια λογική και κατεύθυνση, πολύ απλά θα είμαστε κίνημα της θεωρίας κι όχι της πράξης...

      FDj

      ΥΓ. Αντιπαρέρχομαι την εντελώς λανθασμένη ταύτιση των δομών λαϊκής αυτοάμυνας με τα τάγματα εφόδου. Είμαι βέβαιος ότι απλά παρεξήγησες...

      Διαγραφή
    3. @FDj:
      Το να κινηθεί (όπως ζητάς) το εργατικό κίνημα σε κατεύθυνση πάταξης (δια της βίας, γιατί πως αλλιώς;) της ποινικής εγκληματικότητας, σημαίνει την δημιουργία παράλληλων δομών εξουσίας εκ μέρους του.
      Δηλαδή επαναστατική κατάσταση.

      Σε κάθε άλλη περίπτωση σημαίνει δημιουργία "ταγμάτων εφόδου" με την πολύ γνωστή έννοια του όρου.
      Με την έννοια δηλαδή της δημιουργίας ένοπλων (ή έστω βίαιων) πειθαρχημένων που χτυπάνε τους εξαθμιωμένους παραβατικούς προλετάριους, αλλά όχι και την αστική εξουσία (αφού δεν είναι σε θέση για κάτι τέτοιο).
      Αυτό είναι ο ορισμός των ταγμάτων εφόδου...

      Διαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου, άν δεν υπάρχει εγγραφή στον blogger ή άλλη διαδυκτιακή υπηρεσία (βλέπε όροι σχολιασμού στο πάνω μέρος της σελίδας).
Ανώνυμα και υβριστικά σχόλια μπορούν να διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.