Καλωσήλθατε στον Fadomduck2

To παρόν ιστολόγιο αποτελεί φυσική συνέχεια του Fadomduck στο οποίο θα βρείτε συλλογές κειμένων, παραπομπές σε ηλεκτρονικές διευθήνσεις με πολιτικά βιβλία και μουσική, καθώς και μια αρκετά μεγάλη συλλογή με αφίσσες από την Σοβιετική Ενωση (μέχρι και το 1956). Αρχείο με τα άρθρα του Fadomduck #1 θα βρείτε εδώ. O Fadomduck2 όπως και ο προκάτοχος του δηλώνει πως αν και ντρέπεται να κρύψει τις συμπάθειες του, δεν εκπροσωπεί καμμία συλλoγικότητα, παρά μόνο τον εαυτό του. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο alepotrypa200@gmail.com

Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2016

Φιλελέ ειρήνη και γιατί υπάρχει η κυπριακή αριστερά

  • Η αριστερά υπάρχει για να έχουν οι φιλελέδες ένα πολιτικά “εικονικό” αντίπαλο για να αυτοανα-κηρύσσονται νικητές.
  • Η αριστερά υπάρχει για να επιβεβαιώσει το δίκαιο της δεξιάς ότι με την ασφάλεια του ΝΑΤΟ και της ΕΕ μπορούμε να ζήσουμε ειρηνικά Ε/Κ και Τ/Κ στο όμορφο νησί της Κύπρου.
  • Η αριστερά υπάρχει για να εισχωρεί τις πολιτικές θέσεις και αποφάσεις της δεξιάς που δεν μπορούν να εισχωρήσουν στην εργατική τάξη μόνο από την δεξιά.
  • Η αριστερά υπάρχει για να υπόσχεται ότι θα συνεχίσει να υπάρχει για να υπόσχεται ότι θα συνεχίσει να υπάρχει: ο υπαρξιστικός χαρακτήρας της κυπριακής αριστεράς.
  • Η αριστερά υπάρχει για να δημιουργεί την ελπίδα μιας μη κομμουνιστικής ελπίδας.
  • Η αριστερά υπάρχει για να μην υπάρχει κομμουνιστικό κόμμα που θα αμφισβητήσει την αριστερά που υπάρχει.
  • Η αριστερά υπάρχει για να επιβεβαιώνει την πραγματολογική αλήθεια ότι η κομμουνιστική προοπτική είναι αδύνατη.
  • Η αριστερά υπάρχει για να μαστιγώνει ότι προσπαθεί να την αμφισβητήσει.
  • Η αριστερά υπάρχει για να αφήνει γραμμές επικοινωνίας με ότι πρωτοποριακό για να το αποβλακώνει.
  • Η αριστερά υπάρχει για να εκπαιδεύει να βλέπουμε το ιμπεριαλιστικό πλαίσιο ως η μόνη προοπτική.
  • Η αριστερά υπάρχει για ν’ αναμασούμε την θριαμβευτική ιστορία ως μια καραμέλα πάντα γλυκιά.
  • Η αριστερά υπάρχει για να μην αλλάξει όνομα το ΑΚΕΛ.
  • Η αριστερά υπάρχει γιατί δεν μπορεί να μην υπάρχει έτσι όπως υπάρχει.
  • Η αριστερά υπάρχει για να αποστειρώνει το κυπριακό πρόβλημα από την ολότητα της πραγματικότητας του κόσμου: η φαινομενολογική προσέγγιση της αριστεράς.
  • Η αριστερά υπάρχει για να μας σερβίρει την φιλελέ ειρήνη της ΕΕ και του ΝΑΤΟ ως προοδευτική λύση.
  • Η αριστερά υπάρχει για να ξεχνάμε τον μαρξισμό/λενινισμό ως πολιτική προοπτική.
  • Η αριστερά υπάρχει για να βαφτίζουμε την επανάσταση ουτοπικό συμβάν.
  • Η αριστερά υπάρχει ως γλυφιντζούρι
  • Η αριστερά υπάρχει γι’ αυτό και δεν υπάρχει κάτι άλλο.
  • Η αριστερά υπάρχει ως ο αναπνευστήρας της μικροαστικής χαζοελπίδας, μιας τύπου σιγουριάς που διατηρεί την αριστερά να υπάρχει.
  • Η αριστερά υπάρχει για να γαργαλάει την αδυναμία της επανάστασης και να αφήνει παγιδευμένους άλλους να την αναλύουν.
Πηγή: Fristuti

26 σχόλια:

  1. Τι να την κανεις την Δεξιά οταν εχεις τετοια Αριστερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Blogοδεσπότα Trash,

    Μάς έχεις συνηθίσει σε άλλου (υψηλού) επιπέδου κείμενα έστω και αναδημοσιευμένα. Λυπάμαι να παρατηρήσω ότι η πιο πάνω αναδημοσίευση είναι απογοητευτική. Το συγκεκριμένο λογύδριο δεν είναι απλά προσβλητικό για το ιστορικό κόμμα της κυπριακής Αριστεράς (το ΑΚΕΛ), αλλά είναι και εμπαθές, κατάπτυστο και χυδαίο. Οι ανιστόρητες κι απολίτικες τοποθετήσεις του ρυπαρογράφου στερούνται της όποιας διαλεκτικής και τεκμηρίωσης. Το πόνημα του αποτελεί ένα ρυπαρογράφημα έμπλεο αφορισμών, απαξίωσης, εμμονών, δογματισμών και συνθημάτων! Άραγε έτσι θα κερδηθεί η υπόθεση υπέρ των κομμουνιστικών ιδεωδών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Anef_Oriwn:
      Αυτό που με εντυπωσίασε θετικά στο παραπάνω κείμενο, είναι πως αν αφαιρέσεις τα κομμάτια που αναφέρονται ειδικά στο ΑΚΕΛ και στην Κύπρο, θα μπορούσε να έχει γραφτεί κάλιστα και για την ελληνική αριστερά. Την παρουσιάζει γλαφυρότατα.
      Φαντάζομαι πως θα μπορούσε να είχε γραφτεί και για οποιαδήποτε αριστερά εντός της ΕΕ.
      Οπότε, κάποιο υπαρκτό νεύρο χτυπάει, και αυτή είναι και η αξία του κατ'εμέ.

      Σαν αναγνώστης του μπλογκ, θα έχεις παρατηρήσει πως όχι μόνο δεν έχω μόνο δεν επιτεθεί ποτέ στο αδελφό ΑΚΕΛ (όσο αδελφό μπορεί στις τρέχουσες συνθήκες), αλλά έχω διαπληκτιστεί και με όσους ελλαδίτες έχουν πάει να το κάνουν.

      Η γνώμη των Κύπριων κομμουνιστών πάλι, είναι ένα εντελώς διαφορετικό ζήτημα, και σίγουρα είναι άξια καταγραφής στον βαθμό που εμείς από εδώ δεν έχουμε τα στοιχεία για να κρίνουμε πράγματα και καταστάσεις σε βάθος.

      Διαγραφή
    2. Ουτε ρυπαρογραφημα ειναι ουτε καμμία εμπαθεια εχει.Περιγραφει πως ειναι ολοκληρη η Αριστερα στην Ευρωπη.Εμενα προσωπικα με εχει εμποδισει απο το να σχολιασω για το ΑΚΕΛ. Το αδικεις.

      Διαγραφή
    3. Θα μου επιτρεψεις να δωσω ενα Ιστορικο στοιχειο για το ΑΚΕΛ.Οχι κριση δικια μου το στοιχειο μονο.

      Διαγραφή
    4. @Παναγιώτης Μπαλτσαβιάς:
      Καλύτερα όχι. Για το ΑΚΕΛ ας μιλήσουν οι σύντροφοι από την Κύπρο. Δεν μας πέφτει λόγος.

      Διαγραφή
  3. Trash,

    Το συγκεκριμένο πόνημα γράφτηκε για το ΑΚΕΛ˙ εξ άλλου υπάρχουν και οι σχετικές ονομαστικές αναφορές. Γι’ αυτό και δεν βλέπω οτιδήποτε θετικό σ’ αυτό. Αντίθετα κι όπως προείπα κιόλας είναι κατάπτυστο και χυδαίο μια και είναι αφοριστικό και στερείται της όποιας ιστορικής τεκμηρίωσης. Άσε που η αναδημοσίευση του αντιφάσκει με την τοποθέτηση ΣΟΥ [απαντώντας στον σχολιογράφο Παναγιώτη Μπαλτσαβιά] ότι «για το ΑΚΕΛ ας μιλήσουν οι σύντροφοι από την Κύπρο. Δεν μας πέφτει λόγος...»
    Ενδιαφέρον όμως θα ήταν, αν ο εν λόγω σχολιογράφος κατάθετε το «ιστορικο στοιχειο για το ΑΚΕΛ» που έχει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Anef_Oriwn:
      -Το συγκεκριμένο πόνημα γράφτηκε μεν για το ΑΚΕΛ, αλλά αυτά τα οποία λέει χαρακτηρίζουν το σύνολο της δυτικοευρωπαϊκής αριστεράς. Εξού και το ενδιαφέρον του. Αυτό είπα.

      Η αναδημοσίευση δεν βρίσκω να αντιφάσκει με την προτροπή μου να μιλήσουν για το ΑΚΕΛ οι σύντροφοι από την Κύπρο, εφόσον (και αν δεν λαθεύω φυσικά) ο συγγραφέας του κειμένου είναι από εκεί.
      Στην περίπτωση που έχω κάνει λάθος σε αυτό, το κείμενο θα κατέβει.

      Νομίζω πως το μπλογκ έχει δώσει επανειλλημένα εξετάσεις του διεθνισμού του και του σεβασμού του στα αδελφά κόμματα ως θέμα αρχής.

      Διαγραφή
  4. Η γνώμη του ΑΚΕΛ για τον εαυτό του: "το νέο Kόμμα αυτοκαθορίζεται ως “Δημοκρατικό, Aντιφασιστικό, Aντιχιτλερικό”.
    Διαβάστε περισσότερα εδώ.
    To ΑΚΕΛ ιδρύθηκε τον Απρίλη του '41. Με βάση τον δηλωμένο προσανατολισμό του, έπρεπε να διαλυθεί με την λήξη του β'ΠΠ. Δυστυχώς το 1944 αυτοδιαλύθηκε το ιστορικό και ηρωϊκό ΚΚΚ μέσα στο ΑΚΕΛ!
    Εξαιρετικό το κείμενο, ζωγραφίζει μιαν "Αριστερά", που την ξέρουν πια και οι πέτρες, που δεν ξέρω πότε θα σηκωθούν να την πετροβολήσουν...
    Δυστυχώς, βλέπω ότι το ΑΚΕΛ, σαν σύνολο, δεν θα μπορέσει να υπερασπίσει τον εαυτό του.
    Ας το θυμηθούμε όλοι τις πολύ μαύρες μέρες, που έρχονται. Οσοι επιζήσουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Σεχτάρ ο Τρομερός:

      Καταστατικό ΑΚΕΛ:
      1. To Aνορθωτικό Kόμμα Eργαζομένου Λαού (AKEΛ) είναι πρωτοπόρο πολιτικό Kόμμα της εργατικής τάξης και των εργαζομένων της Kύπρου. Iδρύθηκε στις 14 Aπρίλη 1941 κι αποτελεί τον συνεχιστή του Kομμουνιστικού Kόμματος Kύπρου

      [...]
      4. Tο AKEΛ καθοδηγείται στη δράση του από τη μαρξιστική-λενινιστική κοσμοθεωρία

      [...]


      Tο AKEΛ πιστό στις αρχές της διεθνιστικής αλληλεγγύης της ισότιμης συνεργασίας και της μη επέμβασης, υποστηρίζει ενεργά, τοπικά και διεθνώς, την ενότητα δράσης των αντιιμπεριαλιστικών δυνάμεων, των δυνάμεων της προόδου, της ειρήνης και του σοσιαλισμού. Tο AKEΛ διαπαιδαγωγεί τα μέλη του στο πνεύμα του διεθνισμού και διεθνιστικής αλληλεγγύης προς όλους τους εργαζόμενους και όλους τους λαούς που αγωνίζονται ενάντια σε κάθε μορφή πολιτικής, κοινωνικής και εθνικής καταπίεσης, ενάντια στον ιμπεριαλισμό, νεοαποικισμό και ρατσισμό.

      Διαβάστε Περισσότερα http://www.akel.org.cy/k%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CF%85-ake%CE%BB/#.Vsy-otBgJng

      Διαγραφή
  5. Χαιρετώ,

    θα ήθελα αρχικά να ευχαριστήσω τον σύντροφο fadomduck2 για την αναδημοσίευση του κειμένου.
    Κατά δεύτερον είναι αλήθεια ότι το κείμενο αρμόζει σε κάθε ευρωκομμουνιστική αριστερά και μέσα σε αυτήν δυστυχώς είναι και το ΑΚΕΛ, δηλαδή η αριστερά της Κύπρου.

    Το γιατί και πως η ευρωπαϊκή αριστερά αυτή τη στιγμή υπηρετεί το κεφάλαιο μπορούμε να το δούμε έτσι στα γρήγορα στο βιβλίο του Σκολαρίκου για παράδειγμα.

    Πιο συγκεκριμένα και ως κύπριος με ενδιαφέρει η κυπριακή αριστερά. Πρίν το παρόν άρθρο, το οποίο ο αγαπητός φίλος Anef_Oriwn το βρίζει χωρίς κανένα επιχείρημα, δεν είναι τυχαία που προηγήθηκε επίσης αυτό: https://fristuti.wordpress.com/2016/02/22/%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%BB-%CF%83%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BD%CF%8C%CF%86%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CE%AF/

    Η όποια αντίρρηση για πολιτικές διαπιστωτικές θέσεις πρέπει να έχουν το χαρακτήρα επιχειρήματος για να τις αντικρούσει κανείς. Με όλο το σεβασμό η κριτική του φίλου Anef_Oriwn δεν διακρίνεται από κανένα επιχείρημα που να μπορώ να το αντικρούσω.

    Παρόλαυτα η κριτική που δέχεται η ευρωκομμουνιστική αριστερά θα πρέπει να την λάβουμε σοβαρά υπόψιν και στη Κύπρο μια που η κυπριακή αριστερά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα σοσιαλδμοκρατικά κόμματα της ευρώπης.

    ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λόγω της έκτασης που παίρνε πλέον η συζήτηση και με την παρεμβολή μάλιστα κι άλλων σχολιογράφων συμπεριλαμβανομένου και του Fristuti, [του συγγραφέα του πονήματος που αναδημοσίευσε εδώ σ’ αυτήν την ανάρτηση ο Blogοδεσπότης Trash], επιφυλάσσομαι να επανέλθω αργότερα [μια και δεν έχω τον χρόνο τώρα] για ένα πιο ολοκληρωμένο σχολιασμό κάποιων τοποθετήσεων και για κάποιες παρατηρήσεις που βασικά αφορούν μια μηχανιστική σύγκριση των πολιτικο-κοινωνικών δεδομένων της Ελλάδας με αυτά της Κύπρου...
    Για την ώρα [κι απευθυνόμενος στον διαχειριστή του Blog αγαπητό Trash] να σημειώσω ότι δεν αμφισβητώ ποσώς ότι «το μπλογκ [ΤΟΥ] έχει δώσει επανειλλημένα εξετάσεις του διεθνισμού του και του σεβασμού του στα αδελφά κόμματα ως θέμα αρχής»... Εξάλλου αυτό είναι και κάτι που τόνισα κι ΕΓΩ από το πρώτο κιόλας εδώ σχόλιο ΜΟΥ αναφέροντας χαρακτηριστικά πως ο Blogοδεσπότης «μάς έχεις συνηθίσει σε άλλου (υψηλού) επιπέδου κείμενα έστω και αναδημοσιευμένα»...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θελω να ρωτησω τον Συντροφο που εγραψε το συγκεκριμενο κειμενο αν υπαρχουνε στην κυπρο αλλοι Συντροφοι που να συμφωνουνε με τις αποψεις που γραφει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Παναγιώτης Μπαλτσαβιάς:
      Μπορείς να μπεις στο μπλογκ του εδώ

      https://fristuti.wordpress.com/2016/02/23/%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B5%CE%BB%CE%AD-%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AE%CE%BD%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CF%85%CF%80%CE%AC%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CE%BA%CF%85%CF%80%CF%81/

      και να τον ρωτήσεις.

      Διαγραφή
  8. Θα επικοινωνησω με τον Συντροφο μεσα απο το Μπλοκ του πολυ συντομα.Μπηκα διαβασα τα Σχολια που του Στελνουνε.Δεν θελω να κανω χαρακτηρισμο.Ασιοδοξια Κεφι να εχει Κομμουνιστικο πεισμα και να συνεχισει αυτο που κανει. Την καλημερα μου ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Παναγιώτης Μπαλτσαβιάς:
      Δεν νομίζω πως είναι σωστό να παίρνουμε μέρος σε αντιπαραθέσεις που αφορούν άλλες χώρες και άλλα κόμματα. Τουλάχιστον εφόσον δεν το κάνει το ίδιο ΚΚΕ, είναι απαράδεκτο. Πολύ περισσότερο που ένα δικό σου σχόλιο θα εκλειφθεί ως θέση των ελλαδιτών κομμουνιστών. Δεν θα σου συνιστούσα να πάρεις μέρος σε μια αντιπαράθεση που δεν σε αφορά, και που θα μας εκθέσει όλους (γνωρίζοντας τον τρόπο που γράφεις) ανεπανόρθωτα.

      Η ενημέρωση για αυτές τις θέσεις και τις αντιπαραθέσεις, είναι εντελώς διαφορετικό ζήτημα.

      Διαγραφή
    2. Ενταξει θα ακουσω την συμβουλη σου.Θα παρακολουθω το Μπλοκ για ενημερωση θα τον Συγχαρω και απο κοντα και δεν θα ανακατευτω σε Εσωτερικα ζητηματα.Αν υπαρχει ομως διαλογος για ζητηματα του Δ.Κ.Κ θα πω καθαρα την γνωμη μου.Ελπιζω στα διεθνη να συμφωνεις.

      Διαγραφή
  9. Επανέρχομαι, όπως είχα δηλώσει και στην μόλις προηγούμενη παρέμβαση ΜΟΥ, για κάποια σχόλια και παρατηρήσεις πάνω στα όσα λέχθηκαν από διάφορους σχολιογράφους στις πιο πάνω παρεμβάσεις τους...

    1. Κατ’ αρχάς να επαναλάβω [απευθυνόμενος στον διαχειριστή του Blog αγαπητό Trash] πως δεν αμφισβητώ ποσώς ότι «το μπλογκ [ΤΟΥ] έχει δώσει επανειλλημένα εξετάσεις του διεθνισμού του και του σεβασμού του στα αδελφά κόμματα ως θέμα αρχής»... Εξάλλου αυτό είναι και κάτι που τόνισα κι ΕΓΩ από το πρώτο κιόλας εδώ σχόλιο ΜΟΥ αναφέροντας χαρακτηριστικά πως ο Blogοδεσπότης «μάς έχεις συνηθίσει σε άλλου (υψηλού) επιπέδου κείμενα έστω και αναδημοσιευμένα»... Επίσης χαρακτηριστική είναι και η θέση ΤΟΥ «... πως είναι σωστό να παίρνουμε μέρος σε αντιπαραθέσεις που αφορούν άλλες χώρες και άλλα κόμματα»...

    2. Επίσης να σημειώσω (στα θετικά της συζήτησης) της παράθεση από μέρους του Blogοδεσπότη Trash αποσπασμάτων από το Καταστατικό του ΑΚΕΛ, κάτι που αποτελεί και απάντηση στο σχόλιο του Σεχτάρ του Τρομερού. Εκείνο για το οποίο κάποιος μπορεί να προβληματιστεί και να θέσει προς συζήτηση [και ίσως και εύλογα σε κάποιο βαθμό] είναι κατά πόσο το ΑΚΕΛ τηρεί αυτά που αναφέρονται στο Καταστατικό του...

    3. Απ’ εκεί και πέρα και δη όταν προκύπτουν διαφωνίες και διαφορετικές προσεγγίσεις μέσα στο διεθνές κομμουνιστικό κίνημα, οι κομμουνιστές [και όσοι θέλουν να αποκαλούν εαυτούς ως κομμουνιστές] δεν πρέπει να λειτουργούν ισοπεδωτικά, μηδενιστικά, μονοκόμματα, απαξιωτικά κι αντιπαραθετικά, ή με έπαρση και υπεροψία. Κριτικά και επικριτικά μεν, αλλά με σεβασμό στην ιστορία, τις δράσεις και τις κρίσεις τους. Και οπωσδήποτε πιστώνοντας τους συντρόφους των αδελφών κομμάτων (έστω και των ετεροθαλών) με καλές προθέσεις και με καλύτερη γνώση των πολιτικοκοινωνικών δεδομένων της χώρας τους... Μπορούμε λόγου χάριν να διαφωνούμε με τους πορτογάλους τους ρώσους ή τους ιρακινούς κομμουνιστές, αλλά δεν μπορούμε να λειτουργούμε και πατερναλιστικά απέναντι τους ή να τους τα ψέλνουμε χρησιμοποιώντας τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς όπως ρεφορμιστές και οππορτουνιστές...

    4. Αναφορικά με το ΑΚΕΛ [και τις πολιτικές του] δεν μπορούμε να το κρίνουμε [και πιο πολύ να το κατακεραυνώνουμε και να το χαρακτηρίζουμε ακόμα και προδοτικό] με ελαφριά τη καρδία και δη χωρίς να λαμβάνουμε υπ’ όψιν τα δεδομένα της Κύπρου, [ιστορικά, γεωπολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά], ή/και μέσα από μια μηχανιστική σύγκριση τους με τα αντίστοιχα ελληνικά δεδομένα.

    5. Πολλά ερωτήματα σε σχέση με την Κύπρο και το ΑΚΕΛ και τις πολιτικές του, δεν μπορούν να απαντηθούν χωρίς να ορίσουμε τι εστί εργατική τάξη στην Κύπρο και χωρίς αναλύσουμε την οικονομικοκοινωνική η σύνθεση της κυπριακής, την κοινωνική σύνθεση της βάσης του ΑΚΕΛ. Κι ας μην ξεχνάμε ότι το ΑΚΕΛ αυτοχαρακτηρίζεται ως «πολιτικό Kόμμα της εργατικής τάξης και [γενικώς όλων] των εργαζομένων»...

    6. Παράλληλα κι αφού κάποιοι θεωρούν ότι το ΑΚΕΛ είναι κι αυτό ένα κόμμα του πάλαι ποτέ ευρωκομμουνισμού [γιατί όμως κρατιέται ακόμα εν ζωή και μάλιστα με ψηλά εκλογικά ποσοστά;] ή απλώς ένα αριστερό/σοσιαλδημοκρατικό κόμμα, κάποιοι θα πρέπει να απαντήσουν και το ερώτημα γιατί τόσα χρόνια [και δη εσχάτως λόγω της οξείας οικονομικής κρίσης] δεν προέκυψε ένα πραγματικό [όπως το σκέφτομαι κάποιοι baș επαναστάτες] κομμουνιστικό κόμμα στην Κύπρο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Anef_Oriwn:
      Αν μου επιτρέπεις, να πω δύο κουβέντες.
      Πρώτα στο σημείο 3 του σχόλιου σου.
      Εδώ λοιπόν όχι μόνο έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά και δυστυχώς αυτή η συμπεριφορά από μέρους μερίδας των υποστηρικτών του ΚΚΕ, δεν περιορίζεται στο ΑΚΕΛ, όπως έχω δει σε κατά καιρούς σχολιασμούς και σε αυτό το μπλοκ. Ωστόσο το ομόγλωσσο κάνει τις ισσοροποίες, ειδικά με το ΑΚΕΛ, ακόμη πιο λεπτές.

      Και άλλο ένα ζήτημα που θα ήθελα να σχολιάσω (χωρίς φυσικά να πάρω θέση στις δικές σας αντιπαραθέσεις), σαν γενική αρχή και μόνο, είναι πως το υψηλό των εκλογικών ποσοστών δεν μπορεί να είναι μέτρο δικαίωσης πολιτικών θέσεων, σε καμμία των περιπτώσεων. Αρκεί να σκεφτούμε να εκλογικά ποσοστά των αστικών κομμάτων.
      Αυτά επάνω σε ότι θεώρησα πως έχω το δικαίωμα να σχολιασω.

      Διαγραφή
    2. Ανεφ:

      3. "Μπορούμε λόγου χάριν να διαφωνούμε με τους πορτογάλους τους ρώσους ή τους ιρακινούς κομμουνιστές, αλλά δεν μπορούμε να λειτουργούμε και πατερναλιστικά απέναντι τους ή να τους τα ψέλνουμε χρησιμοποιώντας τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς όπως ρεφορμιστές και οππορτουνιστές..." - Άλλο η διαφωνία και άλλο η κατάδειξη το πως έχουν τα πράγματα. Ο οπορτουνισμός και ο ρεφορμισμός είναι ιδεολογία και έχει χαρακτηριστικά του τύπου συμβιβασμού με το κεφάλαιο, με την ΕΕ, με την λύση που έρχεται ανοίγοντας τις αγκάλες στο ΝΑΤΟ κτλ. Αυτά τα χαρακτηριστικά το ΑΚΕΛ τα ασπάζεται και τα διατηρεί ως αρχές πέρα του τι λέει το καταστατικό.

      4. Το ΑΚΕΛ είναι "προδοτικό" ως προς τις αρχές του μαρξισμού/λενινισμού όχι προδοτικό ως προς την πατρίδα. Το ΑΚΕΛ χρειάζεται ως κόμμα αλλά δεν σταματάει να είναι ένα καθαρά αστικό κόμμα. "με ελαφριά τη καρδία"; ελαφριά τη καρδία είναι η κριτική στο ΑΚΕΛ με λενινιστική θεωρία;

      5. "τι εστί εργατική τάξη στην Κύπρο και χωρίς αναλύσουμε την οικονομικοκοινωνική η σύνθεση της κυπριακής, την κοινωνική σύνθεση της βάσης του ΑΚΕΛ. Κι ας μην ξεχνάμε ότι το ΑΚΕΛ αυτοχαρακτηρίζεται ως «πολιτικό Kόμμα της εργατικής τάξης και [γενικώς όλων] των εργαζομένων»... - Αυτό που ορίζει εργατική τάξη το ΑΚΕΛ αυτή είναι η εργατική τάξη. Πως την ορίζει; Α, επειδή λοιπόν αυτοχαρακτηρίζεται τότε πάω πάσο.

      6."[γιατί όμως κρατιέται ακόμα εν ζωή και μάλιστα με ψηλά εκλογικά ποσοστά;]" - μακάρι να ξερα, ρώτα τους συντρόφους σου.
      "γιατί τόσα χρόνια [και δη εσχάτως λόγω της οξείας οικονομικής κρίσης] δεν προέκυψε ένα πραγματικό [όπως το σκέφτομαι κάποιοι baș επαναστάτες] κομμουνιστικό κόμμα στην Κύπρο;" ούτε αυτό το ξέρω αν και θα ήταν ευχής έργον να υπήρχαν οι προϋποθέσεις γι αυτό. Εγώ ερωτώ όμως στην περίπτωση που αν υπηρχαν οι προϋποθέσεις ενός ΚΚ το ΑΚΕΛ θα το άφηνε να αναπνεύσει νομίζεις ή θα το κατακεραύνωνε άμεσα και μεθοδικά; Γιατί τόσο μένος μόνο μπροστά στη σκέψη ενός Κομμουνιστικού κινήματος στην Κύπρο;

      Ευχαριστώ

      Διαγραφή
  10. Trash,

    Δύο – τρία σύντομα σχόλια (που απορρέουν απ’ όσα ΜΟΎ γράφεις), για να ολοκληρώσουμε και τη συζήτηση μια και η ανάρτηση έχει περάσει ήδη στο αρχείο. [Ακολούθως θα πω και μια κουβέντα πάνω στα όσα εδέησε να (ΜΟΎ) γράφει -πώς το ‘παθε;- ο πολύς Fristuti]…
    1. Κατ’ αρχάς μια μικρή συντακτική διόρθωση πάνω στα γραφόμενα του προηγούμενου σχολίου ΜΟΥ: Είχα γράψει «Κριτικά και επικριτικά μεν, αλλά με σεβασμό στην ιστορία, τις δράσεις και τις κρίσεις τους», αλλά θα ‘πρεπε να ήταν «Κριτικά και επικριτικά μεν, αλλά με σεβασμό στην ιστορία, τις δράσεις και τις εκτιμήσεις τους»... Δηλ. «εκτιμήσεις» αντί «κρίσεις», για να βγαίνει και καλύτερα το νόημα της σκέψης ΜΟΥ...

    2. Δεν ξέρω αν είναι «το ομόγλωσσο (σημ: δηλ. η ελληνική γλώσσα) [που] κάνει τις ισσοροποίες, ειδικά με το ΑΚΕΛ, ακόμη πιο λεπτές», σίγουρα όμως εντάσεις δημιουργούνται [όπως είπα και πιο πάνω] κυρίως λόγω της μηχανιστικής σύγκρισης των ελληνικών πολιτικών δεδομένων με τα κυπριακά και του ΚΚΕ με το ΑΚΕΛ... Πολλοί είναι αυτοί που προσπαθούν να ελληνοποιήσουν την κυπριακή πολιτικοκοινωνική κατάσταση... [Αν βρω χρόνο τις προσεχείς μέρες θα προσπαθήσω να σχολιάσω στο Blog ΜΟΥ -το οποίο παραμένει εν πολλοίς ανενεργό τον τελευταίο καιρό- μια πρόσφατη ομιλία του Ελισαίου Βαγενά στην Κύπρο αποσπάσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στον “Ριζοσπάστη” πριν 15 μέρες – link: http://www.rizospastis.gr/story.do?id=8772893&textCriteriaClause=%2B%CE%92%CE%91%CE%93%CE%95%CE%9D%CE%91%CE%A3+%2B%CE%9A%CE%A5%CE%A0%CE%A1%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%9F]…

    3. Σίγουρα «το υψηλό των εκλογικών ποσοστών δεν μπορεί να είναι μέτρο δικαίωσης πολιτικών θέσεων...» και δη των θέσεων των αστικών κομμάτων... Όμως από τη στιγμή που ένα Κομμουνιστικό ή έστω Αριστερό Κόμμα λαμβάνει μέρος στις αστικοδημοκρατικές εκλογικές διαδικασίες, δεν μπορεί να μην αξιολογεί και να μην λαμβάνει σοβαρά υπόψη τα εκλογικά αποτελέσματα και τα ποσοστά που αποκόμισε από τις εκλογές...

    *********************************
    Και μια κουβέντα για την παρέμβαση του Fristuti:
    Κατ’ αρχάς διερωτούμαι γιατί ενώ στο δικό ΤΟΥ Blog, όπου είχα κάνει παρέμβαση κι έθεσα κάποια ζητήματα κι ερωτήματα [μερικά τα κατάθεσα κι εδώ], ο κος Fristuti επέλεξε να μην ασχοληθεί καθόλου, δηλώνοντας μάλιστα ότι «δεν πρόκειται να συζητά μαζί μου μια που ο σκοπός μου είναι άλλος» [δεν τον διευκρίνισε όμως], εδώ έκανε παρέμβαση σχολιάζοντας τα λεγόμενα ΜΟΥ ή απαντώντας σε ερωτήματα ΜΟΥ... Ανάδοξε του; Ας είναι... ΕΓΩ όμως, δεν θα το συνεχίσω...
    Εξ άλλου δεν λέει και τίποτα το σημαντικό και το ουσιαστικό εκτός από ένα «πάω πάσο», [πόκερ παίζει;], ένα «μακάρι να ξερα» [τί baș-θεωρητικός του μαρξισμού είναι;], ένα «ούτε αυτό το ξέρω» [πώς τού ξέφυγε;] και ευχές και εικοτολογίες [αυτές κι αποτελούν μαρξιστική ανάλυση!]...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Anef_Oriwn:
      Η μηχανιστική μεταφορά συμπερασμάτων και δεδομένων σε άλλον χωροχρόνο, είναι σίγουρα προβληματική, είτε αφορά την μεταφορά των ελληνικών δεδομένων στην Κύπρο, είτε αυτή αφορά την μεταφορά των δεδομένων του Α'ΠΠ στο 2016, (που γίνεται από κάποιους εδώ).
      Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν και διαχρονικές αλήθειες, από τις οποίες δεν μπορεί να υπάρξει και παρέκλιση, χωρίς αυτή να είναι οπορτουνιστική.

      Για τα εκλογικά ποσοστά θα επιμείνω. Μπορεί να αποτελέσουν πολιτική δικαίωση μόνο στον βαθμό που αποτελούν πολιτικό αυτοσκοπό.
      Για την πραγματική χρηση των εκλογικών αποτελεσμάτων ως δείκτη ωριμότητας της εργατικής τάξης -και μόνο αυτό- έχει μιλήσει ήδη ο Λένιν, οπότε εγώ δεν έχω να προσθέσω κάτι σε αυτόν.

      Διαγραφή
  11. Άνεφ όταν δεν παίρνεις απάντηση επιτίθεσαι χωρίς λόγο όταν λαμβάνεις κάποια η ίδια αντίδραση χωρίς σχόλια, δεν σε πιάνει κανείς από πουθενά. Ας είναι λοιπόν. Ακόμα δεν καταλαβαίνω την έχθρα που έχεις στο επιχείρημα γενικά και στη θεωρητική μαρξιστική/λενινιστική προσέγγιση. Καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και όσον αφορά την μεταφορά των ελληνικών δεδομένων στη Κύπρο, από που προκύπτει από τον Άνεφ αυτό το συμπέρασμα από το κείμενο και το μελετάμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Fristuti,

    Thanks (για το «Καλή συνέχεια»]!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου, άν δεν υπάρχει εγγραφή στον blogger ή άλλη διαδυκτιακή υπηρεσία (βλέπε όροι σχολιασμού στο πάνω μέρος της σελίδας).
Ανώνυμα και υβριστικά σχόλια μπορούν να διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.