Καλωσήλθατε στον Fadomduck2

To παρόν ιστολόγιο αποτελεί φυσική συνέχεια του Fadomduck στο οποίο θα βρείτε συλλογές κειμένων, παραπομπές σε ηλεκτρονικές διευθήνσεις με πολιτικά βιβλία και μουσική, καθώς και μια αρκετά μεγάλη συλλογή με αφίσσες από την Σοβιετική Ενωση (μέχρι και το 1956). Αρχείο με τα άρθρα του Fadomduck #1 θα βρείτε εδώ. O Fadomduck2 όπως και ο προκάτοχος του δηλώνει πως αν και ντρέπεται να κρύψει τις συμπάθειες του, δεν εκπροσωπεί καμμία συλλoγικότητα, παρά μόνο τον εαυτό του. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο alepotrypa200@gmail.com

Σάββατο, 12 Δεκεμβρίου 2015

Σχετικά με το Σύμφωνο Συμβίωσης και τη θέση του ΚΚΕ

Πηγή: Οδηγητής 24 Ιουλίου,2015

Το προηγούμενο διάστημα άνοιξε ξανά η συζήτηση σχετικά με το Σύμφωνο Συμβίωσης (ΣΣ), με αφορμή τη δημοσίευση του σχεδίου για την τροποποίηση του ήδη υπάρχοντος νόμου για το Σύμφωνο Συμβίωσης και την επέκτασή του στα ομόφυλα ζευγάρια. Όπως αναφέρουν διάφορα δημοσιεύματα το νομοσχέδιο αναμένεται να συζητηθεί ως μέρος πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, που θα ρυθμίζει μεταξύ άλλων ζητήματα αντιρατσιστικής νομοθεσίας.
Σχετικά με την θέση του ΚΚΕ τόσο για το Σύμφωνο Συμβίωσης και την τροποποίησή του, για την υιοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια καθώς και για την αντίληψη του ΚΚΕ για την οικογένεια, ο «Ο» συζήτησε με την Βιβή Δάγκα, υπεύθυνη του τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ για την Γυναικεία Ισοτιμία και Χειραφέτηση.

«Ο»: Τι είναι το Σύμφωνο Συμβίωσης (ΣΣ);

Βιβή Δάγκα: Το ΣΣ μεταξύ των ετερόφυλων ζευγαριών καθιερώθηκε με το νόμο 3719/2008. Παρουσιάστηκε ως ένα αστικό συμβόλαιο, πιο χαλαρό σε σχέση με το πολιτικό γάμο, κυρίως για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων των παιδιών που γεννιούνται εντός του ΣΣ μεταξύ ενός ετερόφυλου ζευγαριού. Βέβαια, υπήρχαν πριν το 2008 νομοθετικές διατάξεις για την “εκούσια αναγνώριση τέκνου”, που αντιμετώπιζαν τα σχετικά ζητήματα γονικής μέριμνας για τα παιδιά εκτός γάμου.

Σύμφωνα με το νόμο αυτό, οι “συμβιούντες”, δηλαδή το ετερόφυλο ζευγάρι που υπογράφει ΣΣ, έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει τα ζητήματα της γονικής μέριμνας για τα παιδιά που γεννιούνται κατά τη διάρκεια ισχύος του ΣΣ ή εντός τριακοσίων ημερών από τη λύση του ή την αναγνώριση της ακυρότητάς του. Τη γονική μέριμνα του παιδιού την έχουν και την ασκούν από κοινού οι δύο γονείς, όπως συμβαίνει και στις περιπτώσεις των τέκνων που είναι γεννημένα σε γάμο. Αντίστοιχα σε περίπτωση λύσης του συμφώνου εφαρμόζονται για τη γονική μέριμνα οι διατάξεις που ισχύουν σε περίπτωση διαζυγίου. Το ΣΣ δε συνεπάγεται δημιουργία κοινής οικογενειακής μερίδας.

 Επίσης ρυθμίζει τις κληρονομικές σχέσεις ανάμεσα στους «συμβιούντες». Όσον αφορά στα κληρονομικά δικαιώματα, στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαθήκη, ο επιζών κληρονομεί περίπου το μισό του μεριδίου που αντιστοιχεί στο σύζυγο (δηλαδή το μισό από αυτό που προβλέπεται σε περίπτωση γάμου) εκτός αν δεν υπάρχει άλλος κληρονόμος, οπότε κληρονομεί το σύνολο της περιουσίας.

Το σύμφωνο λύεται εύκολα με έναν από τους παρακάτω τρόπους: α) με συμφωνία των συμβληθέντων που γίνεται αυτοπροσώπως με συμβολαιογραφικό έγγραφο, β) με μονομερή συμβολαιογραφική δήλωση που κοινοποιείται με δικαστικό επιμελητή και γ) με την τέλεση γάμου είτε μεταξύ των συμβληθέντων είτε μεταξύ ενός από αυτούς και τρίτου προσώπου.
Ο άνδρας και η γυναίκα που υπογράφουν το ΣΣ -με βάση όσα ισχύουν μέχρι τώρα- δεν αντιμετωπίζονται ως σύζυγοι ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις από τα ασφαλιστικά ταμεία (ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, σύνταξη) και την εφορία.

«Ο»: Ποιες είναι οι αλλαγές που προτείνονται στο νέο σχέδιο νόμου της κυβέρνησης σχετικά με το ΣΣ;

Β.Δ.: Στις 10/6/2015, αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Δικαιοσύνης το σχέδιο με βάση το οποίο προτείνεται η τροποποίηση του νόμου για το ΣΣ και η επέκτασή του στα ομόφυλα ζευγάρια. Με βάση τα δημοσιεύματα, το νομοσχέδιο αναμένεται να μπει στη δημόσια διαβούλευση, ως μέρος πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, που θα ρυθμίζει μεταξύ άλλων ζητήματα αντιρατσιστικής νομοθεσίας. Η προτεινόμενη τροποποίηση παρουσιάστηκε ως “ένα βήμα μπροστά για τη σύγχρονη Ελλάδα”, “με αφετηρία την αρχή της ισότητας και με το βλέμμα στραμμένο στην Ευρώπη”.

Με βάση τις προτεινόμενες διατάξεις, δίνεται η δυνατότητα και στα ομόφυλα ζευγάρια να συνάψουν ΣΣ. Ακόμα, επεκτείνονται στους συμβιούντες (ομόφυλα ή ετερόφυλα ζευγάρια) οι διατάξεις του αστικού κώδικα για τους συζύγους, που αφορούν κληρονομικά, εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά δικαιώματα, το ζήτημα της διατροφής και τη συμμετοχή στα αποκτήματα. Πιο συγκεκριμένα, για την εφαρμογή των ρυθμίσεων που αφορούν στα εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά, προβλέπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος με πρόταση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μετά τη ψήφιση του ν/σ.
Στο ισχύον ΣΣ και στην προτεινόμενη τροποποίηση του δεν περιλαμβάνεται η δυνατότητα υιοθεσίας παιδιών και Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής και από τους δύο συμβιούντες. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία περί υιοθεσίας, υπάρχει δυνατότητα υιοθεσίας τέκνου και από ένα άτομο, εντός ή εκτός γάμου, βέβαια με αυστηρότερα κριτήρια από τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Με βάση τις προτεινόμενες διατάξεις που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, η τροποποίηση του νόμου για το ΣΣ προσεγγίζει τις αντίστοιχες διατάξεις για το γάμο, όπως για παράδειγμα όσον αφορά στη λύση του. Αν εφαρμοστεί χρειάζεται να περάσουν 3 μήνες για τη λύση του, ενώ στον πολιτικό γάμο με βάση όσα ισχύουν τώρα χρειάζονται 6 μήνες. Το αναφέρουμε γιατί με τις προτάσεις που δημοσιεύτηκαν δεν ισχύει πλέον ο ισχυρισμός- που είχε αξιοποιηθεί το 2008- ότι αποτελεί πιο χαλαρή μορφή αστικού συμβολαίου.

Ισχυρίζονται ότι φέρνουν την τροποποίηση του νόμου για το ΣΣ γιατί πρέπει η Ελλάδα να συμμορφωθεί με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) στην υπόθεση Βαλλιανάτος και άλλοι κατά Ελλάδας. Η Ελλάδα καταδικάστηκε γιατί με την ψήφιση του νόμου το 2008 δεν περιέλαβε τα ομόφυλα ζευγάρια και θεωρείται αρνητική διάκριση. Αν δεν είχε θεσμοθετηθεί το ΣΣ για τα ετερόφυλα ζευγάρια, δε θα υπήρχε καταδίκη της Ελλάδας.
Η προτεινόμενη τροποποίηση του νόμου για το ΣΣ ανοίγει το δρόμο μέσω Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ή με διαφορετικό τρόπο, για την προώθηση της υιοθεσίας και της Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής και στα ομόφυλα ζευγάρια, πάλι στη λογική της “μη διάκρισης”.

«Ο»: Πώς τοποθετείται το ΚΚΕ σχετικά με την κατοχύρωση δικαιωμάτων (εργασιακά, ασφαλιστικά, κ.ά.) μεταξύ ενός ομόφυλου ζευγαριού;

Β.Δ.: Καταρχάς το ΚΚΕ και η ΚΝΕ διαφωνούν και καταδικάζουν τις προσβλητικές συμπεριφορές σε βάρος όσων έχουν διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό και συμφωνούν πως τέτοιες ρατσιστικές επιθέσεις πρέπει να τιμωρούνται αυστηρά. Γι’ αυτό άλλωστε το ΚΚΕ συμφώνησε με την σχετική ρύθμιση στη βουλή.
Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ παλεύουν, και μέσα από τα σωματεία, τις λαϊκές επιτροπές, τις επιτροπές ανέργων, τους φοιτητικούς και γυναικείους συλλόγους, για να έχουν όλοι και όλες μόνιμη και σταθερή δουλειά, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, κοινωνική ασφάλιση και μια σειρά άλλα δικαιώματα. Αφορούν όλη την εργατική τάξη, το λαό και τα παιδιά του, χωρίς να βάζουμε διαχωρισμούς ανάλογα με τη σεξουαλική επιλογή, το φύλο, τη φυλή, τη θρησκεία. Θεωρούμε ότι τα αιτήματα του εργατικού, λαϊκού κινήματος καλύπτουν ορισμένα από αυτά τα προβλήματα που επικαλούνται ομόφυλα ζευγάρια, π.χ. για τα φορολογικά, κοινωνικό επίδομα στους άνω των 60 ετών που δε θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης. Άλλα ζητήματα π.χ. κληρονομικά μπορούν να διευθετηθούν μέσω ιδιωτικών συμφωνητικών, συμβολαιογραφικών πράξεων.

Μορφές συμβίωσης μπορεί να υπάρχουν πολλές, που αποτελούν ιδιωτική υπόθεση. Για παράδειγμα, μπορεί, για οικονομικούς λόγους, να συγκατοικούν φοιτητές, μετανάστες, παλιότερα οι εργάτες ενός εργοστασίου, όμως δεν υπάρχει αντίστοιχη θεσμοθέτηση για αυτού του τύπου τη συμβίωση. Το ίδιο ισχύει και για τη σεξουαλική επιλογή και τη συμβίωση, ως ατομική επιλογή.

Αλλά για να αντιστρέψουμε το ερώτημα: δηλαδή ο γάμος (ή η θεσμοθετημένη συμβίωση) είναι το μέσον για την ικανοποίηση δικαιωμάτων, όπως η κοινωνική ασφάλιση, σύνταξη κ.α.; Με βάση όσα ισχύουν στον αστικό κώδικα για τον πολιτικό γάμο διαμορφώνονται οι οικονομικοί δεσμοί μεταξύ των συζύγων, που επηρεάζουν και τη θέλησή τους για τη συνέχιση του γάμου ως συμβίωσης.
Για παράδειγμα, υπάρχουν ζευγάρια που δεν παίρνουν διαζύγιο και παραμένουν για οικονομικούς λόγους σε μια σχέση που δεν τους ικανοποιεί ψυχικά, πνευματικά, σεξουαλικά. Ακόμα και στην περίπτωση που αποφασίσουν να χωρίσουν, ανάλογα και με την περίπτωση, ακολουθούν τη νομική διαδικασία (που μπορεί να φτάσει και στο δικαστήριο) για να διευθετήσουν θέματα επιμέλειας των παιδιών, τη διατροφή, κληρονομικά ζητήματα. Έχει προέκταση και στις περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας, με σοβαρό αντίκτυπο στην ομαλή ανάπτυξη των παιδιών. Με βάση στοιχεία που δημοσιοποίησε το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας, 7 στις 10 γυναίκες που απευθύνθηκαν στις δομές για κακοποιημένες γυναίκες ήταν άνεργες και με παιδιά. Οι οικονομικοί όροι, μαζί με την απουσία κοινωνικών υπηρεσιών και δομών, τις δεσμεύουν να παραμείνουν σε βίαιη κοινωνική συμβίωση.
Και αντίστροφα, ιδιαίτερα με βάση τις σημερινές φορολογικές διατάξεις σε περίοδο οικονομικής κρίσης υπάρχουν ζευγάρια που παίρνουν εικονικό διαζύγιο για να ενταχθούν στη ρύθμιση για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.

Στην τελική, στα πλαίσια της εκμεταλλευτικής κοινωνίας, είναι πολύ βολικός ο διαχωρισμός της κοινωνίας με βάση τα “ατομικά δικαιώματα” ή την ατομική σεξουαλική επιλογή, τη στιγμή που η πλειοψηφία του λαού μας στερείται την ικανοποίηση βασικών λαϊκών αναγκών και κοινωνικών δικαιωμάτων, τη στιγμή που οι ανασφάλιστοι φτάνουν τα 2,5 εκατομμύρια και τα ποσοστά ανεργίας, ειδικά στους νέους και τις νέες, χτυπάνε κόκκινο.

«Ο»: Ποια είναι η τοποθέτηση του ΚΚΕ για το γάμο, την οικογένεια;

Β.Δ.: Ο γάμος αποτελεί τη νομική έκφραση μιας κοινωνικής σχέσης που είναι η οικογένεια, κυρίως όπως διαμορφώθηκε στην καπιταλιστική κοινωνία. Περιλαμβάνει τη γονική μέριμνα (προστασία και φροντίδα των παιδιών), δηλαδή τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των γονιών απέναντι στα παιδιά. Από αυτή τη βάση, παράγονται και οι υποχρεώσεις μεταξύ των συζύγων και τα κληρονομικά δικαιώματα, μέσα σε μια συμβίωση που δεν είναι απλά ατομική επιλογή, αλλά είναι μια κοινωνική σχέση που στηρίζεται δυνάμει στην αναπαραγωγή του είδους. Και λέμε δυνάμει γιατί μπορεί ένα ζευγάρι να μην κάνει παιδιά, για αντικειμενικούς ή υποκειμενικούς λόγους. Όμως ο γάμος δε σχετίζεται κυρίως με την επιλογή της συμβίωσης, αλλά κατά κύριο λόγο με τη σχέση καταρχήν των φυσικών γονέων με τα παιδιά.

Με αυτή την έννοια δε χρειάζονται πολλές νομοθετικές ρυθμίσεις για την έκφραση της σύγχρονης οικογένειας. Υποστηρίζουμε τον πολιτικό γάμο, που να είναι πλήρως διαχωρισμένος από τη θρησκεία. Να είναι ατομική επιλογή του ζευγαριού η θρησκευτική τελετή.
Στη βάση της αντίληψής μας για την οικογένεια και την ιστορική, κοινωνική προέλευσή της, βασίζεται η διαφωνία μας στην τροποποίηση του ΣΣ και στην επέκτασή του στα ομόφυλα ζευγάρια. Η θεσμοθέτηση του ΣΣ για τα ομόφυλα ζευγάρια είναι επί της ουσίας επέκταση του θεσμού της οικογένειας και σε αυτά τα ζευγάρια. Η εμπειρία από άλλες χώρες αποδεικνύει ότι, όπου θεσμοθετήθηκε το ΣΣ ή ο γάμος ομοφυλοφίλων, άνοιξε ο δρόμος και για την υιοθεσία παιδιών. Εμείς δε συμφωνούμε σε αυτό. Αφετηρία της θέσης μας είναι η άποψη για την ολόπλευρη κοινωνική προστασία των παιδιών.

Για την ομαλή ψυχοσωματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών είναι απαραίτητο αυτά να κατανοούν τη βιολογική σχέση άνδρα-γυναίκας που προκύπτει από τη φυσιολογία του ανθρώπου. Και στη συμβίωση ομόφυλων ζευγαριών αντικειμενικά το παιδί έχει παραποιημένη, ανορθολογική, αντίληψη αυτής της βιολογικής σχέσης. Το ανδρικό-πατρικό και το γυναικείο-μητρικό πρότυπο έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, που πηγάζουν από τη φυσιολογία του ανθρώπινου είδους, και είναι απαραίτητα για την ομαλή ψυχοσωματική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Ακόμα και στην περίπτωση ομόφυλου ή αμφίφυλου σεξουαλικού προσανατολισμού, η φυσιολογία αυτή δεν αλλάζει, τα βιολογικά χαρακτηριστικά παραμένουν.

15 σχόλια:

  1. Να ξεκαθαρίσω κάτι, ουτε μέλος είμαι ,ουτε σε κάποιο σωμαατειο, αλλά την στηριξή μου το κόμμα την έχει σταθερά τόσο στο δρόμο, όσο και στο πεδίο της "προπαγάνδας", αγαπώ το ΚΚΕ και θα συνεχίσω να το κάνω.

    Υπάρχει το γνωστό θέμα που αφορά αποκλειστικά την τελευταία παράγραφο που θεωρειται (και είναι βασικα)επιστημονικά ξεπερασμένη. Ειναι ΠΟΛΛΕΣ οι αντιδράσεις απο φίλους του κομματος και ισως πρέπει να επανεξεταστει ενοψει του νομοσχεδίου.

    Στο προηγούμενο επεισοδιο το καλοκαιρι με το βιντεο του Γ.Γ. ειχα λιωσει κατι μέρες πανω στο pc, για να επεξηγω σε οσους εκαναν κριτική αλλα κ επιθέσεις οτι ο γαμος ειναι ενας αστικος θεσμος κτλπ για θεματα σεξοεταιριων ,περιουσιων κτλπ καιξαναδωστου κ.ο.κ

    Όμως επειδη ξέρεις πως είναι να βλέπεις πάλι τουιτς απο ΣΤΟΚΟΥΣ να σε ξεφτιλιζουν μου έχει ανεβει το αιμα στο κεφάλι καθως η φραση με τα γονεικά πρότυπα στο τέλος, πως να το κάνουμε, είναι λάθος, απλά.

    Επίσης να πω οτι νιωθω λίγο ασχημα που ενω γραφω σπάνια στο μπλογκ σου το κάνω τώρα για ένα ας πούμε αστικό θέμα, αλλα ξέρεις, στη δυσκολια είναι που θες τον συντροφο να τον ρωτησεις "τι έγινε?" και "γιατι αυτό?"

    Αν ειναι ευκολο να με παραπέμψεις στο προεξαμηνου σου λινκ που θυμαμαι οτι και εσυ ειχες υποστηριξει φυσικα το κομμα (ξαναθυμιζω οτι τότε κ εγω αυτο εκανα) θα με βοηθουσες.κυριως για να δω τα σχόλια .Ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @dionysis e:
      Δεν ξέρω από που θεωρείται "ξεπερασμένη" η παραδοχή πως για να μεγαλώσει ένα παιδί σωστά χρειάζεται αρσενικά και θυληκά πρότυπα.
      Επίσης δεν ξέρω γιατί βάζεις το θέμα πως κάτι τέτοιο είναι λάθος, λες και μιλάμε για κάποια αποδεδειγμένη αλήθεια, όταν η καθημερινή πείρα λέει ακριβώς το αντίθετο.

      Αν θέλεις την προσωπική μου άποψη, θεωρώ πως ούτε η μονογενεϊκή οικογένεια προσφέρει το κατάλληλο περιβάλον, αλλά έχω και μεγάλες αντιρρήσεις και για το πόσο κατάλληλη είναι ακόμη και η σημερινή τυπική "πυρηνική" οικογένεια (μητέρα-πατέρας-παιδιά) προκειμένου να κοινωνικοποιηθούν σωστά τα παιδιά.

      Εν ολίγοις πιστεύω πως το κατάλληλο περιβάλον, δεν αείναι απλά αυτό στο οποίο υπάρχει αντρικό και γυναικείο πρότυπο, αλλά αυτό στο οποίο υπάρχει κάποιο πλήθος τέτοιων.

      Ελπίζω να σε κάλυψα για το πως βλέπω τα πράγματα εγώ.

      Διαγραφή
    2. @dionysis e:
      Δεν βρήκα ποιό ποστ λες

      Διαγραφή
  2. Έκανε πρόσφατα μια ομιλία στο ΕΜΠ ο Πατέλης, απόσπασμα της οποίας έχει ανεβεί στο youtube (είναι κανά 11λέπτο). Δεν ξέρω ποιο ήταν το αντικείμενο γενικότερα της ομιλίας αλλά στο ανεβασμένο απόσπασμα αναφέρεται στις ομόφυλες/τρανς/μπαϋ ομάδες. Και ενώ αρχικά λέει οτι το σύστημα προωθεί αυτές τις ομάδες, για προφανείς οικονομικούς λόγους (αδυναμία επανεπένδυσης στους κλασσικούς τομεις της παραγωγής και άρα αναζήτηση νέων),έπειτα λέει ότι ο βασικότερος και στρατηγικότερος λόγος προώθησης αυτών των ομάδων είναι το ότι είναι αδύνατο να ριζοσπαστικοποιηθούν και να δημιουργήσουν επαναστατική συνείδηση. Ένας πνευματικός ευνουχισμός ας πούμε. Εγώ συμφωνώ ότι αυτες οι ομάδες βάζουν σα μοναδικό πολλές φορές, πολιτικό πρόταγμα, την ικανοποίηση των γνωστών αιτημάτων για ΣΣ, υιοθεσία, ίσα διακιώματα με ετερόφυλα ζευγάρια κλπ, με αποτέλεσμα να χειραγωγούνται εύκολα και να γίνονται ερμαια του κάθε "προοδευτικού",πολιτικάντη. Πέρα απο αυτό όμως νομίζω οτι ο Πατέλης υπερβάλλει χωρίς να παρουσιάζει και στοιχεία για το "επαναστατικό ευνουχισμό" που ισχυρίζεται οτι συμβαίνει. Θα ήθελα την αποψή σου αφού πρώτα παρακολουθήσεις το εν λόγω απόσπασμα.

    Π.Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Π.Β.:
      Χωρίς να έχω δει τι λέει ο Πατέλης:
      Υπάρχει πάντα το ζήτημα των "διαταξικών κινημάτων" και εάν και κατά πόσο αυτά μπορούν μέσα στο γενικότερο απλευθερωτικό κίνημα της εργατικής τάξης.
      Οι κομμουνιστές είναι από θέση αρχής ενάντια σε οποιαδήποτε κοινωνική διάκριση με βάση το φύλο, την φυλή, την θρησκεία, τις σεξουαλικές προτιμήσεις κλπ. Αυτό είναι λυμένο.
      Από την άλλη μεριά τώρα, πρόβλημα που αντιμετωπίστηκε πρώτα και κύρια και στο εθνικό ζήτημα, υπάρχει το θέμα του πως μπορούν οι εκπρόσωποι της αστικής τάξης μιας καταπιεσμένης μειονότητας, να σύρουν όλη την μειονότητα αυτή πίσω από το άρμα τους.
      Για το ομοφυλοφιλικό κίνημα συγκεκριμένα, από αυτά που ξέρω, πάνε πολλά χρόνια που έχει ξεκόψει τελείως από κάθε ιδέα γενικότερης κοινωνικής απελευθέρωσης. Η όλη ιστορία με τους γάμους αν θες, για μένα δείχνει ακριβώς αυτό. Την διεκδίκηση από μεριάς τους στο όνειρο της "αγίας" μικροαστικής οικογένειας.
      Προσωπικά είμαι ενάντια σε αυτήν ακόμη και όταν πρόκειται για εταιροφυλοφιλική σχέση. Δεν καταλαβαίνω (και ποτέ μου δεν κατάλαβα) γιατί δύο άνθρωποι να χρειάζονται νομική επικύρωση της σχέσης τους, και ειδικότερα όταν από αυτή την σχέση δεν μπορεί να προκύψει για λόγους πρακτικούς ή βούλησης, θέμα τεκνοποιΐας.

      Διαγραφή
  3. Να μου επιτραπεί να διατυπώσω κάποιες απόψεις ...

    Τα παιδιά, δεν είναι, δεν μπορεί να είναι:
    α. αυτό που λέμε "δικά μας".
    β. αντικείμενα ... πόσο μάλλον ... εμπορικό είδος!

    Τα παιδιά είναι της Κοινωνίας.
    Αυτή (η κοινωνία) οφείλει να τα προστατεύει, να τα μορφώνει να τα παρέχει υγεία κλπ.

    Τα παιδιά, οφείλουν να μεγαλώνουν με αυτό που θα λέγαμε φυσικά πρότυπα.

    Εννοώ τους δύο γονείς(άντρα και γυναίκα), να έχουν πατέρα και μητέρα - κυρίως μητέρα που γνωρίζουμε πόσα πολλά παίρνει απ΄αυτήν ένα παιδί.
    (αγάπη, φροντίδα, καλούς τρόπους, εντιμότητα και ένα σωρό άλλα - να μην μιλήσουμε για το μητρικό γάλα κλπ.)

    Έτσι, για να μην γράψω κι άλλα, είμαι κάθετα αντίθετος με την θεσμοθέτηση "υιοθεσίας παιδιών" έξω από τα παραπανω ξαναλέω φυσιά πρότυπα.

    υ.γ. Δεν εξάντλησα φυσικά το θέμα ...
    Κυρίως από την πλευρά ύπαρξης άντρα - πατέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι το κουραζουμε;Τα σημερινα παιδια τα μεγαλωνει η τηλεοραση.Ειμαστε τοσο κουρασμενοι οσοι δουλευουμε και τοσο αποροφημενοι με το βιοποριστικο και τα ψυχολογικα θεματα οσοι ειναι ανεργοι που δεν μπορουμε να μεγαλωσουμε σωστα τα παιδια.Διαλυμενη παιδεια,πανακριβες εξωσχολικες δραστηριοτητες και υγεια.Οι παππουδες να εχουν τα δικα τους προβληματα και παλι καλα οπου υπαρχουν κι αυτοι.Με το θεμα των ομοφυλων ζευγαριων ταιριαζει πολυ η ρηση "διυλιζουμε τον κωνωπα και καταπινουμε την καμηλο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χωρις καμμια διαθεση αντιδικιας με κανεναν και χωρις κανενα κομματικο πατριωτισμο προσωπικη μου γνωμη ειναι οτι στο ζητημα των παιδιων πρεπει να υπαρχει πατερας μητερα. Αυτα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΤΑΥΤΙΖΟΜΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ

    ΕΧΩ ΟΜΩΣ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ

    ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΚΑΝ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ;;;
    ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΑΝΕΚΤΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΠΑΡΕΚΛΙΣΕΙΣ ΟΠΩΣ Η ΠΟΛΥΓΑΜΙΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Από περιέργεια τα παιδιά που προκύπτουν από ένα ομοφυλοφυλικό ζευγάρι πόσο κοινωνικά αποδεκτά είναι. Εδώ ένα παιδί χωρίζουν οι γονείς του και αντιμετωπίζει κοινωνικά προβλήματα. Και από που έως που είναι ξεπερασμένη η άποψη μάνα-πατέρας-παιδί ελλείψει σοσιαλιστικού κράτους. Δηλαδή από πότε η μορφή της ύλης δεν παίζει σημασία στον κόσμο. Εδώ οι αθλήτριες προσθέτουν στήθος, για να θεωρούνται πιο κοινωνικά αποδεκτές και ολόκληρη μητρική ή πατρική φιγούρα δεν παίζει ρόλο στο να είναι ένα άτομο κοινωνικά αποδεκτό και στο να αναπτύξει κατ'επέκταση κοινωνικά αποδεκτή συμπεριφορά; Καλά πέρα από το γεγονός ότι σήμερα δεν μπορούν τα συνηθισμένα ζευγάρια να κάνουν παιδιά γιατί δεν μπορούν να τα συντηρήσουν και για αυτό δεν ενδιαφέρεται κανείς. gorf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο Παζολίνι έλεγε: «Ατομικά βίτσια κοινωνικές αρετές».
    Πάντως τα παιδιά δεν τα φέρνει ο πελαργός.
    Τα «μεράκια» του Μπουτάρη του Καμίνη δεν αφορούν το λαό μας και τους εργάτες.
    Οι κιτσαρίες τους με τις παρελάσεις δεν είναι πλουραλισμός αλλά πιθηκισμός.
    Ο Μπουτάρης βάζει πρόστιμα στο ΚΚΕ-ΚΝΕ για το φεστιβάλ διαχειρίζεται τους κοινόχρηστους χώρους κατά το δοκούν.
    Οι αστοί διασκεδάζουν την ανία τους και ο Σύριζα πετάει την μπάλα στην εξέδρα.
    Οι εργάτες και οι αγρότες πεινάν, ο λαός υποφέρει και κινδυνεύει από τον πόλεμο.
    Ο Συριζανέλ έχει κατεβάσει κανένα νομοσχέδιο που να μην είναι κατεπείγον;
    Σε λίγο θα μας νομιμοποιήσουν και την πρέζα για να είμαστε in ντε!
    Η ξεφτίλα του Σύριζα ανοίγει γκαζόζες:
    Απλή αναλογική. Μόκο
    Μνημόνιο. Μόκο
    Σοσιαλισμός. Μόκο
    Νατο. Μόκο
    Τουμπεκί και λακιρντί στα κανάλια των εφοπλιστών που αν δεν μαγειρεύουν, θα μας ζαλίζουν με διάφορους που έχουν στασίδι διαρκείας καθηγητές ειδικούς κλπ.

    Πολλά είπα χαιρετούρες

    Πρωτοπόρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλιό μου απ' τη δική μου ανάρτηση που αναπαράγει τη δική σας:

    ΑΝΕΡΓΟΙ και ΑΦΡΑΓΚΟΙ14 Δεκεμβρίου 2015 - 1:08 π.μ.
    Μωρέ όχι μόνο να τα πούμα, μα να σηκώσουμε το θέμα τόσο ψηλά, που να είναι ορατό κι απ' τους "τυφλούς"..., γιατί δεν θα χρησιμοποιηθεί απ' τους παπατζήδες μόνο για ψάρεμα ψηφαλακίων, που είναι και δευτερεύον στο κάτω-κάτω.

    ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΣΧΕΡΗ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ (βλεπε λαϊκού) ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ.

    ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΓΙΑ ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΜΑ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ, ΑΡΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ, ΓΙΑ ΤΗΝ "ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ" ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ ΑΔΥΝΑΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ...

    Για την "κατασκευή" αυριανών παιδιών που ως μεθαυριανοί πολίτες, κυριολεκτικά δεν θα ξέρουν από πού έρχονται και που πάνε, τόσο σε κοινωνικό επίπεδο όσο και σε επιστημονικό.

    Κάτι δηλαδή σαν τους ευνουχισμένους δούλους τής αρχαιότητας, που ακριβώς επειδή ζούσαν στα ίδια σπίτια με τους δουλοκτήτες ως δάσκαλοι και γιατροί π.χ., τους ευνούχιζαν για να μην κινηθούν ποτέ εναντίον τους εκ των έσω...
    ΒΡΩΜΑΕΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γενικά το θέμα της κοινωνικής αποδοχής των ομοφυλοφίλων είναι θέμα αστικής ολοκλήρωσης. Είναι το ξερίζωμα των αντιλήψεων κυρίως της φεουδαρχίας. Οπως είναι και πολλά άλλα προοδευτικά κινήματα που δεν έχουν όμως επαναστατικό χαρακτήρα. Πρέπει να σαι πολύ βλήμα να τα απορίπτεις γιατί δεν συμβάλουν στην ταξική διαδικασία και να τα αντιπαραβάλεις στα ταξικά κινήματα- λες και στη σημερινή κοινωνία, αυτό που κρατάει τον κόσμο απο το να ξεχυθεί για την εργατική εξουσία είναι οτι κάποιοι διεκδικούν κάποια στοιχειώδη για τους γκέη. Ελεος.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος14 Δεκεμβρίου 2015 - 4:46 μ.μ.:
      -Αρχικά θα παρακαλέσω για ένα ψευδώνυμο ώστε να μπορεί να γίνει συζήτηση.
      -Για το υπόλοιπο που λες τώρα, στον βαθμό που δεν υπάρχει κάποιο νομικό πλαίσιο που να διώκει την ο,ποιαδήποτε συνενετική σεξουαλική σχέση μεταξύ ενηλίκων, η αστική ολοκλήρωση ως τέτοια, σε αυτό το θέμα έχει επέλθει.
      Η κοινωνική αποδοχή πάλι είναι κάτι εντελώς διαφορετικό, που έχει να κάνει με ζητήματα παιδείας, παρά με νομικές ρυθμίσεις.
      -Υ.Γ.
      Το ομοφυλοφυλικό κίνημα ήταν πράγματι προοδευτικό μερικές δεκαετίες πριν στην βάση ότι συνέδεε την απελευθέρωση των ομοφυλόφιλων με την γενικότερη απελευθέρωση της κοινωνίας.
      Εδώ και πολλά χρόνια οι κυρίαρχες και προβεβλημένες εκφάνσεις του ζέχνουν αστίλα. Δεν ξέρω γιατί να πρέπει να εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται "προοδευτικό".

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ σε όλα, απλά να προσθέσω οτι εκτός απο τις διώξεις υπάρχουν και οι περιορισμοί. Και αυτα είναι ζητήματα προς επίλυση.

      Καβα-Καβα

      Διαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου, άν δεν υπάρχει εγγραφή στον blogger ή άλλη διαδυκτιακή υπηρεσία (βλέπε όροι σχολιασμού στο πάνω μέρος της σελίδας).
Ανώνυμα και υβριστικά σχόλια μπορούν να διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.