Φακελώνει το λαό, νομιμοποιεί τη διαπλοκή
Οι αντιδραστικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου φέρουν ατόφια τη σφραγίδα της ΕΕ και άλλων ιμπεριαλιστικών οργανισμών
Καθαρή και απροκάλυπτη παρέμβαση στη λειτουργία των κομμάτων επιχειρεί η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο για τα οικονομικά των κομμάτων, το οποίο ήδη συζητείται στην Επιτροπή της Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής. Ενα νομοσχέδιο απολύτως προσαρμοσμένο στις κατευθύνσεις οργανισμών, όπως η Ευρωπαϊκή Ενωση και το Συμβούλιο της Ευρώπης, το οποίο αποτυπώνει πλήρως τους στόχους των μονοπωλίων για θωράκιση της εξουσίας τους απέναντι σε κόμματα αλλά και συνολικότερα σε οργανώσεις του εργατικού - λαϊκού κινήματος που αμφισβητούν το σύστημα της εκμετάλλευσης.
Με πρόσχημα δήθεν την «καταπολέμηση της διαπλοκής» και της «διαφθοράς», το νομοσχέδιο προωθεί το πλήρες «φακέλωμα» των μελών και των φίλων κάθε κόμματος που στηρίζεται οικονομικά στη συνδρομή των μελών του και στο υστέρημα του λαού, την ίδια ώρα που νομιμοποιεί και επισήμως τη χρηματοδότηση κομμάτων από επιχειρηματικούς ομίλους.
Ετσι, ήδη στο άρθρο 1, το νομοσχέδιο αίρει την απαγόρευση που ίσχυε ως τώρα στο να χρηματοδοτούνται τα κόμματα από επιχειρήσεις, εισάγοντας τον όρο «ιδιωτική χρηματοδότηση» και τσουβαλιάζοντας μέσα σε αυτόν την «οικονομική ενίσχυση οποιασδήποτε μορφής (...) από φυσικά και νομικά πρόσωπα που δεν ανήκουν στο στενό ή ευρύτερο δημόσιο τομέα».«Ιδιωτική χρηματοδότηση» λοιπόν και η οικονομική ενίσχυση έστω και 1 ευρώ που δίνει σε ένα κόμμα ένας εργαζόμενος, άνεργος, απλός άνθρωπος, ακόμα και η συνδρομή που δίνουν τα μέλη στο κόμμα τους, «ιδιωτική χρηματοδότηση» και η επίσημη και ανοιχτή πλέον χρηματοδότηση κομμάτων, βουλευτών κτλ. από μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.
Με πρόσχημα δήθεν την «καταπολέμηση της διαπλοκής» και της «διαφθοράς», το νομοσχέδιο προωθεί το πλήρες «φακέλωμα» των μελών και των φίλων κάθε κόμματος που στηρίζεται οικονομικά στη συνδρομή των μελών του και στο υστέρημα του λαού, την ίδια ώρα που νομιμοποιεί και επισήμως τη χρηματοδότηση κομμάτων από επιχειρηματικούς ομίλους.
Ετσι, ήδη στο άρθρο 1, το νομοσχέδιο αίρει την απαγόρευση που ίσχυε ως τώρα στο να χρηματοδοτούνται τα κόμματα από επιχειρήσεις, εισάγοντας τον όρο «ιδιωτική χρηματοδότηση» και τσουβαλιάζοντας μέσα σε αυτόν την «οικονομική ενίσχυση οποιασδήποτε μορφής (...) από φυσικά και νομικά πρόσωπα που δεν ανήκουν στο στενό ή ευρύτερο δημόσιο τομέα».«Ιδιωτική χρηματοδότηση» λοιπόν και η οικονομική ενίσχυση έστω και 1 ευρώ που δίνει σε ένα κόμμα ένας εργαζόμενος, άνεργος, απλός άνθρωπος, ακόμα και η συνδρομή που δίνουν τα μέλη στο κόμμα τους, «ιδιωτική χρηματοδότηση» και η επίσημη και ανοιχτή πλέον χρηματοδότηση κομμάτων, βουλευτών κτλ. από μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.
Με το άρθρο 5, το νομοσχέδιο ορίζει ότι «καταργούνται πλέον τα ανώνυμα κουπόνια που διατίθενται από τα κόμματα με τρόπο ανεξέλεγκτο», αναφέροντας ότι τάχα πρόκειται για «μια εντελώς παρωχημένη μέθοδο που έχει πάψει πλέον να χρησιμοποιείται». Στην ίδια παράγραφο, καθιστά υποχρεωτική στο εξής την «αναγραφή στο σώμα κουπονιού του ονοματεπωνύμου και του ΑΦΜ ή του Δελτίου Ταυτότητας του αγοραστή - χρηματοδότη».
Το ΚΚΕ ανέδειξε, ήδη από τη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου αλλά και στη συζήτηση μέσα στην Επιτροπή, το εκτεταμένο φακέλωμα που προωθούν οι συγκεκριμένες διατάξεις του νομοσχεδίου. Στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής, την περασμένη Πέμπτη, ο υφυπουργός Εσωτερικών, Γ. Ντόλιος, αναγκάστηκε να αναφέρει ότι το θέμα των κουπονιών θα επανεξεταστεί, το γεγονός αυτό ωστόσο δεν πρέπει να οδηγήσει στην παραμικρή επανάπαυση. Αλλωστε, στην αμέσως προηγούμενη συνεδρίαση της επιτροπής, ο υπουργός Εσωτερικών, Αργ. Ντινόπουλος, ισχυριζόταν: «Πού το είδατε το φακέλωμα; Αυτός που αγοράζει ένα κουπόνι δε δημοσιοποιείται το όνομά του, άλλο στην αρμόδια (σ.σ. κρατική) Επιτροπή Ελέγχου και άλλο να δημοσιοποιηθεί»...
Αλλωστε, η πραγματική στόχευση του νομοθετικού εκτρώματος αποκαλύπτεται πλήρως από το γεγονός ότι νομιμοποιεί και θεσμοθετεί, και επίσημα πλέον, τη συναλλαγή κομμάτων και βουλευτών με επιχειρηματικούς ομίλους, μέσω τραπεζικών λογαριασμών: Οχι μόνο καταργεί την απαγόρευση χρηματοδότησης κομμάτων από επιχειρήσεις αλλά παρέχει και σημαντικό κίνητρο για αυτού του είδους τη χρηματοδότηση, αφού προβλέπει και έκπτωση στο 100% των σχετικών ποσών από το φορολογητέο εισόδημα των επιχειρηματιών που χρηματοδοτούν κόμματα! Με τον τρόπο αυτόν, επιδιώκεται να νομιμοποιηθεί κάτι που είναι καταδικασμένο στη λαϊκή συνείδηση, δηλαδή οι συναλλαγές κομμάτων με μεγάλα συμφέροντα, να εξοικειωθεί ο λαός με τέτοιες πρακτικές.
Επιπλέον, στο άρθρο 12, το νομοσχέδιο επιβάλει στα κόμματα να διατηρούν λογιστικά βιβλία Γ' Κατηγορίας, δηλαδή σαν και αυτά που προβλέπονται για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις!
Μέσω των διατάξεών του, μάλιστα, με την απειλή διοικητικών ή και ποινικών ακόμα κυρώσεων, το νομοσχέδιο επιδιώκει τον οικονομικό στραγγαλισμό και την παρεμπόδιση της πολιτικής δράσης αυτών των κομμάτων που αρνούνται να υλοποιήσουν τις αντιδραστικές διατάξεις του.
Οι επιδιώξεις αυτές δεν πρέπει να περάσουν
Το ΚΚΕ ανέδειξε, ήδη από τη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου αλλά και στη συζήτηση μέσα στην Επιτροπή, το εκτεταμένο φακέλωμα που προωθούν οι συγκεκριμένες διατάξεις του νομοσχεδίου. Στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής, την περασμένη Πέμπτη, ο υφυπουργός Εσωτερικών, Γ. Ντόλιος, αναγκάστηκε να αναφέρει ότι το θέμα των κουπονιών θα επανεξεταστεί, το γεγονός αυτό ωστόσο δεν πρέπει να οδηγήσει στην παραμικρή επανάπαυση. Αλλωστε, στην αμέσως προηγούμενη συνεδρίαση της επιτροπής, ο υπουργός Εσωτερικών, Αργ. Ντινόπουλος, ισχυριζόταν: «Πού το είδατε το φακέλωμα; Αυτός που αγοράζει ένα κουπόνι δε δημοσιοποιείται το όνομά του, άλλο στην αρμόδια (σ.σ. κρατική) Επιτροπή Ελέγχου και άλλο να δημοσιοποιηθεί»...
Αλλωστε, η πραγματική στόχευση του νομοθετικού εκτρώματος αποκαλύπτεται πλήρως από το γεγονός ότι νομιμοποιεί και θεσμοθετεί, και επίσημα πλέον, τη συναλλαγή κομμάτων και βουλευτών με επιχειρηματικούς ομίλους, μέσω τραπεζικών λογαριασμών: Οχι μόνο καταργεί την απαγόρευση χρηματοδότησης κομμάτων από επιχειρήσεις αλλά παρέχει και σημαντικό κίνητρο για αυτού του είδους τη χρηματοδότηση, αφού προβλέπει και έκπτωση στο 100% των σχετικών ποσών από το φορολογητέο εισόδημα των επιχειρηματιών που χρηματοδοτούν κόμματα! Με τον τρόπο αυτόν, επιδιώκεται να νομιμοποιηθεί κάτι που είναι καταδικασμένο στη λαϊκή συνείδηση, δηλαδή οι συναλλαγές κομμάτων με μεγάλα συμφέροντα, να εξοικειωθεί ο λαός με τέτοιες πρακτικές.
Επιπλέον, στο άρθρο 12, το νομοσχέδιο επιβάλει στα κόμματα να διατηρούν λογιστικά βιβλία Γ' Κατηγορίας, δηλαδή σαν και αυτά που προβλέπονται για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις!
Μέσω των διατάξεών του, μάλιστα, με την απειλή διοικητικών ή και ποινικών ακόμα κυρώσεων, το νομοσχέδιο επιδιώκει τον οικονομικό στραγγαλισμό και την παρεμπόδιση της πολιτικής δράσης αυτών των κομμάτων που αρνούνται να υλοποιήσουν τις αντιδραστικές διατάξεις του.
Τα μέτρα «ψήνονταν» από καιρό
Τα μέτρα προετοιμάζονταν εδώ και χρόνια και φέρουν τη σφραγίδα της, όλο και πιο ξεκάθαρης, παρέμβασης στη λειτουργία των κομμάτων από τα αστικά επιτελεία και τους οργανισμούς τους. Κάθε φορά με τα ίδια προσχήματα, «διαπλοκή», «διαφθορά», για να αποκρύψουν ότι αυτά είναι παράγωγα του καπιταλιστικού συστήματος.
Το 2011 υιοθετήθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο το πλαίσιο για τη χρηματοδότηση των ευρωπαϊκών κομμάτων, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έθετε ο «Κώδικας καλής πρακτικής για τα πολιτικά κόμματα» του Συμβουλίου της Ευρώπης το 2007.
Ο Κώδικας αυτός είχε «εμπλουτιστεί» και από το ψήφισμα της «Επιτροπής της Βενετίας» (όπως ονομάζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη Δημοκρατία μέσω Νομοθεσίας του Συμβουλίου της Ευρώπης).
Το ψήφισμα της «Επιτροπής της Βενετίας» διαμόρφωνε ένα αντιδραστικό πλαίσιο για τη λειτουργία των πολιτικών κομμάτων και την άσκηση κρατικού ελέγχου σε αυτά, ανοίγοντας το δρόμο για τις συστηματικές διώξεις κομμάτων που αμφισβητούν το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα.
Τον Ιούλη του 2012 η Ομάδα Κρατών κατά της Διαφθοράς GRECO του Συμβουλίου της Ευρώπης δημοσίευσε τις διαπιστώσεις της για την «διαφθορά των κομμάτων», σημειώνοντας ότι «οι πηγές εσόδων των πολιτικών κομμάτων παραμένουν στο σκοτάδι» και έκανε συστάσεις (16 στο σύνολο) προς τα κράτη. Συνοπτικά η GRECO πρότεινε «να καταργηθεί η δυνατότητα χρήσης ανώνυμων κουπονιών για δωρεές σε πολιτικά κόμματα, συνασπισμούς και υποψηφίους», «να αυξηθεί η διαφάνεια των λογαριασμών και των δραστηριοτήτων των οντοτήτων που σχετίζονται, άμεσα ή έμμεσα, με πολιτικά κόμματα ή είναι, με άλλο τρόπο, υπό τον έλεγχό τους»,«να θεσπιστούν απαιτήσεις για την έγκαιρη δημοσίευση των ιδιωτικών δωρεών προς πολιτικά κόμματα, συνασπισμούς και υποψηφίους, πάνω από ένα ορισμένο όριο, να διευκολυνθεί η εύκολη πρόσβαση του κοινού σε δημοσιευμένες πληροφορίες σχετικά με τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και των προεκλογικών εκστρατειών», «να διασφαλιστεί ο ανεξάρτητος έλεγχος όσον αφορά στα πολιτικά κόμματα που υποχρεούνται να τηρούν βιβλία και λογαριασμούς», «να ενισχυθεί σημαντικά η ανεξαρτησία της Επιτροπής Ελέγχου έναντι των πολιτικών κομμάτων και συνασπισμών».
Οδηγό αποτελεί, επίσης, το πλαίσιο λειτουργίας των περιβόητων «ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων» στα πλαίσια της ΕΕ. Στις 16 Απρίλη 2014, το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε νομοσχέδιο που περιέχει κανονισμό «Για τη μεταρρύθμιση της χρηματοδότησης και του νομικού καθεστώτος των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και των συναφών ιδρυμάτων», ο οποίος περιέχει τις συστάσεις GRECO και σχετική έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «για την καταπολέμηση της διαφθοράς».
Ο κανονισμός του ΕΚ παρεμβαίνει από τα οικονομικά των κομμάτων μέχρι τα καταστατικά τους: «Το καταστατικό ενός ευρωπαϊκού πολιτικού κόμματος ή ενός ευρωπαϊκού πολιτικού ιδρύματος θα πρέπει να περιέχει ορισμένες βασικές διατάξεις. Τα κράτη - μέλη πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επιβάλλουν πρόσθετες απαιτήσεις για τα καταστατικά των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και των ευρωπαϊκών πολιτικών ιδρυμάτων που έχουν την έδρα τους στην επικράτειά τους, υπό την προϋπόθεση ότι οι απαιτήσεις αυτές δεν αντίκεινται στον παρόντα κανονισμό».
«Τα ευρωπαϊκά πολιτικά κόμματα και τα ευρωπαϊκά πολιτικά ιδρύματα κατά την υποβολή των ετήσιων οικονομικών καταστάσεών τους σύμφωνα με το άρθρο 23, διαβιβάζουν επίσης κατάλογο όλων των δωρητών και των αντίστοιχων δωρεών τους, που αναφέρει τόσο τη φύση όσο και την αξία των επιμέρους δωρεών. Η παρούσα παράγραφος εφαρμόζεται επίσης στις εισφορές των κομμάτων - μελών των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων, καθώς και στις εισφορές των οργανώσεων - μελών των ευρωπαϊκών πολιτικών ιδρυμάτων». «Ενα ευρωπαϊκό πολιτικό κόμμα ή ένα πολιτικό ευρωπαϊκό ίδρυμα δε δέχονται ανώνυμες δωρεές ή εισφορές»...
Το 2011 υιοθετήθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο το πλαίσιο για τη χρηματοδότηση των ευρωπαϊκών κομμάτων, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έθετε ο «Κώδικας καλής πρακτικής για τα πολιτικά κόμματα» του Συμβουλίου της Ευρώπης το 2007.
Ο Κώδικας αυτός είχε «εμπλουτιστεί» και από το ψήφισμα της «Επιτροπής της Βενετίας» (όπως ονομάζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη Δημοκρατία μέσω Νομοθεσίας του Συμβουλίου της Ευρώπης).
Το ψήφισμα της «Επιτροπής της Βενετίας» διαμόρφωνε ένα αντιδραστικό πλαίσιο για τη λειτουργία των πολιτικών κομμάτων και την άσκηση κρατικού ελέγχου σε αυτά, ανοίγοντας το δρόμο για τις συστηματικές διώξεις κομμάτων που αμφισβητούν το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα.
Τον Ιούλη του 2012 η Ομάδα Κρατών κατά της Διαφθοράς GRECO του Συμβουλίου της Ευρώπης δημοσίευσε τις διαπιστώσεις της για την «διαφθορά των κομμάτων», σημειώνοντας ότι «οι πηγές εσόδων των πολιτικών κομμάτων παραμένουν στο σκοτάδι» και έκανε συστάσεις (16 στο σύνολο) προς τα κράτη. Συνοπτικά η GRECO πρότεινε «να καταργηθεί η δυνατότητα χρήσης ανώνυμων κουπονιών για δωρεές σε πολιτικά κόμματα, συνασπισμούς και υποψηφίους», «να αυξηθεί η διαφάνεια των λογαριασμών και των δραστηριοτήτων των οντοτήτων που σχετίζονται, άμεσα ή έμμεσα, με πολιτικά κόμματα ή είναι, με άλλο τρόπο, υπό τον έλεγχό τους»,«να θεσπιστούν απαιτήσεις για την έγκαιρη δημοσίευση των ιδιωτικών δωρεών προς πολιτικά κόμματα, συνασπισμούς και υποψηφίους, πάνω από ένα ορισμένο όριο, να διευκολυνθεί η εύκολη πρόσβαση του κοινού σε δημοσιευμένες πληροφορίες σχετικά με τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και των προεκλογικών εκστρατειών», «να διασφαλιστεί ο ανεξάρτητος έλεγχος όσον αφορά στα πολιτικά κόμματα που υποχρεούνται να τηρούν βιβλία και λογαριασμούς», «να ενισχυθεί σημαντικά η ανεξαρτησία της Επιτροπής Ελέγχου έναντι των πολιτικών κομμάτων και συνασπισμών».
Οδηγό αποτελεί, επίσης, το πλαίσιο λειτουργίας των περιβόητων «ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων» στα πλαίσια της ΕΕ. Στις 16 Απρίλη 2014, το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε νομοσχέδιο που περιέχει κανονισμό «Για τη μεταρρύθμιση της χρηματοδότησης και του νομικού καθεστώτος των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και των συναφών ιδρυμάτων», ο οποίος περιέχει τις συστάσεις GRECO και σχετική έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «για την καταπολέμηση της διαφθοράς».
Ο κανονισμός του ΕΚ παρεμβαίνει από τα οικονομικά των κομμάτων μέχρι τα καταστατικά τους: «Το καταστατικό ενός ευρωπαϊκού πολιτικού κόμματος ή ενός ευρωπαϊκού πολιτικού ιδρύματος θα πρέπει να περιέχει ορισμένες βασικές διατάξεις. Τα κράτη - μέλη πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επιβάλλουν πρόσθετες απαιτήσεις για τα καταστατικά των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και των ευρωπαϊκών πολιτικών ιδρυμάτων που έχουν την έδρα τους στην επικράτειά τους, υπό την προϋπόθεση ότι οι απαιτήσεις αυτές δεν αντίκεινται στον παρόντα κανονισμό».
«Τα ευρωπαϊκά πολιτικά κόμματα και τα ευρωπαϊκά πολιτικά ιδρύματα κατά την υποβολή των ετήσιων οικονομικών καταστάσεών τους σύμφωνα με το άρθρο 23, διαβιβάζουν επίσης κατάλογο όλων των δωρητών και των αντίστοιχων δωρεών τους, που αναφέρει τόσο τη φύση όσο και την αξία των επιμέρους δωρεών. Η παρούσα παράγραφος εφαρμόζεται επίσης στις εισφορές των κομμάτων - μελών των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων, καθώς και στις εισφορές των οργανώσεων - μελών των ευρωπαϊκών πολιτικών ιδρυμάτων». «Ενα ευρωπαϊκό πολιτικό κόμμα ή ένα πολιτικό ευρωπαϊκό ίδρυμα δε δέχονται ανώνυμες δωρεές ή εισφορές»...
Οι επιδιώξεις αυτές δεν πρέπει να περάσουν
Αν ανατρέξει κανείς στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα και στις εξελίξεις στην Ελλάδα, θα διαπιστώσει σειρά προσπαθειών που έγιναν από τις κυβερνήσεις και τα κόμματα της αστικής διαχείρισης, είτε με την αναθεώρηση του Συντάγματος το 2008 είτε με διάφορους νόμους, να ελέγξουν τη λειτουργία των κομμάτων με πρόσχημα τη «διαπλοκή» και τη «διαφθορά».
Στην πραγματικότητα, βέβαια, η διαπλοκή είναι σύμφυτη με τη λειτουργία του αστικού πολιτικού συστήματος, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι, παρά την «ευαισθησία» τους, όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών έχουν επανειλημμένα απορρίψει τις προτάσεις του ΚΚΕ για την ονομαστικοποίηση των μετοχών, των τίτλων του Δημοσίου κλπ., που θα μπορούσαν τουλάχιστον να συμβάλουν σε μια κατεύθυνση αντιμετώπισής της. Αλλωστε, το αν ένα κόμμα υπηρετεί μεγάλα συμφέροντα το αποδεικνύουν οι θέσεις, η δράση και η πρακτική του.
Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο για τα οικονομικά των κομμάτων, αποτελεί την κορύφωση αυτής της διαχρονικής προσπάθειας των αστικών επιτελείων να προωθηθεί η άμεση κρατική παρέμβαση στη λειτουργία και τη δράση όποιου κόμματος αγωνίζεται ενάντια στο εκμεταλλευτικό σύστημα και την εξουσία του κεφαλαίου, να προωθηθεί ο οικονομικός στραγγαλισμός όποιου κόμματος δεν έχει καμία σχέση με το κεφάλαιο και τις φανερές ή κρυφές του.
Η ανοιχτή παρέμβαση στη λειτουργία των κομμάτων είναι στοιχείο της ενίσχυσης της καταστολής σε βάρος του εργατικού - λαϊκού κινήματος. Δεν είναι τυχαίο ότι προωθείται παράλληλα με τις παρεμβάσεις στη λειτουργία των συνδικαλιστικών οργανώσεων, όπως για παράδειγμα η προσπάθεια διάλυσης των κλαδικών σωματείων, τα εμπόδια στην κήρυξη της απεργίας.
Επομένως, η καταδίκη αυτών των αντιδραστικών σχεδιασμών πρέπει να γίνει υπόθεση του εργατικού - λαϊκού κινήματος, του κάθε εργαζόμενου.
Α.Ζ.
Στην πραγματικότητα, βέβαια, η διαπλοκή είναι σύμφυτη με τη λειτουργία του αστικού πολιτικού συστήματος, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι, παρά την «ευαισθησία» τους, όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών έχουν επανειλημμένα απορρίψει τις προτάσεις του ΚΚΕ για την ονομαστικοποίηση των μετοχών, των τίτλων του Δημοσίου κλπ., που θα μπορούσαν τουλάχιστον να συμβάλουν σε μια κατεύθυνση αντιμετώπισής της. Αλλωστε, το αν ένα κόμμα υπηρετεί μεγάλα συμφέροντα το αποδεικνύουν οι θέσεις, η δράση και η πρακτική του.
Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο για τα οικονομικά των κομμάτων, αποτελεί την κορύφωση αυτής της διαχρονικής προσπάθειας των αστικών επιτελείων να προωθηθεί η άμεση κρατική παρέμβαση στη λειτουργία και τη δράση όποιου κόμματος αγωνίζεται ενάντια στο εκμεταλλευτικό σύστημα και την εξουσία του κεφαλαίου, να προωθηθεί ο οικονομικός στραγγαλισμός όποιου κόμματος δεν έχει καμία σχέση με το κεφάλαιο και τις φανερές ή κρυφές του.
Το ΚΚΕ, όπως όλα τα κόμματα, ελέγχεται από ορκωτούς λογιστές, ενώ με συνέπεια και διαφάνεια δημοσιεύει ισολογισμούς με όλα τα ποσά που αφορούν την όποια κρατική χρηματοδότηση, τις συνδρομές των κομματικών μελών, τη στήριξη από τους φίλους του Κόμματος. Αυτές είναι οι πηγές του ΚΚΕ.Αυτό που δεν πρόκειται να δεχτεί το ΚΚΕ είναι να δίνει σε τράπεζες ή κρατικές υπηρεσίες τα ονόματα και τα προσωπικά στοιχεία των μελών και φίλων του Κόμματος, των ανθρώπων του μόχθου που στηρίζουν το Κόμμα από το υστέρημά τους, επειδή εκτιμούν τη δράση και τους αγώνες του, ακόμη κι αν δεν το ψηφίζουν.
Η ανοιχτή παρέμβαση στη λειτουργία των κομμάτων είναι στοιχείο της ενίσχυσης της καταστολής σε βάρος του εργατικού - λαϊκού κινήματος. Δεν είναι τυχαίο ότι προωθείται παράλληλα με τις παρεμβάσεις στη λειτουργία των συνδικαλιστικών οργανώσεων, όπως για παράδειγμα η προσπάθεια διάλυσης των κλαδικών σωματείων, τα εμπόδια στην κήρυξη της απεργίας.
Επομένως, η καταδίκη αυτών των αντιδραστικών σχεδιασμών πρέπει να γίνει υπόθεση του εργατικού - λαϊκού κινήματος, του κάθε εργαζόμενου.
Α.Ζ.
Πηγή: Ριζοσπάστης
Επιτέλους! Θα μάθουμε και επίσημα ποιοι χρηματοδοτούν τη ΝΔ, ποιοι το ΠΑΣΟΚ, ποιοι τον Κουβελη και ποιοι τη ΧΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαει κι αυτό! Ρυθμίστηκε!
Επόμενο!
ΑΛΗΣ