Όπως το τζάκι έτσι και το «καπνός» , σήμαινε την εστία που κάπνιζε άρα κάθε νοικοκυριό.
Ο μισός και κάτι λιγότερο τίτλος της ανάρτησης ανήκει στην enet.gr. Oλόκληρη η ιδέα είναι της κυβέρνησης. Μπορεί σε κάποιους από σας η ιστορία αυτή να θυμίζει ανέκδοτο. Δεν είναι όμως.
Το "φλέγον" ερώτημα είναι πως θα ελέγξει ή θα περιορίσει τη χρήση τζακιών κλπ. Mια ιδέα ρίχνει το ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας.
Διαβάστε το ρεπορτάζ της enet.gr
Μπορεί επίσης να καθιερωθεί ειδική σηματοδότηση των τζακιών και των κάθε είδους φουγάρων, κάτι σαν αριθμοί κυκλοφορίας , που θα προσδιορίζουν ποτε θα ανάβουν. Τα μονά -ζυγά στα τζάκια δηλαδή. Ακόμα σωστότερο είναι να κυκλοφορήσουν ξύλα με μονό και ζυγό αριθμό κυκλοφορίας τα οπoία θα καίγονται την ανάλογη ημερομηνία.
«Καπνικόν» ονόμαζαν στο Βυζάντιο τον «καπνικό φόρο» (με την έννοια της φορολογίας).
Το 810 μ.Χ., προκάλεσε μεγάλη εντύπωση η απαίτηση του αυτοκράτορα Νικηφόρου (άνοδο στο θρόνο 31 Οκτωβρίου 802) να πληρώσουν οι πάροικοι των ευαγών ιδρυμάτων, των εκκλησιών και των μοναστηριών, το φόρο αναδρομικά από τον πρώτο χρόνο της βασιλείας του.
Ένας περιηγητής στα 1530 που επισκέφτηκε την Αθήνα την αναφέρει ως σκλάβα και ερειπωμένη. Βαρύτατοι φόροι υπήρχαν. Υπήρχε ο καπνικός φόρος. Κάθε τζάκι φορολογούνταν με ένα δουκάτο. Κάθε ζώο –μικρό ή μεγάλο – φορολογούνταν ένα «άσπρο» το οποίο ισοδυναμούσε με 10 δηνάρια. Φορολογούσαν τα μελίσσια, το μούστο, τα βελανίδια.
Άμεσος, τακτικός και σημαντικός φόρος που βάρυνε το κάθε νοικοκυριό. Πρόκειται για ένα παλιό φόρο, ο οποίος πιθανώς στα ύστερα βυζαντινά χρόνια να επιβάρυνε μόνο τους αγρότες ή τους παροίκους (εξαρτημένους γεωργούς), των ευαγών ιδρυμάτων, δηλ. του ορφανοτροφείου και των ξενώνων και των γηροκομείων των εκκλησιών και των βασιλικών μονών, ο καπνικός φόρος (φόρος για κάθε εστία που καπνίζει, δηλ. για κάθε νοικοκυριό)
Το 810 μ.Χ., προκάλεσε μεγάλη εντύπωση η απαίτηση του αυτοκράτορα Νικηφόρου (άνοδο στο θρόνο 31 Οκτωβρίου 802) να πληρώσουν οι πάροικοι των ευαγών ιδρυμάτων, των εκκλησιών και των μοναστηριών, το φόρο αναδρομικά από τον πρώτο χρόνο της βασιλείας του.
Ένας περιηγητής στα 1530 που επισκέφτηκε την Αθήνα την αναφέρει ως σκλάβα και ερειπωμένη. Βαρύτατοι φόροι υπήρχαν. Υπήρχε ο καπνικός φόρος. Κάθε τζάκι φορολογούνταν με ένα δουκάτο. Κάθε ζώο –μικρό ή μεγάλο – φορολογούνταν ένα «άσπρο» το οποίο ισοδυναμούσε με 10 δηνάρια. Φορολογούσαν τα μελίσσια, το μούστο, τα βελανίδια.
[...]
Πηγή: Ό,τι με νευριάζει
Θα μου πείτε τώρα, γιατί θυμήθηκα αυτόν τον καθολικό ανατολικό-ρωμαϊκό φόρο, τον οποίο οι Τούρκοι αντικατέστησαν με το χαράτσι;
Λοιπόν μου ήρθε εντελώς αυθόρμητα στο μυαλό, όταν διάβασα το κάτωθι άρθρο από την "ταξική αντεπίθεση":
Σώμα Δίωξης Τζακιών , Σομπών , Μαγκαλιών και λοιπών αυτοσχέδιων μέσων θέρμανσης
Το "σώμα" του εγκλήματος... |
Το "φλέγον" ερώτημα είναι πως θα ελέγξει ή θα περιορίσει τη χρήση τζακιών κλπ. Mια ιδέα ρίχνει το ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας.
Διαβάστε το ρεπορτάζ της enet.gr
" Για να ελέγξει τις απαγορευμένες καμινάδες, θα χρειασθεί κάτι σαν ειδικό σώμα ράμπο τζακιών, οι οποίοι θα περιπολούν, όπως παλιά τα ραδιογωνιόμετρα για τους παράνομους ραδιοσταθμούς, για να εντοπίσουν τον καπνό!! Ο αποκλεισμός περιοχών και η έφοδος σε διαμερίσματα για επ' αυτοφώρω σύλληψη των δραστών θα ήταν ίσως κάποια λύση. Με αναρριχητές ειδικών δυνάμεων και πλήθος εισαγγελέων..."Ιδέα του μπλογκ και παρακαλώ να σεβαστείτε την πρωτοτυπία και την πατέντα είναι η Μονάδα ΑνίχνευσηςΤΖακιών. Στα πλαίσια μεταφοράς της ιστορικής εμπειρίας με τα ραδιογωνιόμετρα που κάποτε κυνηγούσαν ραδιιοπειρατές, να λειτουργήσουν τα Τζακογωνιόμετρα ή και σομπογωνιόμετρα. Φυσικά αυτά θα είναι ο απαραίτητος εξοπλισμός των Μ.Α.ΤΖ. Η μονάδα αυτή μπορεί να λειτουργήσει και ως παράρτημα των ΜΑΤ. Καλό θα είναι βέβαια να υπάρχει και ένας ρουφιάνος ανά γειτονιά ή συνοικία. Οι Χρυσαυγίτες να αναλάβουν το ρόλο κυνηγού της σόμπας του μετανάστη.
Μπορεί επίσης να καθιερωθεί ειδική σηματοδότηση των τζακιών και των κάθε είδους φουγάρων, κάτι σαν αριθμοί κυκλοφορίας , που θα προσδιορίζουν ποτε θα ανάβουν. Τα μονά -ζυγά στα τζάκια δηλαδή. Ακόμα σωστότερο είναι να κυκλοφορήσουν ξύλα με μονό και ζυγό αριθμό κυκλοφορίας τα οπoία θα καίγονται την ανάλογη ημερομηνία.
Μέχρι εδώ , όπως σωστά καταλάβατε , ήταν το αστείο της υπόθεσης. Το πρόβλημα που θα προκύψει φέτος το χειμώνα θα είναι τεράστιο. Η λαϊκή οικογένεια θα αντιμετωπίσει κυριολεκτικά πρόβλημα επιβίωσης. Ανελέητο κυνηγητό και της παραμικρής ανάσας. Όλα στο βωμό των κερδών του κεφαλαίου. Υποχρεώνεται ο λαός μας να καταθέσει και το τελευταίο ευρώ στην τσέπη των εταιριών πετρελαίου ή να καταφύγει στη λύση της κουβέρτας και του παπλώματος.
Ως πότε όμως;
Πότε θα εξαντληθεί η υπομονή σας και θα αποφασίσετε να πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας;
Ως πότε όμως;
Πότε θα εξαντληθεί η υπομονή σας και θα αποφασίσετε να πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας;
____________
Και σκέφτομαι εγώ με όσα έχουν δει ως τώρα τα ματάκια μας:
-Μήπως τελικά η δίωξη των καμινάδων δεν είναι παρά το πρώτο βήμα για την επιβολή εκ νέου του "καπνικού";
Να πληρώνεις δηλαδή τον καμιναδοφόρο σου, και το φιλεύσπλαχνο κράτος να σε αφήνει κατόπιν τούτου, να κάψεις με την ησυχία σου τις μπαλέτες που τσούρνεψες από την διπλανή οικοδομή, μήπως και ζεσταθεί ελαφρώς το κοκκαλάκι σου.
Άντε και στο χαράτσι...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου, άν δεν υπάρχει εγγραφή στον blogger ή άλλη διαδυκτιακή υπηρεσία (βλέπε όροι σχολιασμού στο πάνω μέρος της σελίδας).
Ανώνυμα και υβριστικά σχόλια μπορούν να διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.