Καλωσήλθατε στον Fadomduck2

To παρόν ιστολόγιο αποτελεί φυσική συνέχεια του Fadomduck στο οποίο θα βρείτε συλλογές κειμένων, παραπομπές σε ηλεκτρονικές διευθήνσεις με πολιτικά βιβλία και μουσική, καθώς και μια αρκετά μεγάλη συλλογή με αφίσσες από την Σοβιετική Ενωση (μέχρι και το 1956). Αρχείο με τα άρθρα του Fadomduck #1 θα βρείτε εδώ. O Fadomduck2 όπως και ο προκάτοχος του δηλώνει πως αν και ντρέπεται να κρύψει τις συμπάθειες του, δεν εκπροσωπεί καμμία συλλoγικότητα, παρά μόνο τον εαυτό του. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο alepotrypa200@gmail.com

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019

Ο καβγάς για την πρόταση δανεισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα...


Το ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα αναζωπυρώθηκε με αφορμή τη συνέντευξη του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη στη βρετανική εφημερίδα «Observer», με την οποία απηύθυνε πρόταση στον Βρετανό πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον να εκτεθούν τα Γλυπτά στην Αθήνα το 2021, με αφορμή την επέτειο για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Αντίστοιχες συζητήσεις είχαν γίνει και στις αρχές του 2000 με αφορμή τα τότε εγκαίνια του Μουσείου της Ακρόπολης.

Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου, σε δήλωσή του προς τον «ΣΚΑΪ», ανέφερε ότι «θα εξετάσουμε οποιοδήποτε αίτημα δανεισμού». Είχε προηγηθεί, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η αποδοχή από τον Εμανουέλ Μακρόν της πρότασης του Ελληνα πρωθυπουργού να υπάρξει το 2021 έκθεση με μοναδικά εκθέματα από το Λούβρο και από άλλα ιδρύματα στο Μουσείο της Ακρόπολης και στο Βυζαντινό Μουσείο.

Κάπως έτσι, το δίκαιο αίτημα για επιστροφή των Γλυπτών μετατρέπεται σε «δάνειο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα», όπως ανέφερε ο Κυρ. Μητσοτάκης. Στην προσπάθειά του, βέβαια, να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, ανέφερε ότι το συγκεκριμένο είναι μια «πρώτη κίνηση», ενώ υποσχέθηκε ότι «από την πλευρά μας θα στείλουμε πολύ σημαντικά αντικείμενα, τα οποία δεν έχουν βγει ποτέ από τη χώρα μας, για να εκτεθούν στο Βρετανικό Μουσείο». Το ίδιο θα γίνει και με το Λούβρο, όπου θα εκτεθούν ευρήματα που θα βγουν για πρώτη φορά από την Ελλάδα.

Τα παραπάνω έδωσαν το «πάτημα» για μια ακόμα ψευδεπίγραφη αντιπαράθεση μεταξύ της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, με τον Αλ. Τσίπρα να σχολιάζει ότι η κίνηση του Κυρ. Μητσοτάκη είναι «αφελής πρωτοβουλία», καθώς «επιτρέπει στο Βρετανικό Μουσείο να εμφανίζεται ως νόμιμος ιδιοκτήτης τους», ενώ αντίστοιχες ήταν οι δηλώσεις και του τομεάρχη Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Σκουρολιάκου, καθώς και της προέδρου του ΚΙΝΑΛ, Φώφης Γεννηματά.

Αθήνα-Δεκέμβρης 1944:
“Πολιτισμένος” βρετανός στρατιώτης, χρησιμοποιεί
τα (εν ελλάδι) γλυπτά της ακρόπολης ως ...οπλοβαστό!
Η αντιπαράθεση βέβαια ξεπερνά τα όρια της υποκρισίας, αφού διαχρονικά καμία ουσιαστική πίεση δεν έχει ασκηθεί από τα αστικά κόμματα για την επιστροφή των κλεμμένων πολιτιστικών θησαυρών. Εξάλλου, οι ανούσιες αντιπαραθέσεις τους και τα μεγάλα λόγια για τα Μάρμαρα δεν μπορούν να κρύψουν την ταύτισή τους στο πώς αντιμετωπίζουν τον Πολιτισμό και την πολιτιστική μας κληρονομιά, ως αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης, ως «βιτρίνα» που προσδίδει προστιθέμενη αξία και όχι ως πηγή γνώσης για την εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας και μελέτης των συνθηκών που ανέδειξαν τους αρχαίους πολιτισμούς, τις ηθικές όσο και τις αισθητικές τους αξίες, η ανάδειξη των οποίων δεν μπορεί να γίνει με την απομάκρυνση των ευρημάτων από το περιβάλλον στο οποίο δημιουργήθηκαν.

ΚΚΕ: Αντιπαράθεση στα όρια της μικροπολιτικής υποκρισίας

Σε σχόλιό του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει για τα Γλυπτά του Παρθενώνα:

«Η αντιπαράθεση για την υπόθεση των Γλυπτών του Παρθενώνα αγγίζει τα όρια της μικροπολιτικής υποκρισίας, καθώς μέχρι σήμερα καμία ουσιαστική πίεση δεν έχει ασκηθεί τόσο προς το Βρετανικό Μουσείο, όσο και προς μουσεία άλλων κρατών, για την παράνομη κατοχή των πολιτιστικών θησαυρών της χώρας μας, αφού ο στόχος των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων της χώρας μας να συνεργάζονται, σε βάρος των συμφερόντων του ελληνικού λαού, με αυτά τα κράτη, προέχει σε σχέση με την τύχη των μαρμάρων».
Πηγή: Ριζοσπάστης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου, άν δεν υπάρχει εγγραφή στον blogger ή άλλη διαδυκτιακή υπηρεσία (βλέπε όροι σχολιασμού στο πάνω μέρος της σελίδας).
Ανώνυμα και υβριστικά σχόλια μπορούν να διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.