Συνοικισμός στο Δουργούτι (Νέο Κόσμο). |
Μας τσουβαλιάσατε και μας φέρατε. Μας βάλατε σε σαπιοκάραβα. Μας βάλατε να περπατάμε. Άλλους μας σφαγίασαν, άλλους μας έπνιξαν, άλλοι συνωστιστήκαμε στην προκυμαία της Μερσίνας. Πολλοί από εμάς χάθηκαν -- μέχρι και τη δεκαετία του '80 μια ήρεμη ραδιοφωνική φωνή θα έψαχνε κάποιους από εμάς με όνομα και επώνυμο στις αναζητήσεις του Ερυθρού Σταυρού. Μας μετατρέψατε σε πλάνητες αλλογενείς, μας τάξατε αποζημιώσεις και μας δώσατε παλιόχαρτα που τίποτε δεν άξιζαν. Μας κάνατε εργάτες και γεωργούς.
Μας είπατε όλους "πρόσφυγες", μας φέρατε στη χώρα σας και μας βάλατε σε παραπήγματα και σε χωριά όπου οι ντόπιοι σταβλίζονταν δέκα μαζί σ' έναν οντά και δεν πλένονταν ποτέ, για να μη φύγει το Άγιο Μύρον της βάφτισης από πάνω τους. Όσες ήμασταν γυναίκες μάς βγάλατε πουτάνες, είτε ήμασταν σωφρόνως πολυγαμικές Σμυρνιές, είτε αγέλαστες Πολίτισσες, είτε μητριαρχικές Καππαδόκισσες: πλενόμασταν πολύ, βάζαμε κολώνια, φοράγαμε νυχτικά. Μας φυτέψατε όπου πιστεύατε ότι θα προγκήξουμε τον Σλάβο και τον Αρβανίτη και τον Βλάχο, αλλά εμείς δε φέραμε μαζί μας τον ελληνισμό που ονειρευόσασταν, παρά κάτι πολύ μεγαλύτερο και εντελώς ακατάλληλο για τους σκοπούς σας.
Απόπαιδα. Γιατί εσείς θέλατε να φτιάξετε τη μονόγλωσση μονόδοξη ελλαδική χαρά σας, το ζωντανό μαυσωλείο των αρχαίων προγόνων, κι εμείς μιλάγαμε τούρκικα, ποντιακά, καππαδόκικα, γαλλικά και μια σπασμένη καθαρεύουσα που μαθαίναμε στα σχολεία. Γιατί εμείς τρώγαμε μαντί και ιμάμ και καβουρμά και πληγούρι. Γιατί μολύναμε τη βαλκανική μουσική σας και τους μπάλλους σας με αμανέδες και καρσιλαμάδες και άσματα οθωμανικά.
Σας δώσαμε παραβατικότητα και σας δώσαμε γράμματα. Σας φέραμε φαγητό και χασίσι. Σας υπενθυμίζαμε τι υπήρχε πίσω από τη Μυτιλήνη και τη Χίο, πίσω από τον κολοβό ορίζοντα των οραμάτων σας. Μετά, όταν πάψαμε κάποτε να είμαστε οι αούντηδες που "ούι, ρι συ, πίνουν νιρό!" στη βρύση του χωριού σας μετά από πεζοπορία ημερών, αναλάβατε εξ ονόματός μας να πάρετε την Πόλη και την Αγια Σοφιά. Συμβολικώς πάντα. Γιατί συμβολικώς μόνο ζείτε και συμβολικώς σκοτώνεστε και συμβολικώς αφήνετε άλλους πρόσφυγες και αλλογενείς να πνίγονται και να ξεπαγιάζουν στα σύνορα της ελλαδικής χαράς σας.
Εμείς πεθαίνουμε πια, όσοι απομείναμε, τουλάχιστον πεθαίνουμε ειρηνικά. Τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας είναι σαν κι εσάς, είναι εσείς. Γιατί είναι μεγάλο μαύλισμα να είσαι Έλληνας. Έστω και συμβολικώς. Κι ας πνιγούνε κι ας πεθάνουν κι ας ξεπαγιάσουν όσοι χρειαστεί.
Πηγή: the greek cloud
Από το άρθρο.
ΑπάντησηΔιαγραφή" Όσες ήμασταν γυναίκες μάς βγάλατε πουτάνες, είτε ήμασταν σωφρόνως πολυγαμικές Σμυρνιές "
Ώστε περιφραστικά πουτάνες οι Σμυρνιές, έτσι ?
Οι ντόπιοι παλιολλαδίτες καθιέρωσαν την έκφραση "παστρικιά=πουτάνα" για τις γυναίκες από την Μικρά Ασία γιατί πλενόντουσαν και ως βάρβαροι που ήταν θεωρούσαν πως όσες γυναίκες πλένονται είναι ΠΟΥΤΑΝΕΣ !
Εσύ - με το άρθρο - επικυρώνεις το αίσχος αυτό.
Τυχαίνει ο μέν παππούς μου (από τον πατέρα μου) να έχει σφαγεί από τους Τούρκους στην Σμύρνη, ο δε πατέρας μου να έχει γεννηθεί στην Σμύρνη.
Επίσης από το άρθρο.
" εκείνη τη χώρα που δεν ήταν ούτε δική μας ούτε των Τούρκων "
Δηλαδή τίνων ήταν η Μικρά Ασία ?
Των εξωγήινων ?
ΣΥΜΒΟΥΛΗ
Είπαμε TRASH να μην είμαστε σωβινιστές, αλλά όχι και εξωμότες.
@Peter Pan:
Διαγραφή"Ώστε περιφραστικά πουτάνες οι Σμυρνιές, έτσι ?"
Θέλει πολύ και αρρωστημένη φαντασία για να μεταφράσεις το "σωφρόνως πολυγαμικές" σε "πουτάνες".
Οι σημερινές γυναίκες που είναι σαφώς πολυγαμικές (με την έννοια πως δεν γνωρίζουν έναν και μόνο άντρα στην ζωή τους), είναι κατά την άποψη σου "πουτάνες";
Για το πως καθιερώθηκες η έκφραση "παστρικιά" από τους παλαιοελλαδίτες, κάνει σαφή αναφορά το άρθρο. Μάλλον δεν την πρόσεξες...
"Όσες ήμασταν γυναίκες μάς βγάλατε πουτάνες, [...] πλενόμασταν πολύ, βάζαμε κολώνια, φοράγαμε νυχτικά"
"Δηλαδή τίνων ήταν η Μικρά Ασία ?
Των εξωγήινων ?"
Η Μικρά Ασία ήταν μια πολυεθνική περιοχή.
Από την αρχή της ιστορίας της.
Έλληνες, Πέρσες, Φοίνικες, αργότερα και Τούρκοι και καμπόσοι ακόμη λαοί κατοικούσαν σε αυτήν, πριν ο εθνικιστικός παροξυσμός που ξεκίνησε από την δύση, ρημάξει και μια εντελώς διαφορετική ανατολή.
Καλό είναι να θυμόμαστε την ιστορία ολοκληρη και οχι επιλεκτικα. Οπως και ολες τις σφαγες.....Η Αστική τάξη της χώρας μας πήρε μερος στην Ιμπεριαλιστική επέμβαση στην Ουκρανία το 1919 για να πάρει μερίδιο απο την λεια της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Αν πω αυτή την πραγματικότητα είμαι ..εξωμότης...δεν νομίζω. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔιαγραφήΗ Να θυμηθούμε τι λεει ο Κολοκοτρώνης οτι συνέβη σε Τουρκους αμάχους αφού είχε πέσει η τρίπολη. Το άλογο μου λεει δεν πάτησε σε ....χωμα...απο την πύλη μέχρι το Διοικητήριο. ΟΒΕΡ. παναγιωτησ
ΔιαγραφήΣτο βιβλίο ιστορίας όταν έδινα πανελλήνιες με το σύστημα των δεσμών, ο Βενιζέλος παρουσιαζόταν ως ο σούπερ διπλωμάτης πρωθυπουργός, που με το λέγε-λέγε, τις έγκαιρες παρεμβάσεις και τα υπομνήματα κατόρθωνε να πείσει τις υπόλοιπες χώρες της Αντάντ, υπέρ των ελληνικών διεκδικήσεων.
ΔιαγραφήΕγώ μικρός τότε 18 χρονών, έλεγα "μα τι διάολο, μέλι έχει αυτός ο Βενιζέλος;" Φυσικά από κανέναν δεν υπήρχε κάποια απορία, αμφισβήτηση κλπ...
Μερικά χρόνια αργότερα διαβάζοντας άλλα βιβλία, έμαθα για την εκστρατεία στην Ουκρανία & λύθηκαν όλες μου οι απορίες.
Η εκστρατεία στην Ουκρανία δεν πρέπει να αναφέρετε ως ιστορικό γεγονός στα σχολικά βιβλία της ιστορίας.
Χρήστος
Δεν το αναφέρουνε καθόλου τα σχολικά βιβλία για την Ουκρανία ωστε να μπορούνε να βρίζουνε ελεύθερα τον ΛΕΝΙΝ για την συμφωνία με τον ΚΕΜΑΛ το 1921 και για την Γενοκτονία των Ποντίων χωρίς βέβαια να λένε λέξη για το πως άλλαξε η σύνθεση του Πλυθησμού στην Μακεδονία μετά το 1912. Αυτά δεν είναι εγκλήματα αλλά θέλημα ...Θεού... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔιαγραφήΝομίζω πως παρεξηγήθηκε ο Τρας, η εικόνα που μεταφέρει στο σχόλιό του είναι σε γενικές γραμμές σωστή. Η Μικρά Ασία εξάλλου δεν ήταν ποτέ μονο-εθνική και η αδερφοσύνη των ανθρώπων του λαού ήταν μνημειώδης και αυθεντική. Μπορεί να διαφωνούμε με την παράβλεψη της ειδικής ευθύνης του τουρκικού εθνικισμού, αλλά αυτό δεν πρέπει να μας κάνει να χάσουμε την επικοινωνία μας με την ιστορική πραγματικότητα, ούτε να παραβλέπουμε τις ευθύνες και του ελληνικού εθνικισμού. Η ισορροπία και η ορθή ιστορική κρίση είναι δύσκολο πράγμα, αλλά όχι αδύνατο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιλάω και γω ως κατά το ήμισυ προσφυγικής καταγωγής, χωρίς αυτό να είναι από μόνο του απαραίτητα κάτι που κάνει τα επιχειρήματα ισχυρότερα.
Γειά σου Τράς!
Γειά σου και εσένα Eriugena!
Διαγραφήαπό την απάντηση σου.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Θέλει πολύ και αρρωστημένη φαντασία",
που βέβαια αρρωστημένη φαντασία έχω εγώ,
και,
"Για το πως καθιερώθηκες η έκφραση "παστρικιά" από τους παλαιοελλαδίτες, κάνει σαφή αναφορά το άρθρο. Μάλλον δεν την πρόσεξες..."
καθόσον λοιπόν με αρρωστημένη φαντασία και απρόσεκτος δεν δικαιούμαι να γράφω...
Επίσης από την απάντηση σου στον σχολιασμό μου,
"Η Μικρά Ασία ήταν μια πολυεθνική περιοχή.
Από την αρχή της ιστορίας της."
Όπως ξεκάθαρα θα έπρεπε να καταλάβεις - αλλά το γυρνάς στην πολυεθνικότητα της Μικράς Ασίας από την αρχή της ιστορίας της !!! - αναφερόμαστε στην ΚΡΑΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ της Μ. Ασίας.
Επιπλέον,
"ο εθνικιστικός παροξυσμός που ξεκίνησε από την δύση"
Συνεπώς η γεννοκτονία των Αρμενίων και των Ελλήνων της ΤΟΥΡΚΙΑΣ οφειλόταν σε εθνικιστικό παροξυσμό που ξεκίνησε από την Δύση και οι Τούρκοι απλώς αμύνθηκαν οι καυμένοι !!!
@Peter Pan:
ΔιαγραφήΠροφανώς όσο δικαιούσαι να γράφεις εσύ, άλλο τόσο δικαιούμαι να υπερασπίσω και εγώ τον εαυτό μου απέναντι σε συμπεράσματα που μόνο και με μεγάλη και με αρρωστημένη μπορούν να προκύψουν, αλλά και σε σχόλια που δείχνουν πως ο συντάκτης τους δεν μπήκε καν στον κόπο να προχωρήσει στην πλήρη ανάγνωση του κειμένου.
Επί του ιστορικού ζητήματος τώρα:
Μέχρι και την επανάσταση των νεοτούρκων, η Μικρασία (κ όλη η σημερινή Τουρκία) είχε ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ (κ όχι Τούρκικη) κρατική υπόσταση. Η Οθωμανική αυτοκρατορία βεβαίως δεν ήταν εθνικό κράτος καθώς οι διακρίσεις μεταξύ των υπηκόων της γίνονταν βάση θρησκείας και όχι βάση εθνικής καταγωγής (όπως άλωστε γίνονταν και στην ανατολική Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, την οποία και διαδέχτηκε). Αυτό λέει η ιστορία.
Για την περίπτωση τώρα που δεν κατάλαβες το τι είπα περί "εθνικιστικού παροξυσμού" (του οποίου ο Τούρκικος εθνικισμός δεν είναι καθόλου αμέτοχος ή "αθώος"), που προέρχεται από την δύση, κάνω σαφή αναφορά στην ιδέα του εθνικισμού καθώς και του "καθαρού" εθνικού κράτους, που είναι ένα καθαρά δυτικό φρούτο το οποίο διαμορφώθηκε υπό πολύ συγκεκριμένες συνθήκες στην δυτική Ευρώπη.
Οι άνθρωποι στα μέρη μας (Βαλκάνια κ εγγύς ανατολή) ζούσαν επί χιλιάδες χρόνια σε πολυεθνικές αυτοκρατορίες, με αποτέλεσμα οι πληθυσμοί τους να είναι εντελώς ανακατεμένοι.
Ο μόνος τρόπος να φτιάξει κανείς εθνικά κράτη εδώ ήταν αυτός με το οποίο τελικά φτιάχτηκαν.
Εθνοκαθάρσεις (ως γενοκτονίες όπως σωστά ανάφερες για τους Αρμένιους), μετακινήσεις πληθυσμών, προσφυγιά και εθνική καταπίεση...
Aυτα που αναφέρει ο Κολοκοτρώνης για την σφαγή Τούρκων άμαχων αφου ειχανε τελειώσει όλα τι όνομα να του δώσω........Η Αλλαγή της Σύνθεσης του πληθυσμού στην Μακεδονία μετά το 1912 πως ακριβώς έγινε..............ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔιαγραφήΠροτείνω να αποφύγουμε το γνωστό πλαίσιο της αντιπαράθεσης όπως έχει υποβληθεί από τις δύο βασικές ιστοριογραφικές σχολές που είναι και ιδεολογικές, όσον αφορά το "ανατολικό ζήτημα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την μια η γνωστή ελληνική εθνική/εθνικιστική ιστοριογραφία που θέτει το "ελληνικό έθνος" στην θέση του αιώνιου θύματος και από την άλλη η αναθεωρητική σχολή που παρουσιάζει την οθωμανική αυτοκρατορία ως έναν πολυπολιτισμικό κήπο με κάποια προβλήματα.
Η αλήθεια δεν είναι στην "μέση", ούτε η συζήτηση είναι εύκολη, ο δε μαρξιστικός ή "μαρξιστικός" χώρος έχει και αυτός τα δικα του ταμπού που συνοψίζονται όλα στο όνομα Κεμάλ, όχι με την έννοια πως είναι ευθέως φιλοκεμαλικός.
Τα εγκλήματα του εθνικισμού ένθεν κακείθεν πολλά, οι αγριότητες κοινές και εν πολλοίς άγνωστες, αλλά υπάρχει ειδική ευθύνη τόσο του οθωμανικού προ-αστικού ή και (έπειτα) πρωτο-αστικού καθεστώτος και φυσικά η ευθύνη του γερμανοτραφούς και αβυσσαλέου τουρκικού εθνικισμού κ.λπ. Όλα αυτά εξεταζόμενα σε ένα πλάισιο που πρέπει να είναι και το πλαίσιο των κοινωνικών αντιθέσεων, της ταξικής πάλης κ.λπ.
Όταν ο Τρας μιλάει για εθνικισμό από την δύση, έχει δίκιο, άσχετα αν δεν θέτει το ζήτημα των διαφοροποιήσεων των "εθνικισμών". Πάντως εθνικός αυτοπροσδιορισμός και εθνικισμός χωρίς την επιρροή της δύσης δεν υφίσταται, και πιθανόν λέει ο άνθρωπος ότι και οι τούρκοι εθνικιστές από την δύση πήρανε τα "νάματα" της ιδεολογίας τους και με αυτά τα "νάματα" κάνανε κάποια στιγμή πόλεμο και ενάντια στην δύση μέχρι να εδραιωθεί το νέο αστικο-τσιφλικάδικο καθεστώς τους.
Μιλάμε πολύ χοντρικά.
Η γενική και αόριστη πάντως χρήση του όρου "εθνικισμός" χωρίς αναφορά στις ειδικές καταστάσεις και συνθήκες, και το ιστορικό πλαίσιο είναι ένα ολισθηρό πράγμα όπως ολισθηρός είναι όμως και ο δρόμος της διάκρισης του "εθνικισμού" από τον "πατριωτισμό", πάλι χωρίς αναφορά στις ιστορικές συνθήκες κ.λπ.
Αυτά τα ολίγα, ελπίζω να μην σας κούρασα..
Πολύ ενδιαφέρουσες πηγές και πληροφορίες για την πολυεθνική πολυεθνοτική και γενικά μη εθνική με την σύγχρονη έννοια θα βρεί κανείς στο εξαιρετικό μπλόγκ smerdaleos, το οποίο αν και ειδικεύεται στα θέματα της γλωσσολογίας έχει κάνει μιαν εκπληκτική επιστημονική δουλειά (πρωτοφανή για μπλόγκ) διάλυσης των εθνικιστικών μύθων (για τον εθνικό αυτοπροσδιορισμό)για τον προ-αστικό ιστορικό χρόνο, χωρίς να κάνει Ρεπουσιές..
@Eriugena:
ΔιαγραφήΠροσπάθησα να πω στον περιορισμένο χώρο του σχολιασμού κάποια πράγματα, τα οποία αναγκαστικά είναι ελλειπή, αφού είναι ζητήματα αρκετά περίπλοκο να αναλυθούν σε βάθος.
Νομίζω πάντως πως το νόημα των όσων ήθελα να πω, το έδωσα.
Οπως τα ίδια ακριβώς γίνανε και στην Κύπρο. Ο Ταγμασφαλίτης Γρίβας απο Συνεργάτης των Γερμανών το 1944 πέρασε με τους Αγγλους.....και κατόπιν σαν γνήσιος εκπρόσωπος της Αστικής Τάξης πήγε στην Κύπρο για να κάνει τάχα μου Αντιαποικιακό αγώνα.... Στην πραγματικότητα για να σφάξει Τουρκοκύπριους ανάβοντας την φωτιά των Εθνικισμών ωστε η Αστική τάξη να πάρει λεια. Τα αποτελέσματα γνωστά.....ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο άρθρο καλό. Τα λέει σε πρόσωπο πρώτο πληθυντικό αλλά δεν κρύβεται πως έχει γραφτεί από εγγόνια τους. Για αυτό και και έχει την δικαιολογία πως η έπαρση και ο στόμφος του κειμένου αφορά προγόνους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓενικά οι τουρκόσποροι ή αλλιώς μικρασιάτες δεν ήταν μία επιούσια ή ανούσια ομάδα πληθυσμού αλλά σίγουρα εκτός από τα πολιτισμικά στοιχεία που έφερε στην Ελλάδα έδωσε μία σημαντικότατη συμβολή στο Κομμουνιστικό Κόμμα διαχρονικά.
Στρώματα μεσοαστικής τάξης που η βία της προσφυγιάς εξαθλίωσε και έδωσε μορφωμένους προλετάριους. Ενδιαφέρον κοινωνικό πείραμα που δείχνει να επαναλαμβάνεται με ότι συμβαίνει με τις σημερινές προσφυγικές ροές από τις πολεμικές ζώνες.
Η ριζοσπαστικοποίηση των εξαθλιωμένων σήμερα μορφωμένων ενδέχεται να οδηγήσει σε θρησκευτικό φονταμενταλισμό...
Η διαφορά τότε με σήμερα;
Μα, ο σχεδιασμός φυσικά...