Καλωσήλθατε στον Fadomduck2

To παρόν ιστολόγιο αποτελεί φυσική συνέχεια του Fadomduck στο οποίο θα βρείτε συλλογές κειμένων, παραπομπές σε ηλεκτρονικές διευθήνσεις με πολιτικά βιβλία και μουσική, καθώς και μια αρκετά μεγάλη συλλογή με αφίσσες από την Σοβιετική Ενωση (μέχρι και το 1956). Αρχείο με τα άρθρα του Fadomduck #1 θα βρείτε εδώ. O Fadomduck2 όπως και ο προκάτοχος του δηλώνει πως αν και ντρέπεται να κρύψει τις συμπάθειες του, δεν εκπροσωπεί καμμία συλλoγικότητα, παρά μόνο τον εαυτό του. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο alepotrypa200@gmail.com

Τετάρτη, 18 Νοεμβρίου 2015

Λόμπινγκ… υψηλού επιπέδου από Τόνι Μπλέρ για τον αγωγό TAP (...στην Ελλάδα)

Τα μεγάλα μέσα επιστρατεύουν οι ενεργειακοί κολοσσοί μέτοχοι του TAP προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες έναρξης κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου.

Στο πλαίσιο αυτό, λίγο λόμπινγκ πάντα βοηθά, ειδικά όταν προέρχεται από μια προσωπικότητα εμβέλειας Τόνι Μπλερ ο οποίος και επισκέφτηκε χθες για το λόγο αυτό, τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παπά στο Μαξίμου.

Ο πρώην Πρωθυπουργός της Βρετανίας προεδρεύει στη συμβουλευτική επιτροπή του λεγόμενου Νοτίου Ενεργειακού Διαδρόμου, βασικό τμήμα του οποίου είναι ο TAP. Διόλου τυχαίο το ενδιαφέρον των Βρεταννών, καθώς η BP, αποτελεί με 20% έναν από τους βασικούς μετόχους του TAP, ενώ το κυριότερο, εκμεταλλεύεται μαζί με την αζέρικη Socar το τεράστιο κοίτασμα φυσικού αερίου Σαχ Ντενίζ ΙΙ στο Αζερμπαιτζάν.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, η έναρξη κατασκευής των 543 χιλιομέτρων του ελληνικού τμήματος του TAP θα ξεκινήσει κάπου γύρω στον Απρίλιο 2016, μετά και την επίλυση πριν από μερικές ημέρες των τελευταίων εκκρεμοτήτων μεταξύ της κοινοπραξίας του αγωγού και του υπ. Ενέργειας Πάνου Σκουρλέτη. Στόχος είναι το 2019 ή το αργότερο το 2020, να κυλήσει μέσω του αγωγού το πρώτο αζέρικο αέριο προς τη Δύση.

Αλλά οι Βρετανοί ανησυχούν για τυχόν καθυστερήσεις, και σ’ αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το λόμπινγκ Μπλερ στην Αθήνα. Σε επικοινωνία που είχαν “ΤΑ ΝΕΑ” με το γραφείο του πρώην Πρωθυπουργού της Βρεταννίας στο Λονδίνο, το τελευταίο επιβεβαίωσε πως η συνάντηση με το Ν.Παπά αφορούσε αποκλειστικά θέματα γύρω από τον TAP, χωρίς ωστόσο να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες.

Τα συμφέροντα γύρω από τον TAP ειναι πολλά και μεγάλα και από την άλλη άκρη του Ατλαντικού. Προ ενάμισι μηνός ο αμερικανός ΥΠΕΞ Τζόν Κέρι στο πλαίσιο των συζητήσεων που είχε στις ΗΠΑ με τον Πρωθυπουργό Α. Τσίπρα του έθεσε το θέμα της δημιουργίας τερματικού σταθμού φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, που θα εφοδιάζεται από αμερικανικές εταιρείες.

Πρόκειται για τη γνωστή πρόθεση των αμερικάνων να δημιουργηθεί ένας κόμβος φυσικού αερίου στην Β. Ελλάδα, που θα παραλαμβάνει σχιστολιθικό αέριο, το οποίο θα εξαγουν στη χώρα μας αμερικανικές εταιρείες, και από εκεί, μέσω του Ελληνο-Βουλγαρικού αγωγού (που στην ουσία θα αποτελεί μια προέκταση του TAP), το καύσιμο να καταλήγει στη Βουλγαρία και αργότερα σε Ρουμανία, και Σερβία.

Το σχέδιο ενδιαφέρει σφόδρα τους αμερικανούς, αφού η ολοκλήρωση και λειτουργία του Ελληνο- Βουλγαρικού αγωγού, και αμέσως μετά του TAP, θα συμβάλουν στην "ενεργειακή απεξάρτηση" των Βαλκανίων από τη Ρωσία. Περισσότερα για το φιλόδοξο σχέδιο επρόκειτο να ανακοινωθούν κατά την επικείμενη επίσκεψη του Τζον Κέρι στην Αθήνα, που τελικά όμως αναβλήθηκε.

Τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται έντονη κινητικότητα γύρω από τον TAP. Τη Παρασκευή το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε πως η κοινοπραξία του TAP αποδέχθηκε τα αιτήματα της ελληνικής πλευράς για βελτίωση της αρχικής σύμβασης σε μια σειρά από επίμερους όρους. Αποδέχθηκε καταρχήν τον διπλασιασμό των κονδυλίων που θα διαθέσει στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης για την πραγματοποίηση τοπικών έργων ενίσχυσης των περιοχών όδευσης του αγωγού. Από 12 έως 16 εκατ. ευρώ που προέβλεπε η αρχική συμφωνία, τελικά η κοινοπραξία δεσμεύθηκε να διαθέσει 32 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα, αποδέχθηκε να καταβάλλει αποζημίωση για τη δασική και δημόσια γη από την οποία θα διέλθει ο αγωγός, γεγονός που επιτρέπει στο Δημόσιο να κοινοποιήσει προς την Κομισιόν τη λεγόμενη "Εξαίρεση Κρατικής Ενίσχυσης".

Με τη λύση των θεμάτων αυτών και με την υπογραφή της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων αναφορικά με τροποποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην όδευση του αγωγού, ουσιαστικά ανοίγει ο δρόμος για τη ταχύτερη υλοποίηση του έργου. 
Πηγή: Tα Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου, άν δεν υπάρχει εγγραφή στον blogger ή άλλη διαδυκτιακή υπηρεσία (βλέπε όροι σχολιασμού στο πάνω μέρος της σελίδας).
Ανώνυμα και υβριστικά σχόλια μπορούν να διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.