Καλωσήλθατε στον Fadomduck2

To παρόν ιστολόγιο αποτελεί φυσική συνέχεια του Fadomduck στο οποίο θα βρείτε συλλογές κειμένων, παραπομπές σε ηλεκτρονικές διευθήνσεις με πολιτικά βιβλία και μουσική, καθώς και μια αρκετά μεγάλη συλλογή με αφίσσες από την Σοβιετική Ενωση (μέχρι και το 1956). Αρχείο με τα άρθρα του Fadomduck #1 θα βρείτε εδώ. O Fadomduck2 όπως και ο προκάτοχος του δηλώνει πως αν και ντρέπεται να κρύψει τις συμπάθειες του, δεν εκπροσωπεί καμμία συλλoγικότητα, παρά μόνο τον εαυτό του. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο alepotrypa200@gmail.com

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

Οι τελευταίες μέρες του ΕΣΚΓ και της DDR #3

 

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΕΣΛΕΡ ΠΑΙΡΝΕΙ «ΦΥΛΛΟ ΠΟΡΕΙΑΣ» ΓΙΑ ΝΙΚΑΡΑΓΟΥΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑ


Στους εορτασμούς των 40 χρόνων από τη ίδρυση της ΓΛΔ τα μέλη του Πολιτικού Γραφείου μαζί με άλλα ηγετικά στελέχη ανέλαβαν, όπως πάντα, την υποδοχή και φροντίδα των ξένων αντιπροσωπειών. Ως εδώ όλα καλά. Εμένα μου ανέθεσαν την αντιπροσωπεία της Νικαράγουα με επικεφαλής τον Ντανιέλ Ορτέγκα, γιατί τους γνώριζα ήδη από άλλες συναντήσεις. Ενώ έτρωγα λοιπόν βραδινό με την αντιπροσωπεία, μου είπε ο Ορτέγκα: «Χάιντς, άκουσα ότι θα πας στην Κούβα». «Ναι, έχεις καμιά αντίρρηση;», του απάντησα. «Όχι, αλλά σου λέω ένα πράγμα: αν πας στην Κούβα και δεν έρθεις και στη Νικαράγουα, θα φροντίσω να μην καταφέρεις να πας ούτε στην Κούβα». Φυσικά αστειευόταν, αλλά η υπόθεση ήταν σοβαρή. Του είπα: «Δεν μπορώ να προταθώ από μόνος μου να πάω στη Νικαράγουα. Δεν το καθορίζω εγώ αυτό, αλλά η κομματική ηγεσία και ο Γενικός Γραμματέας». Και ο Ορτέγκα απάντησε: «Ωραία, θα μιλήσω μαζί τους». Μίλησε λοιπόν μαζί τους και ο Χόνεκερ πρόσθεσε στο ταξίδι στην Κούβα και τη Νικαράγουα. Θα ταξίδευα Πέμπτη. Την Τετάρτη συνεδρίασε το Πολιτικό Γραφείο, η κατάσταση στη ΓΛΔ ήταν ήδη αρκετά κρίσιμη. Γι’ αυτό στράφηκα στον Κρεντς, που στο μεταξύ είχε επιστρέψει και ήταν υπεύθυνος από το κόμμα για τα ζητήματα άμυνας και ασφάλειας. 

Τον ρώτησα: «Το βρίσκεις σωστό να πάω με τέτοια κατάσταση; Εγώ νομίζω πως δεν πρέπει». «Έλα τώρα», μου απάντησε ο Κρεντς, «πήγαινε και μην αγχώνεσαι». Στη συνέχεια ρώτησα και τον κατά τον τύπο προϊστάμενό μου, τον Στοφ, και μου απάντησε τα ίδια. Λέω μετά «δε ρωτάω και τον Μίλκε1;». Μου είπε και αυτός «πήγαινε και μη σκοτίζεσαι». Ήμουν διστακτικός για το αν έπρεπε να ενοχλήσω και τον Έριχ για το ίδιο θέμα, όμως παρ’ όλα αυτά τελικά τον ρώτησα. Ο Έριχ μου απάντησε: «Δε βλέπω κανένα πρόβλημα, το έχουμε άλλωστε υποσχεθεί στους Κουβανούς». Δεν επρόκειτο μόνο για μια απλή εθιμοτυπική επίσκεψη, αλλά και για τη σύναψη συμφωνιών βοήθειας και τα σχετικά. Μου είπε: «Πήγαινε και μη σε νοιάζει. Αυτό θα ισχυροποιήσει το κύρος της ΓΛΔ, μπορούμε να βοηθήσουμε, εσύ έχεις μεγάλο κύρος» κλπ.

Έτσι, πήγα. Την επόμενη Τρίτη, στην τακτική σύσκεψη του Πολιτικού Γραφείου (εγώ φυσικά έλειπα αφού ήμουν σε ταξίδι), ο Στοφ κατέβασε, υποστηριζόμενος από τον Κρεντς και κάποιους άλλους, την πρόταση για αντικατάσταση του Χόνεκερ. Αργότερα έμαθα από ένα σοβιετικό σύντροφο ότι στο μεταξύ ο Χάρι Τις2 βρισκόταν με κάποια πρόφαση στη Μόσχα με τους Γκορμπατσόφ και Σεβαρνάντζε και κάποια στιγμή που τον ρώτησαν «Όλα καλά;», αυτός απάντησε «Ναι». «Και ο Κέσλερ;» και τότε ο Χάρι Τις είπε επί λέξει: «Τον ξαποστείλαμε». Και αυτό γιατί ποτέ δε θα συμφωνούσα με αυτούς τους χειρισμούς.

Την Τετάρτη, μετά από αυτή τη συνεδρίαση του Πολιτικού Γραφείου, με βρίσκει ο πρεσβευτής μας στη Νικαράγουα και μου δείχνει ένα τηλεγράφημα: «Άμεση επιστροφή! Επίκειται σύγκλιση της Κεντρικής Επιτροπής».

Ετοιμάζομαι λοιπόν και παίρνω το αεροπλάνο για την επιστροφή. Ενδιάμεσος σταθμός η Αβάνα, όπου στο διάδρομο προσγείωσης, αντίθετα με κάθε διπλωματικό πρωτόκολλο, βλέπω με μεγάλη μου έκπληξη το Φιντέλ Κάστρο. Τον είχα ξανασυναντήσει μέχρι τότε άλλες δυο-τρεις φορές. Με χαιρέτισε πολύ εγκάρδια και μου είπε: «Χάιντς, πρέπει να ’χεις λίγο χρόνο να πούμε δυο-τρία πραγματάκια. Θα ’ναι και ο Ραούλ και άλλοι σύντροφοι». Πήγαμε λοιπόν σε μια αίθουσα και μου είπε τα παρακάτω: «Δεν ξέρω τι ακριβώς συμβαίνει στη χώρα σας, αλλά μου φαίνεται πως δε συμβαίνουν καλά πράγματα». Με προειδοποίησε και μου είπε στα γερμανικά: «Πρέπει να ντυθείς ζεστά. Σου εύχομαι καλή δύναμη και καλό κουράγιο». 
____________

1. Ο Έριχ Μίλκε ήταν Υπουργός Κρατικής Ασφαλείας (της λεγόμενης Στάζι) στο μεγαλύτερο διάστημα ύπαρξης της ΓΛΔ.
2. Ο Χάρι Τις ήταν μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΕΣΚΓ και πρόεδρος της Ελεύθερης Γερμανικής Νεολαίας (ΕΓΝ).
____________

Πηγή: ΚΟΜΕΠ

3 σχόλια:

  1. Κοιμοντουσαν τον υπνο του δικαιου οι Συντροφοι. Η Αντιστροφη μετρηση για την Λ.Δ Γερμανιας ξεκινησε με την Αντικατασταση του σ.Ουλμπριχτ λογο ηλικιας το 1971. Η Συμφωνιες του Ελσινκι το Μημονιο των δυο Γερμανιων ητανε η αρχη. Τοτε η Δ.Γετρμανια αναγνωρισε την Λ.Δ απο εκει και περα βαδιζανε αντιστροφα Σπουδαια διδαγματα απο την ιστορια. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
      Περίμενε Παναγιώτη να διαβάσεις ολόκληρη την σειρά (6 συνέχειες θα έχει συνολικά). Λέει πράγματα και θαύματα για το γίνονταν στο Κόμμα της DDR τότε, αλλά και την άποψη του Χόνενκερ και κάποιων άλλων για Γκορμπατσώφ και σία, που τους αποκαλούσαν μεταξύ τους "καπιταλιστικά βρωμογούρουνα", από τότε.

      Διαγραφή
    2. Θα περιμενω Συντροφε. Για Γκορμπατσωφ και σια τα θυμαμαι τα εχω ζησει. Το θεμα ειναι τη γινοτανε με τον Μπρεζνιεφ. Συγχαρητηρια για τηνΑναρτηση. Ο Φιντελ παντως μεγαλη Γατα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

      Διαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου, άν δεν υπάρχει εγγραφή στον blogger ή άλλη διαδυκτιακή υπηρεσία (βλέπε όροι σχολιασμού στο πάνω μέρος της σελίδας).
Ανώνυμα και υβριστικά σχόλια μπορούν να διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.