Από την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση, από φορείς και ΜΜΕ, από εξωτερικούς και εσωτερικούς παράγοντες της οικονομικής και της πολιτικής ζωής, μία έκκληση κυριαρχεί τον τελευταίο καιρό στο δημόσιο λόγο: Η έκκληση για εθνική ομοψυχία.
Παραβλέποντας τα ενδεχομένως διάφορα κίνητρα και προσλαμβάνουσες του
καθένα που προβαίνει σε μια τέτοια έκκληση, η ουσία παραμένει η ίδια:
Κριτήριο και θεμέλιο της ενότητας αποτελεί η εθνική ταυτότητα και βάσει
αυτής πρέπει να δρα ο ελληνικός λαός ως ενιαίο και συμπαγές πολιτικό
υποκείμενο στο πολύπλοκο διεθνές στερέωμα.
Η εθνική ενότητα, ταυτόχρονα προϋπόθεση και φορέας της ομοψυχίας, δε
θεωρείται δεδομένη. Παρουσιάζεται ως ευκταία, ενδεδυμένη πάντοτε, σε
όλες τις εκδοχές της, με ηθικολογικούς χαρακτηρισμούς και επικλήσεις
στην ένδοξη ιστορία του έθνους.
Χωρίς κάποια ιδιαίτερη εμβάθυνση, μια απλή αναδρομή στην ιστορία της
Ελλάδος, θα αποδείκνυε ότι, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις, η
εθνική ενότητα δεν ήταν ποτέ παρούσα στις χαρακτηριζόμενες παγκοίνως ως
μεγάλες, ιστορικές στιγμές. Της ίδρυσης του ελληνικού κράτους,
προηγήθηκε ο εμφύλιος πόλεμος. Η κυρίαρχη αφήγηση που θέλει τον εμφύλιο
που ακολούθησε την απελευθέρωση από τον τουρκικό ζυγό ως αποκλειστική
αντιπαράθεση «ξενόδουλων» πολιτικών παρατάξεων ή ακόμα χειρότερα ως
έμφυτη τάση των Ελλήνων για διχόνοια (sic) καταρρέει υπαγόμενη στο
πρίσμα μιας νηφάλιας και αντικειμενικής ανάλυσης. Ακολούθως, κατά τη
Γερμανική Κατοχή, μερίδα του πληθυσμού είτε συνεργάστηκε ανοιχτά με τους
κατακτητές, είτε διέφυγε στο εξωτερικό προετοιμάζοντας την επόμενη μέρα
της απελευθέρωσης.
Εφόσον,
λοιπόν, ακόμα και η σύντομη περιδιάβαση σε γεγονότα της νεώτερης και
σύγχρονης ελληνικής ιστορίας μας προικίζει με αρκετές αποδείξεις
έλλειψης της εθνικής ενότητας και της συνακόλουθης ομοψυχίας, δέον να
καταφύγουμε σε μερικές απόπειρες εξήγησης. Κρατούσα θα μπορούσε να
θεωρηθεί η εξήγηση που θέλει την Ελλάδα έρμαιο στα παιχνίδια και τις
αντιπαραθέσεις των μεγάλων δυνάμεων. Έτσι, η ξενοδουλεία των πολιτικών
παρατάξεων του 1821 συναντά το ιστορικό της ανάλογο στην κατανομή των
«σφαιρών επιρροής» από τις Μεγάλες Δυνάμεις κατά τον Β’ Παγκόσμιο
Πόλεμο. Κοινή συνιστάμενη: Ο εξωτερικός εχθρός. Θα ήταν, σε κάθε
περίπτωση, ιστορικά αστήρικτο και αφελές να παραβλέψει κανείς την
επιρροή των Μεγάλων Δυνάμεων στην ιστορία των συσχετιζομένων με αυτές
εθνών κρατών. Ωστόσο, η αποκλειστική εξήγηση των φαινομένων απουσίας
εθνικής ενότητας με την επίκληση στον παράγοντα «εξωτερική παρέμβαση»
συσκοτίζει έτι περαιτέρω τα πράγματα.
Τούτων δοθέντων, η εξήγηση πρέπει να αναζητηθεί στο εσωτερικό της
ελληνικής κοινωνίας, στη φύση και τη διάρθρωσή της. Τόσο στη νεώτερη,
όσο και στη σύγχρονη ιστορία μια βαθιά αντίθεση διατρέχει το σώμα της
κοινωνίας, φτάνοντας στα επίπεδα της τομής, αποτρέποντας de facto την
ενιαία έκφρασή της. Ανάλογα με την ιστορική περίοδο και το βαθμό
ανάπτυξης και εδραίωσης του οικονομικού και πολιτικού συστήματος, η
αντίθεση αυτή μεταφράζεται διαφορετικά, ωστόσο στο σημερινό ιστορικό και
κοινωνικό επίπεδο η αντίθεση δεν είναι άλλη από την αντίθεση κεφαλαίου
και εργασίας.
Από
τη σκοπιά των πολιτικών και κοινωνικών διεκδικήσεων, η αντίθεση –η πιο
παλιά ιστορικά- περιγράφεται ως σχέση καταπιεστών και καταπιεζομένων.
Υπό το πρίσμα του παραγόμενου κοινωνικού προϊόντος συνιστά την αντίφαση
μεταξύ της κοινωνικοποιημένης εργασίας και της ιδιωτικοποιημένης
κάρπωσης των αποτελεσμάτων της, των παραγωγικών δυνάμεων που ασφυκτιούν
υπό τις υφιστάμενες σχέσεις παραγωγής.
Η εθνική ενότητα, εν τέλει, συντρίβεται μπροστά στον αντικειμενικό
νόμο της ενότητας και πάλης των αντιθέτων. Ο μαγνήτης είναι μεν ενιαίος,
ωστόσο όσες φορές και να τεμαχιστεί θα συνεχίσει να έχει πάντοτε δύο
πόλους. Μπορεί, λοιπόν, να εκφραστεί υπό οιαδήποτε μορφή η ενότητα και η
ομοψυχία με βάση την εθνική ταυτότητα; Η απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα
συνιστά και την ουσία της πολιτικής διακυβέρνησης: Κάτι τέτοιο είναι
εφικτό, όταν το μη κυρίαρχο μέρος υιοθετεί την ιδεολογία και τα
συμφέροντα του κυρίαρχου. Μια τέτοια ενότητα, όμως, είναι σίγουρα
απευκταία για το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού λαού και καθήκον του η
ανατροπή της.
Πηγή: Faretra.info
Τωρα αυτην την Φωτογραφια με τους δυο της ηγεσιας που ειναι οι Πατερες της Συνθηκολογησης και του Ευρωκομμουνισμου τη την ηθελες μεσα στο κατακαλοκαιρο με τετοιες ζεστες.............................. ΟΥΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
ΔιαγραφήΔεν διακρίνω κάποιον στην φωτογραφία που να κατέληξε στο "εωτερικό" κ τους "ευρωκομμουνιστές".
Η Αστικη Προπαγανδα προσπαθεί εντεχνα να περασει στην Συνηδειση του ανθρώπου απο την ωρα που γεννιεται την Εθνικη ενοτητα το οτι ο εμφυλιος ειναι κατι σαν αρρωστια που τρωει δηθεν την φυλη μας. Θελοντας να κρυψει οτι η Κοινωνίες ειναι χωρισμενες σε Ταξεις και ειναι Νομοτελεια η Ταξικη Συγκρουση. Σε αυτο ασφαλως εχει παιξει καθοριστικο ρολο το Καρκινωμα που λεγεται Οπορτουνισμος. Καλη Κυριακη. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήTRASH. Ο Παρτσαλιδης δεν ειναι διπλα στον Σιαντο απο δεξια ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
ΔιαγραφήΝαι, αυτός είναι.
OK αυτο ηθελα να πω. Διακοπες φετος εχει τη λεει το Προγραμμα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ: Άμα δεν γράψω για κάποιες μέρες, θα έχω καταφέρει να την κοπανήσω
ΔιαγραφήΚαλα να περασεις οπου και να πας. Χρειαζεται και η ξεκουραση. Εγω συνδυαζω Μονιμη κατοικια διπλα σε Θαλασσα και σχετικα κοντα στο Κεντρο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ.
Διαγραφή@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ.:
ΔιαγραφήΝα είσαι καλά και εσύ, και ας μαζέψουμε ότι δύναμη μπορούμε γιατί τα δύσκολα είναι (και πάλι) μπροστά μας
Σιγουρα τα δυσκολα ειναι μπροστα μας και θελει δυναμη και αισιοδοξια. Το πολυ καλο ειναι η πορεια του ΚΚΕ που ειναι εκπληκτικη βγαλμενη απο Σεμιναριο. Δεν εχει γινει ξανα την στιγμη που γινονται ξεφτιλα οι Οπορτουνιστες το ΚΚΕ να μην βρισκεται μεσα στην λουμπα και να εχει δικαιωθει απολυτα. Για μενα που εχω δει την πορεια απο το 1978 μου φαινεται σαν ενα ονειρο Συντροφε. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔιαγραφήΠαντως τα Παιδια εχουνε τρελαθει στον Αντικομμουνισμο στην προσπαθεια τους να φτιαξουνε το νεο Αναχωμα. Πετροπουλος και σια δινουνε τα ρεστα τους στην υπηρεσια του Καπιταλισμου ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή