Καλωσήλθατε στον Fadomduck2

To παρόν ιστολόγιο αποτελεί φυσική συνέχεια του Fadomduck στο οποίο θα βρείτε συλλογές κειμένων, παραπομπές σε ηλεκτρονικές διευθήνσεις με πολιτικά βιβλία και μουσική, καθώς και μια αρκετά μεγάλη συλλογή με αφίσσες από την Σοβιετική Ενωση (μέχρι και το 1956). Αρχείο με τα άρθρα του Fadomduck #1 θα βρείτε εδώ. O Fadomduck2 όπως και ο προκάτοχος του δηλώνει πως αν και ντρέπεται να κρύψει τις συμπάθειες του, δεν εκπροσωπεί καμμία συλλoγικότητα, παρά μόνο τον εαυτό του. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο alepotrypa200@gmail.com

Παρασκευή 1 Μαΐου 2015

ΝΥΝ ΚΑΙ ΑΕΙ

Πρωτομαγιά
με το σουγιά
χαράξαν το φεγγίτη
και μια βραδιά
σαν τα θεριά
σε πήραν απ’ το σπίτι.

Κι ένα πρωί σε μια γωνιά στην Κοκκινιά
είδα το μπόγια να περνά και το φονιά
γύρευα χρόνια μες στον κόσμο να τον βρω
μα περπατούσε με το χάρο στο πλευρό.

Νυν και αεί
μες στη ζωή
σε είχα αραξοβόλι
μα μιαν αυγή
στη μαύρη γη
σε σώριασε το βόλι.

Κι ένα πρωί σε μια γωνιά στην Κοκκινιά
είδα το μπόγια το ληστή και το φονιά
του `χανε δέσει στο λαιμό του μια τριχιά
και του πατάγαν το κεφάλι σαν οχιά.
Πηγή: stixoi.info

6 σχόλια:

  1. Από δω θα βρείτε τα St. George Ribbons για τις 9 Μάη.

    http://sputniknews.com/infographics/20150422/1021183980.html


    Ειμαι πολυ ευτυχισμενος


    ΑΛΗΣ

    (... ακου μερα της Ευρωπης! Αντε μη.......)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ένα κουίζ για τους νεότερους:
    Σε ποιόν ή σε ποιούς αναφέρεται ο στίχος;

    "Κι ένα πρωί σε μια γωνιά στην Κοκκινιά
    είδα το μπόγια το ληστή και το φονιά
    του `χανε δέσει στο λαιμό του μια τριχιά
    και του πατάγαν το κεφάλι σαν οχιά".

    Ηρακλής Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΔΙΝΩ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΥΊΖ:

    Ο Γκάτσος στο πρώτο τετράστιχο κάνει μια υπαινικτική αναφορά στην Πρωτομαγιά του 1944 με τους 200 της Καισαριανής.
    Συνεχίζει με το αίσθημα εκδίκησης προς τους κουκουλοφόρους που ήταν διάχυτο στο λαό για το αιματηρό μπλόκο της Κοκκινιάς. Όμως οι προδότες ήταν καλά προστατευμένοι από τους γερμανοτσολιάδες (Χάρος):
    «…γύρευα χρόνια μες στον κόσμο να τον βρω
    μα περπατούσε με το χάρο στο πλευρό».
    Στο τελευταίο τετράστιχο φέρνει τη Νέμεση και περιγράφει τη δίκαιη τιμωρία που επιφύλαξαν ο ΕΛΑΣ και η ΟΠΛΑ για κάποιον προδότη:
    «Του `χανε δέσει στο λαιμό του μια τριχιά
    και του πατάγαν το κεφάλι σαν οχιά».

    Ηρακλής Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θέλω να κατακρίνω τον ΕΛΑΣ και την ΟΠΛΑ για τις αποφάσεις του, αλλά στην "τιμωρία" υπάρχουν 2 άκρα: από τη μια είναι αυτός που έχει διαπράξει τα πιο απάνθρωπα εγκλήματα, έχει καταδικαστεί σε ισόβια και μετά από 2 χρόνια είναι ελεύθερος, και από την άλλη είναι αυτός που έχει κάνει επίσης κτηνώδη εγκλήματα και έχει εξαντληθεί απάνω του όλη η εκδικητικότητα της κοινωνίας. Γενικά θεωρώ ότι η τιμωρία δεν πρέπει να είναι εκδίκηση, όμως, ούτε και να δείχνει ευνοϊκή. Αυτό όμως που με προβληματίζει περισσότερο είναι τι εμποδίζει πιο αποτελεσματικά τον άνθρωπο από το να εγκληματήσει: ο φόβος (που είναι συναίσθημα) ή η κριτική του ικανότητα (που είναι λογική); Ο διαλεκτικός υλισμός, γενικά, υποστηρίζει τον συνδυασμό λογικης-συναισθηματος. Δεν γνωρίζω όμως για τις δικαστικές αποφάσεις πως ακριβώς συνδυάζει αυτά τα 2, και αν τα συνδυάζει;

      Καλημέρα

      ΑΛΗΣ

      Διαγραφή
    2. @ΑΛΗΣ:
      Ο διαλεκτικός υλισμός υποστηρίξει πως κατά κανόνα είναι το περιβάλον που ωθεί στο έγκλημα.
      -Πως να "κλέψεις" π.χ. σε μια κοινωνία που δεν γνωρίζει την έννοια της ατομικής ιδιοκτησίας;

      Από εκεί και πέρα τώρα, και σε φιλοσοφικό επίπεδο, υποτίθεται πως η έννοια της "ποινής" πρέπει να είναι αποσυνδεδεμένη από την έννοια της "εκδίκησης", σε δικαστικό τουλάχιστον επίπεδο. Μια ευνομούμενη κοινωνία αναγκάζεται να επιβάλει ποινές μόνο για λόγους αυτοπροστασίας της και ποτέ για λόγους "εκδίκησης", θεωρητικά τουλάχιστον.

      Αυτά φυσικά δεν αφορούν ούτε την δράση της ΟΠΛΑ, ούτε του ΕΛΑΣ ή του κόκκινου στρατού, αφού μιλάμε για μέτρα που πάρθηκαν σε εμπόλεμες και όχι "ομαλές" συνθήκες.

      Διαγραφή
  4. Θα συμφωνήσουμε όλοι, νομίζω, πως…

    …άλλο πράγμα ένας φτωχοδιάβολος που έκανε κλοπές και διαρρήξεις ή ακόμη και ένας δολοφόνος πάθους…

    …και άλλο πράγμα ο κουκουλοφόρος προδότης που υποδεικνύει στους ναζί 200 Έλληνες ως μέλη του ΕΑΜ για να εκτελεστούν. Σε αυτόν αξίζει η σκληρότερη τιμωρία.

    Ηρακλής Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου, άν δεν υπάρχει εγγραφή στον blogger ή άλλη διαδυκτιακή υπηρεσία (βλέπε όροι σχολιασμού στο πάνω μέρος της σελίδας).
Ανώνυμα και υβριστικά σχόλια μπορούν να διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.