...Ποίοι είμεθα: Δεν ανήκομεν εις ουδέν πολιτικόν κόμμα, και ουδεμίαν πολιτικήν παράταξιν είμεθα διατεθειμένοι να ευνοήσωμεν εις βάρος της άλλης. Δεν ανήκομεν ούτε εις την οικονομικήν ολιγαρχίαν, την οποίαν ομοίως δεν είμεθα διατεθειμένοι να αφήσωμεν να προκαλή την πενίαν. Ανήκομεν εις την τάξιν του μόχθου. Και θα σταθώμεν εις το πλευρόν των πτωχών αδελφών μας Ελλήνων.
Ελαυνόμεθα αποκλειστικώς από πατριωτικά κίνητρα και επιδιώκομεν να καταργήσωμεν την φαυλοκρατίαν. Να εξυγιάνωμεν τον δημόσιον βίον. Να απομακρύνωμεν από τον οργανισμόν της Χώρας την σήψιν από την οποίαν εκινδύνευε. Να αποτρέψωμεν τον διχασμόν και την αλληλοσφαγήν προς την οποίαν μας κατηύθυναν κακοί Έλληνες και να δημιουργήσωμεν υγιείς βάσεις δια την ταχείαν επάνοδον της Χώρας εις τον αληθώς ορθόδοξον κοινοβουλευτικόν βίον.
Κηρύσσομεν την συναδέλφωσιν. Από της στιγμής αυτής δεν υπάρχουν Δεξιοί, Κεντρώοι, Αριστεροί. Υπάρχουν μόνον Έλληνες, οι οποίοι πιστεύουν εις την Ελλάδα, εις ένα ευγενές, ανώτερον, και πλήρες ιδεώδες της αληθούς Δημοκρατίας και όχι της Δημοκρατίας του πεζοδρομίου, της οχλοκρατίας και της αναρχίας. Όταν οι Έλληνες είναι ηνωμένοι, θαυματουργούν.
Ελαυνόμεθα αποκλειστικώς από πατριωτικά κίνητρα και επιδιώκομεν να καταργήσωμεν την φαυλοκρατίαν. Να εξυγιάνωμεν τον δημόσιον βίον. Να απομακρύνωμεν από τον οργανισμόν της Χώρας την σήψιν από την οποίαν εκινδύνευε. Να αποτρέψωμεν τον διχασμόν και την αλληλοσφαγήν προς την οποίαν μας κατηύθυναν κακοί Έλληνες και να δημιουργήσωμεν υγιείς βάσεις δια την ταχείαν επάνοδον της Χώρας εις τον αληθώς ορθόδοξον κοινοβουλευτικόν βίον.
Κηρύσσομεν την συναδέλφωσιν. Από της στιγμής αυτής δεν υπάρχουν Δεξιοί, Κεντρώοι, Αριστεροί. Υπάρχουν μόνον Έλληνες, οι οποίοι πιστεύουν εις την Ελλάδα, εις ένα ευγενές, ανώτερον, και πλήρες ιδεώδες της αληθούς Δημοκρατίας και όχι της Δημοκρατίας του πεζοδρομίου, της οχλοκρατίας και της αναρχίας. Όταν οι Έλληνες είναι ηνωμένοι, θαυματουργούν.
[...]
Η «Άνοιξη», όμως, δεν είναι παραδοσιακό κόμμα. Ποια είναι, λοιπόν, η ιδεολογία της;
Ήδη από την Ιδρυτική της Διακήρυξη, στις 30 Ιουνίου 1993 πρώτη μίλησε για την Υπέρβαση: Δηλαδή, κινήθηκε πάνω από τα φθαρμένα ιδεολογικά στερεότυπα που χρόνια τώρα διχάζουν τους λαούς, σήμερα χρεοκοπούν παντού - κι όμως στην Ελλάδα παραμένουν ακόμα «όρθια», ως σκελετωμένα ντουβάρια σε μιαν έρημη πόλη...
Η «Υπέρβαση» είναι σαφές τι απορρίπτει: Τη νοοτροπία του πολιτικού χθες, τα αριστερά ή δεξιά «Ευαγγέλια» της απόλυτης «αλήθειας»...
Η μόνη εγγύηση ότι δεν θα καταλήξουμε στις φλόγες ενός νέου εμφυλίου είναι η μαζική στράτευση στον αγώνα για την εθνική ανεξαρτησία, την λαϊκή κυριαρχία και την κοινωνική χειραφέτηση που δεν αναγνωρίζει διαχωρισμούς αριστεράς-δεξιάς, αλλά οικοδομεί την ενότητα του λαού...
Ο φασισμός παρουσιάζεται πάντα σαν κάτι το δήθεν νέο (αφού όλοι ξέρουν το παρελθόν του), σαν κάτι φιλολαϊκό, σαν κάτι τάχα “επαναστατικό”, και πάντα σαν κάτι “υπεράνω της πολιτικής αντιπαράθεσης”, πράγμα απόλυτα λογικό, μια και επιδιώκει να την καταργήσει υπέρ του. Ετσι προσεταιρίζεται τις μικροαστικές (κατά κύριο λόγο) μάζες, προκειμένου να τις στρέψει ενάντια στο οργανωμένο εργατικό κίνημα.
Από το διάγγελμα του δικτάτορα Γ.Παπαδόπουλου 21/4/1967
...Ακρογωνιαίος λίθος κάθε πολιτικού κόμματος είναι η ιδεολογία του.Τα παραδοσιακά κόμματα έχουν «δεδομένη» Ιδεολογία: Της Αριστεράς, της Δεξιάς, του Κέντρου...
Η «Άνοιξη», όμως, δεν είναι παραδοσιακό κόμμα. Ποια είναι, λοιπόν, η ιδεολογία της;
Ήδη από την Ιδρυτική της Διακήρυξη, στις 30 Ιουνίου 1993 πρώτη μίλησε για την Υπέρβαση: Δηλαδή, κινήθηκε πάνω από τα φθαρμένα ιδεολογικά στερεότυπα που χρόνια τώρα διχάζουν τους λαούς, σήμερα χρεοκοπούν παντού - κι όμως στην Ελλάδα παραμένουν ακόμα «όρθια», ως σκελετωμένα ντουβάρια σε μιαν έρημη πόλη...
Η «Υπέρβαση» είναι σαφές τι απορρίπτει: Τη νοοτροπία του πολιτικού χθες, τα αριστερά ή δεξιά «Ευαγγέλια» της απόλυτης «αλήθειας»...
Από την υδριτική διακύρηξη της «πολιτικής άνοιξης», κόμματος που ύδρισε ο σημερινός πρωθυπουργός αποστατώντας από την ΝΔ το 1993
...Όποιος επιχειρεί σε τέτοιες συνθήκες όπου προέχει το πατριωτικό και εθνικοαπε-
λευθερωτικό καθήκον, να χωρίσει τον κόσμο, τον λαό σε δεξιούς και αριστερούς. Όποιος θέλει να επαναφέρει στο πολιτικό προσκήνιο τους ιδεολογικούς διαχωρισμούς του εμφυλίου, υπηρετεί ξένα κέντρα και δυνάμεις στην προσπάθειά τους να οδηγήσουν την χώρα και τον λαό της σε νέα αλληλοσφαγή.
[...]Η μόνη εγγύηση ότι δεν θα καταλήξουμε στις φλόγες ενός νέου εμφυλίου είναι η μαζική στράτευση στον αγώνα για την εθνική ανεξαρτησία, την λαϊκή κυριαρχία και την κοινωνική χειραφέτηση που δεν αναγνωρίζει διαχωρισμούς αριστεράς-δεξιάς, αλλά οικοδομεί την ενότητα του λαού...
Από προχθεσινή ανακοίνωση του Δ.Καζάκη για το "Mπαλτάκος-gate" (έχει και άλλα φασιστικά μέσα, αλλά κρατήσαμε το πρωτεύων)
Από το άρθρο "η άμεση δημοκρατία και το αυγό του φιδιού" του πρώτου fadomduck
Ρε παιδιά τι παίζει με αυτόν τον απατεώνα τον Καζάκη; Έχετε τίποτα παλίοτερα άρθρα για το τι ρόλο παίζει;
ΑπάντησηΔιαγραφήBill
@Bill:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://fadomduck2.blogspot.com/2011/07/from-antigeitonies.html
Είναι και το «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» τώρα με το ΕΠΑΜ.
ΑπάντησηΔιαγραφή@krs:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο (τα;)"Δεν πληρώνω" είναι εξ'αρχής μία πολύ σκοτεινή ιστορία...
http://en.wikipedia.org/wiki/Third_Position
ΑπάντησηΔιαγραφή@OMADEON:
ΔιαγραφήΜακρυά πήγες.
Έχω ντόπιο πράμα που σαλεύει:
«Δημοκρατικός Σοσιαλισμός ή ο Τρίτος Δρόμος»
http://www.ardin.gr/?q=node/519
[Εννοείται ότι συμφωνώ απόλυτα με το συγκεκριμμένο σας ποστ]
ΑπάντησηΔιαγραφή@OMADEON:
ΔιαγραφήΕξεπλάγην!
Χεχε...
ΔιαγραφήΕγώ πάντως... με τα νέα, κάκιστα καμώματα του Καζάκη ΔΕΝ εξεπλάγην. Και οι κότες το ξέρουν ότι έχει μεγάλα ελαττώματα και ιδεολογικά λάθη που κάνουν μπαμ.
Πολύ καλύτερα θα ήταν να πάψει να το παίζει ηγέτης, να ΜΗΝ ξαναπιάσει στο στόμα του την αριστερά ή γενικώς την... κομματική πολιτική και να παραμείνει οικονομικός αναλυτής (το μόνο πράμα όπου τα καταφέρνει πολύ καλά, χωρίς να ειναι κι αλάνθαστος...)
Εν προκειμένω θα υπενθυμίσω ότι το Radical Desire κάποτε δημοσίευε σχεδόν καθημερινά, άρθρα του Καζάκη και μάλιστα είχε δηλώσει (ένας συνεργάτης του) "Εμείς θα ποστάρουμε ΚΑΘΕ μέρα άρθρο του Καζάκη".
Εσείς μπορεί να το ξεχάσατε, εγώ όχι. :-) :-)
Ενας αφοσιωμένες σχολιαστής του Radical Desire (αλλά... όχι του... διαδόχου μπλογκ).
@OMADEON:
ΔιαγραφήΕξεπλάγην από το γεγονός πως εσύ "συμφώνησες απόλυτα" με το συγκεκριμένο ποστ, το οποίο καταδεικνύει σαν ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του φασιστικού λόγου την σπέκουλα επάνω στο "ξεπέρασμα των ιδεολογιών" και του διαχωρισμού "δεξιάς και αριστεράς" και το οποίο ήταν επίσης ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα (ίσως το πιο χτυπητό κιόλας) των "πλατειών", τον φασίζοντα και επιτηδευμένα ασαφή λόγο έχει υιοθετήσει εξ αρχής και ο Καζάκης που μοιραία κατρακυλά στον φασισμό κάθε μέρα και περισσότερο.
Το ποστ άλωστε δεν αφορά μόνον αυτόν. Ήταν μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε και τις φασιστικές καταβολές του πρωθυπουργού μας κατά την εποχή που είχε πείσει να ταχθούν με το μέρος του ακόμη και ανθρώπους όπως ο ...Λεντάκης!
Πολύ ύπουλο πράγμα αυτός ο φασισμός...
Το τι μπορεί να έγραφε κάποια χρόνια πριν στο Radical Desire κάποιος συνεργάτης του, δεν αφορά ούτε το ποστ αλλά ούτε και το παρόν ιστολόγιο. Προς τιμήν του πάντως το RD την φασίζουσα παγίδα των "πλατειών" την αντιλήφθηκε πολύ έγκαιρα και έβγαλε και τα συμπεράσματα του από αυτήν, και η κουβέντα για τρίτα ιστολόγια και τρίτους ανθρώπους σταματάει εδώ, όπως είναι εξάλλου και πάγια πολιτική του Fadom.
Εκ των υστέρων, θάλεγα ότι βλέπω ακόμη πιο καθαρά _σήμερα_ το γεγονός ότι οποιοδήποτε (δήθεν) "ξεπέρασμα αριστεράς - δεξιάς" έχει εγγενώς μολυνθεί, εκούσια ή ακούσια, με μια αθεράπευτη συγγένεια προς το φασισμό (και ιδιαίτερα τον "τριτο-θεσιακό" νεο-ναζισμό). Το είχα καταλάβει σε _κάποιο_ βαθμό το 2009, αλλά όχι εντελώς, όχι σε γενικό επίπεδο.
ΔιαγραφήΟμως αυτή η συνεπαγωγή δεν είναι προφανής σε πολύ κόσμο, εξού και η απήχηση "των πλατειών", όπου βέβαια παίχτηκαν ai πολλά υπόγεια πολιτικά παιγνίδια, ένα εκ των οποίων ήταν η (σκόπιμη?) σύγχιση μεταξύ απόρριψης των (υπαρκτών) κομμάτων και απόρριψης της πολιτικής γενικά (και πρωτίστως της διάκρισης αριστερά-δεξιά).
Ούτε εγώ επιδιώκω κουβέντα για το Radical Desire, αλλά σε πολλά είχε πάρα πολύ δίκιο, ασχέτως των μετέπειτα εξελίξεων και/ή διαφωνιών. Και σ' αυτό ειδικά το θέμα των πλατειών, εντόπισε τη ρίζα του προβλήματος πάρα πολύ νωρίς, αρκετά σωστά.
Επαναλαμβάνω πάντως ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ προφανής η διαπίστωση που κάνατε εδώ, αν και ολόσωστη, τελικά. Γι' αυτό και αν κανείς τελεί σε σύγχιση, έχει ένα ελαφρυντικό, την... ίδια του τη σύγχιση. Υπάρχουν δύο ειδών άνθρωποι. Αυτοί που εξελίσσονται βλέποντας την (όποια) σύγχισή τους, κι αυτοί που δεν εξελίσσονται ποτέ, αφού θεωρούν πως ποτέ δεν είχαν καμμία σύγχιση.
Εγω _Ποτέ_ δεν ισχυρίστηκα ότι... ανήκω στους δεύτερους!!! :-)
Χάρηκα για την πολιτισμένη ανταλλαγή απόψεων. Καλή συνέχεια. :)
@OMADEON:
ΔιαγραφήΗ παράγραφος με την οποία κλείνει το ποστ "Ο φασισμός παρουσιάζεται πάντα σαν κάτι το δήθεν νέο (αφού όλοι ξέρουν το παρελθόν του), σαν κάτι φιλολαϊκό, σαν κάτι τάχα “επαναστατικό”, και πάντα σαν κάτι “υπεράνω της πολιτικής αντιπαράθεσης”, πράγμα απόλυτα λογικό, μια και επιδιώκει να την καταργήσει υπέρ του. Ετσι προσεταιρίζεται τις μικροαστικές (κατά κύριο λόγο) μάζες, προκειμένου να τις στρέψει ενάντια στο οργανωμένο εργατικό κίνημα...", γράφτηκε με τις "πλατείες" στα ντουζένια τους. Για κάποιους λοιπόν κάποια πράγματα ήταν ήδη προφανή από τότε...
Άτοπες οι αναλογίες και άκυρος ο συλλογισμός. Τραβάς με αφέλεια (;) γραμμές αντιστοιχώντας εξωτερικές ομοιότητες λόγων αποκομμένων και απο τα πρόσωπα και απο το ιστορικό τους περικείμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι και η Ανταρσύα φασιστική, επειδή ως "αντικαπιταλιστικό" αυτοπροσδιοριζόταν και το καθεστώς του Μουσολίνι; Είναι όσοι απορρίπτουν τον κοινοβουλευτισμό φασίστες επειδή "αντικοινοβουλευτικό" αυτοπροσδιοριζόταν το καθεστώς του Μεταξά; Όποιος ισχυρίζεται οτι "ξεκινά απο πατριωτικά κίνητρα"είναι φασίστας επειδή την ίδια φράση χρησιμοποίησε και ο Παπαδόπουλος;
Όσο για το κάλεσμα σε ενότητα του λαού πέρα και πάνω απο δεξιά και αριστερά με μόνη διαχωριστική γραμμή τη πάλη για δημοκρατία, είτε όπως την αντιλαμβάνεται ένας υπέρμαχος του αστικού κοινοβουλευτισμού είτε ένας κομμουνιστής, γιατί ενοχλείστε τόσο; Το οτι δεν μπορείτε (ή δεν θέλετε) να ξεχωρίσετε αυτό που χρησιμοποιούσε πάντα ο φασισμός ως σύνθημα και σημαιακι ευκαιρίας απο τη γνήσια δυνατότητα ενός λαού να συσπειρώνεται ως "συμμαχία καταπιεσμένων" γύρω απο συγκεκριμένα αιτήματα αποδεικνύει και την ορθότητα της επιλογής αυτής της ρητορική από τους φασίστες. Πότε κάλεσε κάποιον το ΕΠΑΜ να εγκαταλείψει την ιδεολογία του; Πότε είπε οτι όλοι ανεξαιρέτως, εφοπλιστές/εργολάβοι και μισθωτοί εργάτες είναι Έλληνες και στέκονται μαζί; Καλεί σε μέτωπο όλα τα καταπιεσμένα στρώμματα που συνθέτουν τον λαό (κατα τη γνωμη του) στη βάση στέρεων, άμεσα υλοποιήσιμων προταγμάτων, ένα απο τα οποία είναι Συντακτική Εθνοσυνέλευση ώστε ο ίδιος ο λαός να αποφασίσει αύριο τι δημοκρατία θέλει. Εαν αυτό είναι αντικειμενικά λάθος, δεν θα περπατήσει στη κοινωνία. Και πράγματι μπορεί κανείς να προσάψει τα μύρια όσα στον Καζάκη και το Επαμ. Αλλά όχι να τους κρεμάς τη ταμπέλα του φασίστα.
Αφήνω αυτό το σχόλιο ως αντίθετη άποψη, όχι για να σας πείσω ή να τσακωθώ.
Φιλικά
@Ανώνυμος30 Απριλίου 2014 - 4:50 μ.μ.:
ΔιαγραφήΤην άλλη φορά άφησε κ ένα ψευδώνυμο για να μπορου΄με να σου απευθήνουμε κ τον λόγο.
Στο κύριο δεν απαντάς:
Είναι ή όχι χαρακτηριστικό γνώρισμα του φασισμού η "υπεράνω πολιτικής" (ούτε δεξιά-ούτε αριστερά) φρασεολογία;
-Και τι σημαίνει αυτό;
-Σημαίνει ή όχι τσάκισμα της ταξικής πάλης προς όφελος της "εθνικής ενότητας";
-Υπάρχει "ουδέτερη" "Δημοκρατία" (που δεν είναι ούτε αστική, ούτε λαϊκή);
Στα υπόλοιπα δεν απαντάω αναλυτικά γιατί είναι μη λογικοί συλλογισμοί και αυθαιρεσίες, όπως π.χ. το μπλέξιμο στην κουβέντα από το πουθενά της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ή το να μιλάς για "συμμαχία καταπιεσμένων" (εσύ) από την μία, και ο Καζάκης για "εθνικοαπελευθερωτικό (που περιλαμβάνει όλο το "έθνος", δηλαδή και τους καταπιεστές) από την άλλη.
Μα πάλι θε ν’ απλώσει σαν χολέρα
Πατώντας πάνω στην ανεμελιά σου
και δίπλα σου θα φτάσει κάποια μέρα
αν χάσεις τα ταξικά γυαλιά σου.
Αγαπητέ Trash,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣου απάντησε πλήρως ο Ανώνυμος 4:50 στα ερωτήματά σου κάνοντας τους παραλληλισμούς, και φέροντας απλώς ως παράδειγμα την ΑΝΤΑΡΣΥΑ για να γίνει περισσότερο κατανοητός ο δικολαβισμός του άρθρου. Το ότι δυσκολεύεσαι να ανασκευάσεις τα λογικά επιχειρήματά του είναι φανερό από την απάντησή σου.
Η αναφορά σου περί «ουδέτερης δημοκρατίας» δείχνει τουλάχιστον άγνοια, γιατί είναι ανόητο να βάζουμε επιθετικούς προσδιορισμούς στον όρο Δημοκρατία. Η Δημοκρατία στέκει αυθύπαρκτα ως όρος διότι εμπεριέχει πλήρως τις βασικές αρχές της λειτουργίας της, πράγμα που εύκολα το διαπιστώνει κανείς μελετώντας τους Ίωνες που την δημιούργησαν τον 5ο π.Χ αιώνα. Άλλωστε η «Αστική Δημοκρατία» που αναφέρεις δεν υφίσταται αφού δεν είναι παρά ωραιοποιημένη επινόηση της ολιγαρχίας. «Λαϊκή Δημοκρατία» είναι χωρίς νόημα πλεονασμός, αφού ο όρος «Λαϊκός» είναι ταυτόσημος με το πρώτο συνθετικό της λ. Δημοκρατία (Δήμος = Λαός).
Ολόκληρη η επινόηση του παρόντος άρθρου ταιριάζει απόλυτα σ’ αυτό που έγραψε ένας φίλος αλλού: «Αυτού του είδους η χυδαία αφαιρετική σκέψη, είναι χαρακτηριστική όσων γράφουν στίχους για σκυλάδικα: δυο στίχοι ταιριάζουν μεταξύ τους, ανεξαρτήτως περιεχομένου, αρκεί να υπάρχει ομοιοκαταληξία στο τέλος».
Η δημοκρατία στέκει αυθύπαρκτα και δεν επιδέχεται επιθετικούς χαρακτηρισμούς;;
ΔιαγραφήΕίναι δηλαδή μια απόλυτη έννοια που δεν εξαρτάται από το πολιτικό της πρόσημο και το ιστορικό της πλαίσιο;
Καθόλου ανιστόρητη προσέγγιση. Το ίδιο πράγμα λοιπόν η Αθηναική Δημοκρατία, η ΕΣΣΔ, η βασιλευομένη δημοκρατία και η Γαληνοτάτη Δημοκρατία της Βενετίας!
Ξέρεις υπάρχει ειδοποιός διαφορά ανάμεσα σε όλες αυτές τις έννοιες και προφανώς ανάμεσα στην αστική και τη λαική δημοκρατία. Διάβασε και λίγο Λένιν, δε βλάπτει.
Μόνο ταξική συνείδηδη μπορεί να πάθεις.