Καλωσήλθατε στον Fadomduck2

To παρόν ιστολόγιο αποτελεί φυσική συνέχεια του Fadomduck στο οποίο θα βρείτε συλλογές κειμένων, παραπομπές σε ηλεκτρονικές διευθήνσεις με πολιτικά βιβλία και μουσική, καθώς και μια αρκετά μεγάλη συλλογή με αφίσσες από την Σοβιετική Ενωση (μέχρι και το 1956). Αρχείο με τα άρθρα του Fadomduck #1 θα βρείτε εδώ. O Fadomduck2 όπως και ο προκάτοχος του δηλώνει πως αν και ντρέπεται να κρύψει τις συμπάθειες του, δεν εκπροσωπεί καμμία συλλoγικότητα, παρά μόνο τον εαυτό του. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο alepotrypa200@gmail.com

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Με αφορμή την γνωστή Σώτη

...και τις δηλώσεις που έκανε υπερασπιζόμενη την ...Δημουλά(!!!), επανερχόμαστε και εμείς με ένα μουσικό σχόλιο για τους "διανοούμενους":




Παράρτημα:
Η (κατά Σώτη) μεταπολεμική "ιδεολογική ηγεμονία της αριστεράς" σε μερικές -δειγματολειπτικές  μόνο- εικόνες:


Νίκος Μπελογιάννης

Μακρονήσι
Σωτήρης Πέτρουλας

Πολυτεχνείο
Κουμής-Κανελοπούλου 
Σωτηρία Βασιλακοπούλου
Μιχάλης Καλτεζάς
Δημήτρης Κοτζαρίδης
...Και αφήνω έξω πολλούς, γιατί για την καταγράφη -των νεκρών και μόνο-, δεν φτάνει ούτε εγκυκλοπαίδεια. Σκέψου να "ηγεμόνευε" και η δεξία τί είχε να γίνει.

-Ξεφτίλες διανοούμενοι, ε ρε Πολ-Ποτ που σας πρέπει....

41 σχόλια:

  1. για τη Σωτη το διαννοουμενοι χωραει πολλα εισαγωγικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @salot sor:
      Γιατι χωράει εισαγωγικά; Σκέψη πουλάει η κυρία. Συγγραφέας είναι -από αυτό σιτίζεται.
      -Μωρέ μία εβδομάδα στην φάμπρικα τους χρειάζεται αυτονών, να στρώσουνε ...χαρακτήρα

      Διαγραφή
    2. "Σκέψη πουλάει η κυρία"
      μαλλον παραμυθια πουλαει, αλλα μιλωντας με τεχνικους ορους εχεις δικαιο, οσο για τον "Αδερφο νο1", δεν τον εχει κρινει ακομα η ιστορια . . .(χρησιμοποιω λεξιλογιο Κασιδιαρη!!!!)

      Διαγραφή
    3. @salot sor:
      Με κάτι διανοούμενους σαν την Σώτη και την Δημουλά, βλέπω να τον δικαιώνει η ιστορία τον σύντροφο Νο1!

      Διαγραφή
  2. αδυνατώ (για να μη πω καμιά χοντράδα) να παρακολουθήσω μία τύπισα που κατα παλιότερη δήλωσή της (η οποία τυχαία "εξαφανιζόλ" από παντού) μπήκε σε πολιτική νεολαία για έναν γκόμενο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @blogsevikos:
    Να την πεις την χοντράδα, γιατί να μην την πεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Mε αφορμή τις δηλώσεις Σώτη - Δημουλά δεν αναρτάμαι το τι έγραψε ο Λένιν για τους διανοούμενους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Ανώνυμος8 Μαΐου 2013 - 7:17 μ.μ.:
      Την επόμενη φορά, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο σε παρακαλώ. Ο ανώνυμος σχολιασμός δεν επιτρέπεται στο μπλογκ.

      Διαγραφή
  5. από ( http://leninreloaded.blogspot.gr/2012/07/dies-brumalis.html )
    Διανοούμενοι χωρίς όραμα (Dies Brumalis)


    από ( http://erodotos.wordpress.com/2010/03/14/lenin-intellectuals/ )

    «Οι διανοούμενοι δίνουν πολύ συχνά θαυμάσιες συμβουλές και καθοδηγητικές υποδείξεις, αποδείχνονται όμως μέχρι γελοίου, μέχρι ανοησίας, μέχρι αίσχους ‘κουλοί’, ανίκανοι να εφαρμόσουν στην ζωή αυτές τις συμβουλές και τις υποδείξεις, να εφαρμόσουν πρακτικό έλεγχο, για να μετατρέπονται τα λόγια σε έργα.»

    (Λένιν Β Ι, “Πως να οργανώσουμε την άμμιλα;”, στα Άπαντα, τόμος 35ος, σελ.202)

    * * *

    «Είναι πιο δύσκολο στα διανοούμενα στοιχεία να προσαρμοστούν στην πειθαρχία της κομματικής ζωής, και όσα από τα στοιχεία αυτά δεν είναι σε θέση ν’ ανταποκριθούν σ’ αυτό το καθήκον υψώνουν, όπως αυτό είναι φυσικό, τη σημαία της ανταρσίας ενάντια στους απαραίτητους οργανωτικούς περιορισμούς και ανάγουν την αυθόρμητη αναρχικότητά τους αυτή σαν τάση προς την ‘αυτονομία’, σαν αίτημα ‘ανεκτικότητας’ κλπ.»

    (Λένιν Β Ι, “Προς το Κόμμα”, στα Άπαντα, τόμος 9ος, σελ.14-15).Ιlief


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το γεγονός είναι πως σε προηγούμενη ανάρτηση ( http://fadomduck2.blogspot.gr/2013/04/blog-post_22.html ), αρκετοί συνομιλιτές επέμεναν πως τους διανοούμενους πρέπει να τους κατατάξουμε και στην ...εργατική τάξη!

      Διαγραφή
    2. Το καλύτερο σχόλιο είναι του
      Dinos M.8 Μαΐου 2013 - 3:13 μ.μ. στο
      ( http://redflyplanet.blogspot.com/2013/05/blog-post_8.html ). Ilief

      Διαγραφή
  6. TRASH
    To 8 Μαΐου 2013 - 7:17 μ.μ. δικό μου.

    Αν μπορείς να βρεις την θέση που κράτησαν διανοούμενοι, ακαδημαϊκοί 1817-1923 μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση.
    Κυρίως κείμενα του Λένιν αλλά και άλλων.

    Αρκετοί από αυτούς υπηρετούν την τάξη στην οποία είναι κοντά.
    Για αυτό οι τοποθετήσεις όπως π.χ.Σώτη-Δημουλά
    αλλά και της πρύτανειας Θεσαλλονίκης με τους απλήρωτους εργαζόμενους που ζήτησε τα ΜΑΤ, δεν μου ακούγονται "αντιφατικές" ως προς την θέση τους στην ταξική πάλη μεταξύ αστών-εργατών. Ilief

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Ilief:
      Αυτοί (οι διανοούμενοι) συνεπέστατοι είναι γλύφωντας το χέρι που τους ταΐζει.
      Με αυτούς που έχουν ακόμη αυταπάτες για τον ρόλο και την θέση της διανόησης, τι κάνουμε;

      Διαγραφή
    2. Με την πρυτανεία Θεσαλλονίκης τους απλήρωτους "νοικιαζόμενους" εργαζόμενους και τα ΜΑΤ είναι κορυφαίο παράδειγμα για την θέση αρκετών εκ των ακαδημαϊκών στην ταξική πάλη.

      Noμίζω πως την ταξική πάλη δεν την βλέπουν, αυτοί που δεν θέλουν να την βλέπουν.
      Ο καθένας έχει την οπτική της τάξης στην οποία ανήκει, ή της τάξης την οποία υπηρετεί.Ilief

      Διαγραφή
    3. Οπ δίορθωση 1917 όχι 1817.Ilief

      Διαγραφή
    4. Trash,

      Δύο φιλικές παρατηρήσεις:
      1. Το τσουβάλιασμα [όπως βγαίνει από τα σχόλια με τις γενικές αναφορές που γίνονται] όλων των διανοούμενων στην απέναντι με την εργατική τάξη και τους αγώνες της όχθη, είναι ισοπεδωτική και διαγράφει, ή έστω υποβαθμίζει τη συμπόρευση όλων εκείνων των διανοούμενων στην πάλη για τα σοσιαλιστικά ιδεώδη...

      2. Καταλαβαίνω τον θυμό σου για τις απόψεις και τις αυθαιρεσίες του λόγου της Σώτης Τριανταφύλλου και δη τα περί «ιδεολογικής ηγεμονίας της παραδοσιακής Αριστεράς», αλλά δεν νομίζεις ότι η τοποθέτηση σου «Ξεφτίλες διανοούμενοι, ε ρε Πολ-Ποτ που σας πρέπει....» [έστω κι αν ειπώθηκε υπό τη μορφή αστείου], είναι παραπλανητική κι αντιδιαλεκτική κι ότι ενισχύει τον αντικομουνισμό;

      Διαγραφή
    5. @Anef_Oriwn:
      Το γεγονός πως στο παρελθόν ύπηρξαν (υσχιρίζεται κανείς πως υπάρχουν ακόμη;) κατ'εξαίρεση, διανοούμενοι που στάθηκαν στο πλευρό της εργατικής τάξης, δεν μπορεί να αλλάξει ούτε τον ρόλο, ούτε την διαχρονική στάση της διανόησης απέναντι στην ταξική πάλη.

      Να πω εδώ, πως επειδή στην Ελλάδα μεγάλο μέρος της διανόησης ύπηρξε, μεταπολεμικά κυρίως, προοδευτικό, για πολύ συγκεκριμένους λόγους, κοντέψαμε να ξεχάσουμε τον βασικό κοινωνικό ρόλο των "μπάτσων του μυαλού"...

      Διαγραφή
    6. Trash,
      Έχω μείνει έκπληκτος με την απάντηση ΣΟΥ και τώρα καταλαβαίνω και την αναφορά ΣΟΥ στον Πόλ Ποτ!

      Διαγραφή
    7. @Anef_Oriwn:
      Κοίτα να δεις, δεν τσουβαλιάζω με τίποτα. Τοθς διανοούμενους που στάθηκαν δίπλα στην εργατική τάξη, τους τιμάω. Αυτό βέβαια δεν έχει να κάνει σε τίποτα με τον αντικειμενικό ρόλο της διανόησης εντός του καπιταλισμού, για να μην πω και εντός του σοσιαλισμού, γιατί εκεί τα είπαν άλλοι...

      Διαγραφή
  7. αυτό το "αριστερή ηγεμονία", πέρα από συνειδητό ψέμα γιατί κυρίαρχες είναι οι ιδέες της κυρίραχης τάξης
    δείχνει ΚΑΙ τον φόβο τους μην τυχόν και γίνει πραγματικότητα.Ilief

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μήπως παράκουσε και νόμισε η θειά ότι είπε για Πατάκι(η) και όχι παγκάκι.
    Πάντα υπάρχει μια θέση στο τμήμα γυναικών της ΧΑ και παγκάκι βεβαίως για τις κυρίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ψέμα, μίσος ταξικό, συκοφαντίες, λάσπες, εκφασισμός, βρώμα και δυσωδία, κολοπαιδισμός και αλητεία: ο ελληνικός αστισμός το 2013.

    ΧΩΡΙΣ ΕΣΕΝΑ ΓΡΑΝΑΖΙ ΔΕ ΓΥΡΝΑ, ΕΡΓΑΤΗ ΜΠΟΡΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΑΦΕΝΤΙΚΑ

    land down under the bridge

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και μία και πιάσαμε την διανόηση και την εργατική τάξη, ας σκαλίσουμε λίγο ακόμη τις βρωμιές της διανόησης, όπως την ανοιχτή στήριξη της εργοδοσίας των εκδόσεων "Άγρα" απέναντι σε απεργούς και στην απόλυση συνδικαλιστή εργαζόμενου:
    http://radicaldesire.blogspot.gr/2010/02/49.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διακρίνω στον τρόπο σκέψης και έκφρασής σου έναν παράλογο τυφλό φανατισμό που δεν έχει καμία σχέση με τον διαλεκτικό υλισμό. Το μίσος, η ύβρις, η υποτιμητική ειρωνεία, ο κομπασμός, η γενίκευση δεν είναι οπωσδήποτε χαρακτηριστικά κομμουνιστή. Ο τρόπος που επιτίθεσαι σε γυναίκες θυμίζει μεσαιωνικό Ιεροεξεταστή σε κυνήγι Μαγισσών. Η σεξιστική επίθεση δεν θεωρείται επιχείρημα. Αναθεώρησε τις απόψεις σου για το γυναικείο φύλλο, δεν θα χάσεις.

      Διαγραφή
    2. TRASH δεν ξέρω τι σχέση έχει η κτηνωδία ενός Πολ Ποτ με ένα ιστολόγιο που διατείνεται φιλικά προς το ΚΚΕ. Αν δεν πρόκειται γιά προβοκάτσια, τότε πρόκειται γιά τεράστιο χοντροκομμένο λάθος. Προσέξτε τι γράφετε ή αλλάξτε κόμμα.

      Διαγραφή
    3. Γιώργος:
      Αρχικά, όποιος παρακολουθεί το ιστολόγιο έχει καταλάβει ήδη και το ύφος του.
      Και δεύτερο, το ιστολόγιο ΔΕΝ εκφράζει το ΚΚΕ, αλλά αποκλειστικά εμένα, δες και εδώ: http://fadomduck2.blogspot.gr/p/blog-page_30.html
      Και τρίτο,
      συμβουλές δεχόμαστες -διαταγές όχι! Που θα μας πεις να αλλάξουμε και Κόμμα...

      Διαγραφή
    4. @Lenchen Demuth:
      "Μισογυνισμό" διέγνωσες ξεφτέρι μου; Μόνο εδώ; Γιατί έχω γράψει και για την Θάτσερ ξέρεις...
      Και που ακριβώς είδες την "σεξιστική επίθεση"; Είμαι περίεργος δηλαδή να δω που επιτίθεμαι με βάση το φύλο...
      Αλλά η έλειψη πολιτικών επιχειρημάτων, σε τέτοιες αστειότητες οδηγεί...

      Διαγραφή
  11. Ενα μεγαλο προβλημα για τους διανοουμενους ειναι να υποταξουν το εγω στο εμεις, να αποδεχθουν οτι δεν θα εχουν ειδικη αντιμετωπιση μεσα σε ενα κομμα.
    Αυτο το βλεπω και σε μενα(οχι οτι ειμαι διανοουμενος ή κάτι τετοιο) αλλα ενας λογος που δεν προσπαθω να γινω μελος στο κομμα ειναι, εκτος των υπολοιπων βαριων υποχρεωσεων, το οτι δεν μου ειναι ευκολο να υποταξω το ατομικο μου στο συλλογικο, σε τετοιο βαθμο που το υποτασσουν τα μελη/στελεχη του κομματος. Ειναι ενα πραγμα που απαιτει τεραστια δυναμη και υψος χαρακτηρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Poe:
      Εσύ πρέπει να δώσεις βιογραφικό, -μια χαρά είσαι! :)

      Διαγραφή
  12. Τράς, έχω παρατηρήσει και στο παρελθόν (στο ιστολόγιο ΛΡ) την ροπή σου προς χουλιγκανίστικες δηλώσεις. Ο χουλιγκανισμός και η τσαμπουκαλίστικη στάση δεν έχουν καμία σχέση με τον κομμουνιστικό πολιτισμό, αλλά ούτε και προχωράνε την κομμουνιστική υπόθεση.

    Για τον Πολ Ποτ: Εκτός από τους διανοούμενους, ο Πολ Ποτ τα είχε και με τους βιομηχανικούς εργάτες, τους δασκάλους και το σύγχρονο πολιτισμό γενικότερα. Η ιδεολογία των Κόκκινων Χμερ ήταν ένα αντιμοντέρνο κράμα εθνικισμού και αγροτικού ουτοπισμού και η ιστορία τους έχει κρίνει μια χαρά, όπως και ουκ ολίγους άλλους που καπηλεύτηκαν τα σύμβολα και την ορολογία του κινήματός μας. Όποιος εχει ακόμα αμφιβολίες για τον αντιδραστικό χαρακτήρα του Πολ Ποτισμου, ίσως θα έπρεπε να αναλογιστεί τι είδους σοσιαλιστικό καθεστώς ήταν αυτό που είχε την υποστηριξη των ΗΠΑ και της Θατσερικής Βρετανιάς (είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι οι δυνάμεις των SAS εκπαίδευαν τους Χμερ), ενώ ανατράπηκε από το Βιετνάμ. Ας προσέχουμε λίγο τι λέμε λοιπόν, δεν βλάπτει.

    Για τους διανοούμενους: Το οτι σε συνθήκες παγκόσμιας αντεπανάστασης και πλήρους κυριαρχίας της αστικης τάξης η διανόηση έχει αστικό ρόλο είναι αυτονόητο. Το να θεωρείς όμως οτι μπορείς να κάνεις επανάσταση χωρίς διανόηση, πόσο μάλλον να χτίσεις σχεδιασμένη οικονομία είναι στην καλύτερη αφελές. Θα έχουμε σχεδιασμό χωρίς μηχανικούς δικτύων; Πιο ειδικά, είναι δυνατόν να υπάρξει ασυνέχεια στην ύπαρξη αυτών των μηχανικών, τεχνικών, λογιστών κλπ κλπ χωρίς να έχει καταστροφικές συνέπειες στην παραγωγή; Οι αξιωματικοί του στρατού - διανόηση και αυτή ως εξειδικευμένο προσωπικό που ασκει διοικηση - είναι μαζί μας; Όχι. Γίνεται επανάσταση χωρίς ένα μέρος αυτού του σώματος να περάσει στο πλευρό μας; Μετά την κατάληψη της εξουσίας; Το ότι οι ειδικές δυνάμεις είναι προπύργιο της αντίδρασης και του ακροδεξιού εθνικισμού, σημαίνει οτι η σοσιαλιστική εξουσία στην Ελλάδα ΔΕΝ θα χρειάζεται δύναμεις πεζοναυτών και καταδρομών; Όλοι αυτοί πως θα περάσουν (και θα μείνουν) με το μέρος μας; Με έναν Πολ Ποτ που τους χρειάζεται;

    Να προσέχουμε τι λέμε. Ειδικά στο γραπτό λόγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Ιστρολλικός:
      Να και ένας άνθρωπος που ήρθε να διαφωνήσει στα σοβαρά, οπότε θα απαντήσω ανάλογα.
      Αρχικά λοιπόν, ως Μαοϊκός -που ΔΕΝ είμαι- θα ήταν αδύνατον να ταυτίζομαι 100% με τους κόκκινους χμερ. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως θα καταπιώ αμάσητο και το σύνολο της δυτικής προπαγάνδας εναντίον τους.(το «κραυγές στην σιωπή» δεν είναι σοβιετική ταινία, εφόσον θυμάμαι σωστά).
      Μετά, έλπιζα πως πλέον είναι κατανοητή η «υπερβολή ως χιούμορ». Μπορεί και να έχεις δίκιο και στον γραπτό λόγο να δυσκολεύει, αλλά εδώ νομίζω πως είναι φανερό. Άσχετα αν σε κάτι διανοούμενους τύπου Σώτης, μια χαρά τους εξηγήθηκε ο «αδελφός νο 1».
      Για τους διανούμενους σαν στρώμα τώρα, βλέπω πως συμφωνούμε στον ρόλο που παίζουν σήμερα. Για το αύριο πάλι, καλό θα ήταν να γνωρίζουν πως θα έχουν την ανάσα της εργατικής τάξης στον σβέρκο τους για να μην κάνουν τα δικά τους.
      Δεν είναι να τους έχεις και εμπιστοσύνη...

      Διαγραφή
  13. TRASH
    Νομίζω ότι με τον τρόπο που εκφράζεις τις απόψεις σου (μερικές φορές και με τις απόψεις τις ίδιες που εκφράζεις, είτε τις εννοείς είτε όχι) δημιουργείται θέμα χωρίς λόγο. Μπλέκεις και σε καταστάσεις και συζητήσεις που δεν έχουν νόημα και από τις οποίες προκειμένου να αμπεγκλωβιστείς είτε πρέπει να γίνεις πιο ακραίος είτε να υπαναχωρήσεις, χωρίς να γίνεται εντέλει σαφές ποιο ήταν το ζητούμενο.

    Ξέρεις ότι έχω συμφωνήσει μαζί σου σε κάποια θέματα και συνεχίζω να συμφωνώ, αλλά δεν μπορώ να πώ ότι συμμερίζομαι τα συμπεράσματά σου.
    Νομίζω ότι με αυτόν τον τρόπο θάβεις και τα σωστά που διατυπώνεις και όσα σωστά τονίζεις ενάντια σε ισοπεδωτικές ερμηνείες (της εργατικής τάξης για παράδειγμα).

    Το ότι όλοι σχεδόν πέφτουν πάνω σου (ενώ ανήκουμε όλοι στον ίδιο χώρο) δείχνει ότι ίσως πρέπει να αναθεωρήσεις τουλάχιστον κάποια σημεία της προσέγγισής σου (τουλάχιστον της μορφή της)

    Συντροφικά
    Naphta

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Naphta:
      Πιθανότατα έχω θεωρήσει, πως με τους αναγνώστες του μπλογκ είμαστε πλέον μία παρέα που καταλαβαίνει την επιτηδευμένη υπερβολή και το χιούμορ μου(με τις απόψεις που έχω εκφράσει για τον Μαοϊσμό και την θεωρία των "τριών κόσμων", θα ήταν αδύνατον να είμαι οπαδός του Πολ-Ποτ για παράδειγμα). Αλλά πιθανόν να έχεις και δίκιο. Ο δημόσιος λόγος δεν γίνεται μόνο με την παρέα μας, και υπάρχουν τα πλείστα όσα περιθώρια για παρεξηγήσεις, αθέλητες ή μη.

      Η αλήθεια είναι πως καμμία φορά το τραβάω στα άκρα, για να προκαλέσω προβληματισμό. Ίσως σαν τακτική να είναι και λάθος.

      Όσο για την συγκεκριμένη ανάρτηση, νομίζω πως το αστείο (holiday in Cambodia), από το σοβαρό (πνευματική ηγεμονία της "αριστεράς" -κατά Σώτη-), ξεχωρίζουν χωρίς δεύτερη ματιά...

      Υ.Γ.
      Η σιχαμάρα μου για την αστική διανόηση είναι πραγματική. Αυτό χωρίς καμμία υπερβολή....

      Διαγραφή
  14. Συντροφικά θέλω να σου υπενθυμίσω πως κόμμα κομμουνιστικό χωρίς διανοούμενους, δεν μπορεί να σταθεί. Η ίδια η μέθοδος μελέτης της κοινωνίας που χρησιμοποιούμε, ο διαλεκτικός υλισμός, και η συνεπαγόμενη οργάνωσή μας σε κόμμα, δε θα μπορούσε να υπάρξει χωρίς την τριβή των αστών διανοούμενων με άλλους διανοούμενους, με τη δυνατότητα που είχαν να έρθουν σε επαφή με όλα τα στρώματα της κοινωνίας αλλά και με τη δυνατότητα που είχαν να ταξιδέψουν σε πολλούς τόπους και το χρόνο που είχανε να μελετήσουν ιστορία και φιλοσοφία και άλλες επιστήμες.

    Να σου υπενθυμίσω επίσης, τις εικόνες, εμπειρίες και καταγωγή των Μαρξ, Λένιν, Τσε. Χωρίς προσωπικότητες σαν κι αυτές, όχι μόνο αυτές τις συγκεκριμένες, το εργατικό κίνημα θα ήτανε πολύ πίσω. Ευτυχώς, οι ιστορικές συνθήκες και η ταξική πάλη, γεννήσανε και αυτούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @τσαφ:
      Πολύ συντροφικά και από εμένα:
      Λέω σε παραπάνω σχόλιο επί λέξη "...δεν τσουβαλιάζω με τίποτα. Τους διανοούμενους που στάθηκαν δίπλα στην εργατική τάξη, τους τιμάω. Αυτό βέβαια δεν έχει να κάνει σε τίποτα με τον αντικειμενικό ρόλο της διανόησης εντός του καπιταλισμού, για να μην πω και εντός του σοσιαλισμού, γιατί εκεί τα είπαν άλλοι..."
      Να ρωτήσω τι ακριβώς δεν κατάλαβες, με το σχόλιο που κάνεις;
      Εκτός και αν θεωρήσουμε πως επειδή ο Ένγκελς ήταν εργοστασιάρχης, οι μεγαλοαστοί είναι "σύμμαχο στρώμα"!
      Οι εξαιρέσεις λοιπόν των διανοούμενων που στάθηκαν δίπλα στην εργατική τάξη, επιβεβαιώνουν το κανόνα που λέει πως η διανόηση εξυπηρετεί αυτούς που την σιτίζουν. Δεν άφησα κάποιο περιθώριο παρανόησης πάνω σε αυτό.
      Και κάτι ακόμη. Αρχίζεις λέγοντας πως "κόμμα κομμουνιστικό χωρίς διανοούμενους, δεν μπορεί να σταθεί". Εγώ είμαι πολύ πίσω. Νόμιζα πως χωρίς εργάτες δεν μπορεί να σταθεί κομμουνιστικό κόμμα. Μήπως να το κοιτάγαμε λιγάκι;
      Τα παραπάνω γιατί βλέπω να μου φορτώνονται πράγματα που έχω ξεκαθαρίσει πως δεν με εκφράζουν.

      Διαγραφή
  15. 0 αντιρατσισμός του αστικού κοσμοπολιτισμού φτάνει μέχρι εκεί που τους επιτρέπει το Κεφάλαιο.Ή μάλλον μέχρι εκεί που τους επιτρέπουν οι καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής.
    Άλλο αστικός κοσμοπολιτισμός και άλλος προλεταριακός διεθνισμός. Η Μανωλάδα δείχνει με καθαρό τρόπο την διαφορά που χωρίζει τον ένα από τον άλλο. Ιlief

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κι οι ποιητες με χερι υγρο,υμνουνε της πατριδας το χαμο... τους εχω βαρεθει.Παντα επικαιρο . Τις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Έστω και καθυστερημένα, θέλω να υπερασπιστώ τον Trash. Όταν λοιπόν αναφέρεται σε διανοούμενους, δεν εννοεί μηχανικούς και λογιστές, αλλά συγγραφείς, καθηγητές πανεπιστημίων, σκηνοθέτες και λοιπούς αναξιοπαθούντες αστούς που στη συντριπτική τους πλειοψηφία στηρίζουν με κάθε τρόπο την τάξη που τους γέννησε και τους ταΐζει και που επίσης στη συντριπτική της πλειοψηφία, ταΐζει με την σειρά της εμάς με σκουπίδια. Η θέα διάφορων καθηγητών πανεπιστημίων που σουλατσάρουν στα κανάλια προπαγανδίζοντας την πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ δείχνει τι ακριβώς είναι οι διανοούμενοι, όπως και οι "παρεμβάσεις" των διάφορων λόγιων συγγραφέων, ποιητών κλπ. Φυσικά υπάρχουν εξαιρέσεις αλλά αυτές απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Επίσης το γεγονός ότι υπάρχουν αστοί προδότες της τάξης τους δεν σημαίνει τίποτα, το ΚΚ πάνω από όλα είναι οργάνωση της εργατικής τάξης, αποτελείται κατά κύριο λόγο από εργάτες και σε αυτό είναι ευπρόσδεκτοι μόνο οι διανοούμενοι που έχουν προσχωρήσει στην υπηρέτηση των σκοπών της εργατικής τάξης. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί η επίθεση στον Trash. Γιατί δεν τήρησε τους κανόνες του αστικού καθωσπρεπισμού; Προσωπικά πάντως προτιμάω απέναντι σε όλους αυτούς να εκφράζω το ταξικό μίσος, όχι την αστική υποκριτική ευγένεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Cos:
      Μιλώντας για ορισμούς, ο όρος "διανοούμενος" στην Ελλάδα δεν περιλαμβάνει και τεχνικούς, αλλά ανθρώπους των "γραμμάτωνε και των τεχνόνε" για να το πω λαϊκά.
      Αντίθετα με τον σοβιετικό όρο "ιντελιγκέτσια" που περιλαμβάνει και το υψηλής εξειδίκευσης τεχνικό προσωπικό. Είχα μιλήσει για την διαφορά των δύο όρων και σε παλιότερη ανάρτηση. Εδώ μιλάω για την διανόηση με την τρέχουσα αντιληπτή έννοια φυσικά και όχι για την ιντελιγκέτσια. Θα το ξεκαθάριζα εξάλλου.

      Διαγραφή
  18. Αγαπητό "σκουπίδι" ο αντι-διανοουμενισμός σου σπάει κοντέρ και τρελαίνει μίζερες γεροντοκόρες. Όλοι οι υπόλοιποι συμφωνούμε μαζί σου.

    "Στην εργατική τάξη ανήκει όποιος δεν κατέχει μέσα παραγωγής, και δεν ασκεί διευθυντική ή διανοητική εργασία."
    Μετά το διαζευχτικό "ή" έχεις βρει κανέναν να έχει συμφωνήσει μαζί σου;

    Δηλ. μη τρελαθούμε κιόλας αλλά η άσκηση διευθυντικής εργασίας ίδια και απαράλλαχτη με το να βάζεις και το μυαλό σου να δουλεύει;

    Διανοητική εργασία δεν κάνει ο Σιφωνιός στο χυτήριο όταν προσέχει το πυρωμένο μαντέμι να μην πέσει στο κεφάλι του όπως έχει συμβεί σε συναδέλφους του;

    Σε ποια φάμπρικα ο εργάτης αφήνει το μυαλό του σπίτι γιατί δεν θα το χρειαστεί;

    Ευτυχώς οι διανοούμενοι δεν είναι οι μόνοι που κάνουν διανοητική εργασία.
    Μάλιστα - υποψιάζομαι πως θα συμφωνήσεις - οι "διανοούμενοι" της αστικής τάξης δουλεύουν περισσότερο με τις γνωριμίες τους και ουχί με το μυαλό τους. Με την καπατσοσύνη τους να λένε αυτό που θέλει να ακούσει ο απέναντί τους και ουχί με τις καινοτόμες ιδέες τους. Κτλ κτλ.

    Τώρα ο λογιστάκος που απαντάει στην ερώτηση του αφεντικού για το "πόσο κάνει ένα και ένα" με το χιλιοακουσμένο "όσα θέλεις εσύ αφεντικό" είναι εργατική τάξη κι ας ψάχνεται για την καλή. Υπάρχει ο συλλογικός εργάτης στα μαρξιστικά που έλεγε άλλος παραπάνω.

    Τέλος ο καθηγητάκος του Πανεπιστημίου που μόνος του λέει και προφανώς πιστεύει πως δεν έχει αφεντικό και αυτός αποφασίζει το έργο που θα παράγει ας μην του χαλάσουμε το σερμπέτι και ας τον αφήσουμε όξω από την εργατική τάξη αλλά μην πούμε… ούτε μακριά, ούτε κοντά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @LegemeIlia:
      Μόλις μου βρεις έναν καλύτερο ορισμό, ο οποίος δεν θα κατατάσει τον μπετατζή στην ίδια κοινωνική κατηγορία με τον αρχιτέκτονα, έλα να το ξανακουβεντιάσουμε.
      Μέχρι τότε 'εχω βρει να συνφωνεί μαζί μου τουλάχιστον ο ...Στάλιν, όταν μιλάει για τις δευτερεύουσες αντιθέσεις εντός του σοσιαλισμού και αναφέρεται ξεκάθαρα στην αντίθεση σωματικής-διανοητικής εργασίας.(Οικονομικά προβλήματα του σοσιαλισμού στην ΕΣΣΔ). Και απαντάει και για το σόφισμα που θέτεις και εσύ πως όλες οι ανθρώπινες δραστηριότητες προϋποθέτουν την χρήση του εγκεφάλου.
      Βεβαίως το θέμα της ανάρτησης εδώ είναι άλλο, και καλό θα ήταν αυτή ησυζήτηση να γίνει στο σχετικό ποστ.

      Διαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου, άν δεν υπάρχει εγγραφή στον blogger ή άλλη διαδυκτιακή υπηρεσία (βλέπε όροι σχολιασμού στο πάνω μέρος της σελίδας).
Ανώνυμα και υβριστικά σχόλια μπορούν να διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.