Καλωσήλθατε στον Fadomduck2

To παρόν ιστολόγιο αποτελεί φυσική συνέχεια του Fadomduck στο οποίο θα βρείτε συλλογές κειμένων, παραπομπές σε ηλεκτρονικές διευθήνσεις με πολιτικά βιβλία και μουσική, καθώς και μια αρκετά μεγάλη συλλογή με αφίσσες από την Σοβιετική Ενωση (μέχρι και το 1956). Αρχείο με τα άρθρα του Fadomduck #1 θα βρείτε εδώ. O Fadomduck2 όπως και ο προκάτοχος του δηλώνει πως αν και ντρέπεται να κρύψει τις συμπάθειες του, δεν εκπροσωπεί καμμία συλλoγικότητα, παρά μόνο τον εαυτό του. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο alepotrypa200@gmail.com

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

Η ταινία της εβδομάδας: "Τζο ο λεμονάδας"

Ο Τζο είναι ένας καλόκαρδος καουμπόι, που αγαπάει τη λεμονάδα και μισεί το οινόπνευμα. Τα βάζει με τους παρανόμους και με το ποτό, είναι γοητευτικός και πάντα παρόν όταν τον χρειάζονται οι απροστάτευτες γυναίκες και οι ανήμποροι ηλικιωμένοι άντρες. Είναι όμορφος, συνεχώς χαμογελαστός και γεμάτος ζωή. Το μυστικό του όμως γρήγορα θα αποκαλυφθεί και θα μαθευτεί η πραγματική του ταυτότητα.

Πηγή: cine.gr

Απολαυστική σάτιρα των κλασικών γουέστερν είναι ο "Τζο ο λεμονάδας". Ηρωας είναι ένας ξανθός όμορφος καουμπόι, με χαμόγελο ...οδοντόπαστας, ο οποίος κατατροπώνει τους κακούς και κερδίζει τις γυναίκες, χάρις στο αγαπημένο του ποτό, τη λεμονάδα. Πρωταγωνιστούν οι Κάρελ Φίαλα, Ρούντολφ Ντέιλ, Μίλος Κοπέτσκι και Ολγα Σχομπέροβα

Πηγή: Ριζοσπάστης

3 σχόλια:

  1. "Ό,τι ωφελεί την Κόλα Λόκα, ωφελεί και το Νόμο." στο 86':06"

    Limonádový Joe aneb Koňská opera (Τζο ο Λεμονάδας ή Όπερα του Αλόγου)Τσεχοσλοβακία, πρεμιέρα 16/10/1964

    Ι.
    Σενάριο: Jiří Brdečka (24/12/1917 - 2/6/1982)
    http://oidnes.cz/14/021/org/OB512351_93.JPG
    Μυθιστοριογράφος, θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος, ο Jiří Brdečka προερχόταν από οικογένεια δασκάλων.

    Μετά την αποφοίτησή του από το γυμνάσιο (1936) άρχισε σπουδές στη Σχολή Καλών Τεχνών, αρχικά φιλολογία και φιλοσοφία, και αργότερα ιστορία τέχνης και αισθητικής (με ένα εξάμηνο διάλειμμα στο Πανεπιστήμιο της Τεχνολογίας, όπου σπούδασε σχέδιο και γεωγραφία). Με το κλείσιμο των πανεπιστημίων από τους ναζί (1939) βρίσκεται διοικητικός υπάλληλος του Δημοτικού Μουσείου στην Πράγα και ταυτόχρονα σκιτσογράφος και δημοσιογράφος σε εφημερίδα.
    Από τον Ιούνιο του 1941 έως το τέλος του 1942, υπεύθυνος τύπου της Lucernafilm, μετέπειτα animator κινουμένων σχεδίων στην Pragfilm (Nacionalfilm από τα μέσα του 1944).

    - Κάπου εδώ με το "Pérák a SS" ξεκινά η συνεργασία του με τον Jiří Trnka* (24/2/1912 - 30/12/1969 κατασκευή κούκλας μαριονέτας, εικονογράφηση, κινούμενο σχέδιο στοπ-καρέ και σκηνοθεσία ταινιών), βλέπε για κείμενο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=cMI5E96ny70 και καλύτερη κόπια εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=a3-l62i-KgM -

    Από τον Ιούνιο του 1945, εργάστηκε ως συντάκτης της εφημερίδας Lidových (Λαϊκή), όπου ήταν υπεύθυνος για την παρουσίαση-κριτική ταινιών.
    Από το 1949 εργάστηκε σεναριογράφος στα Στούντιο Barrandov, από το 1958 δραματουργός και σκηνοθέτης ταινιών κινουμένων σχεδίων, συχνά με το ψευδώνυμο Jiří Tulešický.
    Από τα τέλη της δεκαετίας του '30 συνέβαλε σε αρκετά περιοδικά και εφημερίδες όπως πχ στο Ahoj (Γεια σας), όπου το 1940 εμφανίζεται η πρώτη εκδοχή της πρόζας "Τζο ο Λεμονάδας".
    Όμως, ο κινηματογράφος ήταν πάντα το βασικό ενδιαφέρον για τον Brdečka. Ιστορίες του γυρίστηκαν φιλμ κινουμένων σχεδίων και ντοκιμαντέρ. Έγραψε ή/και συνεργάστηκε για σενάρια ταινιών μεγάλου μήκους, fiction και κινούμενα σχέδια.
    Στο λογοτεχνικό έργο του Jiří Brdečka διακρίνονται εμπνευσμένο πικρόχολο ειρωνικό χιούμορ, λογοτεχνικές νύξεις και στοιχεία απομυθοποίησης. Αξιοσημείωτη σχεδιαστική αντίληψη που αντικατοπτρίζεται στην οπτικοποίηση της χιουμοριστικής ιδέας.

    Χαρακτηριστική θεματολογία του η Άγρια Δύση, η οποία επανέρχεται στο έργο του τακτικά. Κάπως έτσι προέκυψε σαν χόμπι ο "Τζο ο Λεμονάδας", πρώτα σαν ένας σύντομος κύκλος ιστοριών, αργότερα σαν μυθιστόρημα, σαν θεατρικό έργο, και τέλος σαν σενάριο ταινίας που διακωμωδεί την ατμόσφαιρα της Αμερικής της δεκαετίας του 1880. Σημείο εκκίνησης της αφήγησης είναι η εμμονή μέχρι υπερβολής στο κλισέ του καλού ήρωα, τα κωμικά εφέ, που ο συγγραφέας επιτυγχάνει τόσο με το γλωσσικό στυλιζάρισμα, την ανάμειξη πεζού και ποιητικού ύφους με ειρωνεία και λεκτικό χιούμορ, και ιδιαίτερα παράλογες καταστάσεις. Η ανάπτυξη της αφήγησης προκύπτει από βαθιά γνώση του τόσο για την εποχή, όσο και για την διακωμώδηση σαν είδος.
    Προκειμένου για την ταινία, πέρα από το σενάριο, ο Brdečka δημιούργησε τα κοστούμια, ήταν ο δημιουργός των περισσοτέρων από τα gags και απαραίτητος σύμβουλος σε όλα όσα αφορούσαν την Άγρια Δύση.

    *Συναντούμε ξανά τον Jiří Trnka στο σχεδιασμό των τίτλων έναρξης της ταινίας "Τζο ο Λεμονάδας".

    ΠΗΓΕΣ:
    http://zivotopis.osobnosti.cz/jiri-brdecka.php
    http://kinomusorka.ru/directors-director-oldrich-lipsky.html
    (ελεύθερη απόδοση μετάφραση)

    graf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΙΙ.
    Σκηνοθεσία: Oldřich Lipský (4/7/1924 - 19/10/1986)
    http://i3.cn.cz/1404371096_008.jpg
    Σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός.

    Καθώς οι γονείς του ήταν παθιασμένοι ερασιτέχνες ηθοποιοί, ήλθε σε επαφή από μικρή ηλικία με ό,τι τελικά θα γινόταν το επίκεντρο του ενδιαφέροντός του αργότερα: το κουκλοθέατρο, το ερασιτεχνικό και επαγγελματικό θέατρο, το λούνα παρκ, το τσίρκο, το σινεμά αντιληπτό σαν θαυμαστό. Με το κλείσιμο των σχολείων από τους ναζί, βρίσκεται νεαρός εργάτης στη βιομηχανία. Το ίδιο καιρό, μαζί με τον αδελφό του Lubomír (19/4/1923), ο οποίος αργότερα έγινε διάσημος ηθοποιός, συμμετέχουν στις παραστάσεις του Mladá komedie (Νέοι Ερασιτέχνες) στα 1943-1945.

    Μετά τον πόλεμο αποφασίζει να σπουδάσει Νομικά και Φιλοσοφία, όμως η αγάπη για το θέατρο και το σινεμά τον κερδίζει όταν σημειώνει επιτυχία με μια καλοστημένη - για ερασιτέχνη - θεατρική παράσταση. Δημιουργεί το Θέατρο Σάτιρας και εργάζεται σαν σκηνοθέτης, ηθοποιός, καλλιτεχνικός διευθυντής. Στα 1949 εντάσσεται στο δυναμικό του κινηματογραφικού Στούντιο Barrandov. Αφιερώνεται στο σινεμά και το 1950 σκηνοθετεί την πρώτη του ταινία.

    Το 1954 γυρίζει την κωμωδία "Cirkus bude!" και από το 1956 σκηνοθετεί τις παραστάσεις του Τσίρκου της Τσεχοσλοβακίας και περιοδεύει στην Ιαπωνία, στην Ινδία και στην Βιρμανία (Μιανμάρ). Πρωτοτυπεί συνδυάζοντας παραδοσιακές τέχνες της παράστασης με προβολές από προτζέκτορες και οπτικά εφέ εν είδει μαγικού φανού. Τα γυρίσματα της περιόδου αυτής θα δώσουν το "Cirkus jede!" (1960).

    Η πρώτη από τις συνεργασίες του με τον Jiří Brdečka θα είναι η ταινία "Limonádový Joe aneb Koňská opera" (Τζο ο Λεμονάδας ή Όπερα του Αλόγου) (1964). Βασισμένη στον ήρωα του Brdečka, οι δυο τους συνεργάζονται στο σενάριο της ταινίας. Ο Lipský επιλέγει την αισθητική βωβού ασπρόμαυρου φιλμ και τίντες βασικών χρωμάτων για να τονίσει αναλόγως σκηνές της ταινίας.

    Στη φιλμογραφία του παρωδεί διάφορα είδη ταινιών και λογοτεχνίας, όπως γουέστερν, γκαγκστερικά, αλλά και Ιούλιο Βερν. Πέρα από την κωμωδία και την παρωδία, καθ' όλη την καριέρα του ασχολήθηκε με τα φιλμ για παιδιά. Πολλά από τα έργα του αυτά, κλασσικά πια, αποτελούν μια στάνταρ φιλμογραφία για το παιδικό κοινό.

    Ο δημοφιλής Lipský, έλαβε το 1974 τον επίσημο τίτλο του Σκηνοθέτη και το 1979 ονομάστηκε Καλλιτέχνης του Λαού της Τσεχοσλοβακίας.
    ΠΗΓΕΣ:
    http://kinomusorka.ru/directors-director-oldrich-lipsky.html
    http://www.csfd.cz/tvurce/3225-oldrich-lipsky/?biography=20343
    (ελεύθερη απόδοση μετάφραση)

    graf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΙΙΙ.
    Ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει για τη μουσική επένδυση της ταινίας. Ο κατάλογος των τραγουδιών, συνθέσεων των Jan Rychlík και Vlastimil Hála σε στίχους Jiří Brdečka και Pavel Kopta βρίσκεται εδώ: http://www.imdb.com/title/tt0058275/soundtrack?ref_=tt_trv_snd

    Karel Gott* - So fár (Jan Rychlík / Jiří Brdečka)
    https://www.youtube.com/watch?v=0PlHBoxhNnc

    *Ο τραγουδιστής Karel Gott ντουμπλάρει τον πρωταγωνιστή Karel Fiala στις σκηνές με τραγούδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου, άν δεν υπάρχει εγγραφή στον blogger ή άλλη διαδυκτιακή υπηρεσία (βλέπε όροι σχολιασμού στο πάνω μέρος της σελίδας).
Ανώνυμα και υβριστικά σχόλια μπορούν να διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.