tag:blogger.com,1999:blog-8773780223965733299.post4844132294291539819..comments2024-03-21T06:06:16.032+02:00Comments on Fadomduck2: Η "αντιφασιστική αριστερά" είναι για γέλια και για κλάματαTRASHhttp://www.blogger.com/profile/07066912726859998710noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-8773780223965733299.post-55717665134384983342013-11-25T23:31:05.867+02:002013-11-25T23:31:05.867+02:00@gdmn1973:
Νομίζω πως εδώ ένα καλό ζήτημα θα ήταν ...@gdmn1973:<br />Νομίζω πως εδώ ένα καλό ζήτημα θα ήταν ο διαχωρισμός του καταναλωτή της "λαϊκοπόπ κουλτούρας" από τον παραγωγό της.<br />Πολύ δε περισσότερο που τα πράγματα δεν είναι ούτε εδώ ξεκάθαρα στο ποιός είναι τι.<br />Ο Βοσκόπουλος που κατατάσεται π.χ.; Γιατί έχει παίξει μαζί με την Βανδή...TRASHhttps://www.blogger.com/profile/07066912726859998710noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8773780223965733299.post-62952324119072895952013-11-25T23:09:27.585+02:002013-11-25T23:09:27.585+02:00@gdmn1973
Εγώ θα ήθελα μιλώντας για αυτό το θέμα ν...@gdmn1973<br />Εγώ θα ήθελα μιλώντας για αυτό το θέμα να κάνουμε πριν απ' όλα σαφή διαχωρισμό ανάμεσα σε ό,τι σχετίζεται με αισθητική ("λαϊκοπόπ", "ποιοτικό" ή οτιδήποτε άλλο) και σε ό,τι σχετίζεται με τη βιομηχανία του θεάματος, το μάρκετινγκ και την επίδραση τους πάνω στο αισθητικό αποτέλεσμα. <br />Από την άλλη, πρόκειται για συζήτηση που γίνεται εντελώς από σπόντα, αφού το θέμα της δεν είναι αυτά τόσο, όσο η πολιτική θέση της Βανδή (και δεν το βάζω σε εισαγωγικά - άσχετα που μπορείς κανείς να κάνει υποθέσεις περί του τι, πώς κλπ στην περίπτωση όπου το μάρκετινγκ υποδείκνυε άλλες τακτικές και κατά πόσο είναι ο χ ψ καλλιτέχνης προσωπικά - συνειδησιακά εξαρτημένος από το μάρκετινγκ κλπ κλπ, αλλά αυτά δεν μπορούμε να τα γνωρίζουμε, μπορούμε δηλαδή να έχουμε γενική άποψη αλλά όχι να εντάσσουμε σε αυτή τη γενική άποψη άκριτα το κάθε τι) και, κατόπιν (2ο θέμα), η μεγάλη αγκαλιά της "αυγής" που μας χωράει όλους συγχωρώντας και τα λαϊκοποπ ολισθήματα του καθενός μας αν πρόκειται για αυτόν τον υπέρτερο σκοπό. <br />Κατά τ' αλλα για τα θέματα που βάζεις, δεν παρακολουθώ την "αυγή" τόσο στενά ώστε να μπορώ να έχω τόσο λεπτομερή άποψη, αλλά πιστεύω ότι έχεις δίκηο, διαφορετικά δεν θα μπορούσε να συνυπάρχει αυτή η καταδίκη της "λαϊκοποπ ουλτούρας" (που όμως ενόψει ενός "αντιφασιστικού μετώπου" παραβλέπουμε κλπ) με το έσχατο "λαϊκοποπ" πρότζεκτ του πολιτικού ίματζ μέικινγκ που είναι ο ίδιος ο Α. Τσίπρας. <br /><br />Δεν μπορώ να πω περισσότερα. Κατά τ' άλλα όπως είναι προφανές το προηγούμενο σχόλιο μου μπήκε σαν αντίδραση και στην "αφοριστική" της ανάρτησης (εξίσου αφοριστικά εκ μέρους μου), και (απολογούμενος) αν δεν έβαλα το σχόλιο απευθείας στο "ciaoant1" είναι μόνο και μόνο γιατί έχοντας σ' αυτό εδώ το μπλογκ κάνει 1-2 σχολιασμούς νιώθω περισσότερο "θαμώνας" + ότι πιστεύω ότι η "γειτνίαση" είναι τέτοια ώστε δεν χωρά η πιθανότητα πως κάνω σχόλια για κάποιον (εν προκειμένω το ciaoant1) "πίσω από την πλάτη του". <br />bonustrack<br />http://youtu.be/cCTr4BsN6iM<br />:-AGIShttps://www.blogger.com/profile/00491621085214877383noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8773780223965733299.post-44663911984408647072013-11-25T21:48:20.325+02:002013-11-25T21:48:20.325+02:00@gdmn1973:
Έχω την εντύπωση πως ο "πολιτιστικ...@gdmn1973:<br />Έχω την εντύπωση πως ο "πολιτιστικός ελιτισμός" εκτός από μέσο κοινωνικής διαφοροποίησης, ήταν και το όχημα της αυτοεπιβεβαίωσης για μορφωμένα στρώματα τα οποία όμως δεν έπαυαν να εξαρτάνε το βιοτικό τους επίπεδο από τις διαθέσεις του κάθε "απαίδευτου" μεγαλοαστού.<br />Ήταν το όχημα μέσω του οποίου μπορούσαν να αυτοεπιβεβαιωθούν ως "αυτόνομη" ελίτ κατά κάποιον τρόπο.TRASHhttps://www.blogger.com/profile/07066912726859998710noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8773780223965733299.post-86631574515267411802013-11-24T15:51:24.849+02:002013-11-24T15:51:24.849+02:00@ TRASH και AGIS,
Θέλω να ξεκαθαρίσω τη θέση μου ...@ TRASH και AGIS,<br /><br />Θέλω να ξεκαθαρίσω τη θέση μου και γι' αυτό η κριτική σας με ενδιαφέρει πολύ.<br /><br />Εγώ δε βλέπω καμία πραγματική αντιδιαστολή της "λαϊκοπόπ αισθητικής και κουλτούρας" με τα "δικά τους ανώτερα γούστα". Το "ποιοτικό" (νεολαϊκό, τραγουδοποιία, αναρίθμητες διασκευές, επανεκτελέσεις, μιμήσεις ειδών, μίξεις ειδών) δεν είναι το αντίθετο της "λαϊκοπόπ αισθητικής και κουλτούρας", αλλά το συμπλήρωμά της. Αυτά τα δήθεν αντιτιθέμενα ρεύματα συγκοινωνούν, κινούνται με τους ίδιους όρους marketing και διακινούνται με παρόμοια μέσα προώθησης εδώ και σαράντα χρόνια.<br /><br />Τα μεσοστρώματα, με ή χωρίς αριστερές καταβολές, προέβαλαν πολιτιστικό ελιτισμό όσο αυτός είχε πέραση, δηλαδή όσο το μορφωτικό/πολιτιστικό τους πλεονέκτημα μπορούσε να οδηγήσει στην κοινωνική καταξίωση, κυρίως μέσω της οικονομικής επιτυχίας. Από το τέλος των 80s νομίζω, κατέστη σαφέστατο ότι στην κοινωνική καταξίωση και στο χρήμα οδηγεί μόνο η ικανότητα να βγάζεις χρήμα. Ο "πολιτιστικός ελιτισμός" ξέπεσε στην παρηγοριά του φθίνοντας μικροαστού διανοούμενου (βλέπε κλαψιάρικες πχιοτικές μπαλάντες), ενώ η "λαϊκοπόπ αισθητική και κουλτούρα" έγινε ένα ακόμα μέσο επίδειξης του ανερχόμενου μικροαστού γιάπη, όπως απέδειξαν τα πλήθη επιχειρηματιών, ελεύθερων επαγγελματιών, ακαδημαϊκών και αθλητών που ξεσάλωσαν στις πίστες. Υπήρξε μια περίοδος που οι ίδιοι άνθρωποι έκαναν και τα δύο, διότι "είμεθα μορφωμένοι, αλλά δεν είμαστε κομπλεξικοί" ή "είμαστε φραγκάτοι, αλλά δεν είμαστε κι αγράμματοι". Ο "πολιτιστικός ελιτισμός" τους δεν πήγαινε παραπέρα απ' το να κοροϊδεύουν τα σκυλάδικα, θαμώνες των οποίων ήταν συχνά κι οι ίδιοι.<br /><br />Η διαφωνία μου: Μετά απ' όσα προηγήθηκαν, δε βλέπω την Αυγή να έχει σήμερα ούτε τις ίδιες ευκαρίες ούτε τον ίδιο ζήλο να πουλήσει πολιτιστικό ελιτισμό στους νεώτερους αναγνώστες της. Αυτοί με τη σειρά τους δεν πολυσκοτίζονται ν' αγοράσουν, γιατί ξέρουν πως δε θα μεταπωλήσουν. Νομίζω πως η Αυγή διαχωρίζει τη θέση της από τη "λαϊκοπόπ αισθητική" κάπως δειλά κι αμήχανα, για δύο λόγους. Επιχειρεί να "ξεκαρφωθεί" απέναντι στους παλιότερους Συνασπισμένους, κυρίως όμως αναδεικνύει ως σημείο διαφοροποίησης την αισθητική για ν' αποφύγει τη ταμπακιέρα: Ποια κοινωνικά στρώματα εκφράστηκαν μ' αυτή την αισθητική και την έκαναν κυρίαρχη; Τι γυρεύουν στην "αριστερά" σήμερα; Τι περιμένει απ' αυτούς η σημερινή "αριστερά" και γιατί τους κάνει ανοίγματα ακόμα και μέσω Βανδή;<br /><br />Συγγνώμη για το σεντόνι που ανέβασα, αλλά θεωρώ την αισθητική σημαντικό ζήτημα, όταν περιλαμβάνει τις ΕΠΙΛΟΓΕΣ που έχει κάνει ο καθένας κι όχι μόνο τι φοράει και τι τραγούδια λέει.<br /><br />gdmn1973<br /><br />ΥΓ: Διαφωνία (;) δεύτερη: Η "αριστερά" που αναφέρεις, TRASH, δεν έκανε κριτική στο μικρο/μεσαίο/μεγαλο-πασόκο μόνο στον τομέα της αισθητικής. Έκανε σφοδρή κριτική στο ΠΑΣΟΚ για ζητήματα ακεραιότητας, χρηστής διαχείρισης, πολιτικού ήθους και μάλιστα από θέσεις της αστικής ηθικής! Να το πω χοντρά; Ερειδόμενη στο ηθικό της κύρος, η "αριστερά" έπαιξε τον ελεγκτικό ρόλο που δεν μπορούσε να παίξει στα 80s η διαβοήτως υποκριτική, ανυπόληπτη και λαομίσητη ως και τότε "παραδοσιακή δεξιά". Τώρα, ποιοι πλήρωσαν το μάρμαρο, ποιοι βγήκαν κι από πάνω, ποιοι τα χάλασαν, ποιοι τα βρήκαν και ποιοι έκαναν καριέρα άμεμπτου αριστερού πολιτευτή, αυτά τα είδαμε... Και τα βλέπουμε...<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8773780223965733299.post-56620578125392652122013-11-24T11:13:17.051+02:002013-11-24T11:13:17.051+02:00@gdmn1973:
Τα πράγματα έχουν και μία άλλη διάσταση...@gdmn1973:<br />Τα πράγματα έχουν και μία άλλη διάσταση, πιο "παραδοσιακή" ίσως.<br />Το "ΚΚΕ" εσωτερικού, ο ΣΥΝασπισμός αργότερα και το κομμάτι του ΣΥΡΙΖΑ που προέρχεται από αυτόν, αντιπροσωπεύουν μία "αριστερά" που ποτέ δεν είχε πρόβλημα με τα πολιτικά-οικονομικά πεπραγμένα του μικρό- έως μεγαλο- μεσαίου ΠΑΣΟΚου, διαφοροποιούνταν όμως από αυτόν για λόγους ....αισθητικής.<br />Μπορούμε να δούμε το άρθρο της Αυγής και ως ενταγμένο σε αυτήν την παράδοση.TRASHhttps://www.blogger.com/profile/07066912726859998710noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8773780223965733299.post-5810560060660395732013-11-24T02:41:03.207+02:002013-11-24T02:41:03.207+02:00Δεν θα αγαπήσουμε οτι έχει τραγουδήσει, δεν θα ξεχ...<i>Δεν θα αγαπήσουμε οτι έχει τραγουδήσει, δεν θα ξεχάσουμε την λαϊκοπόπ αισθητική και κουλτούρα, αλλά όποιος στον αγώνα κατά του φασισμού ορθώνει το ανάστημα του, γίνεται ένας από μας</i><br /><br />Σχετικά με αυτό το "εμάς", ένα δικό μου <a href="http://ciaoant1.blogspot.gr/2013/11/blog-post_9700.html?showComment=1385252562502#c3592882387188821131" rel="nofollow">σχόλιο</a> στο ciaoant1 και ένα <a href="http://red-traverso.blogspot.gr/2013/11/blog-post_23.html" rel="nofollow">πολύ πιο... περιεκτικό</a>, που μόλις είδα ότι το έκανες reblog.<br /><br />gdmn1973Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8773780223965733299.post-32555373674824286352013-11-24T00:41:58.878+02:002013-11-24T00:41:58.878+02:00@AGIS:
Συμφωνώ μαζί σου.
Το κείμενο το ανέβασα γι...@AGIS:<br />Συμφωνώ μαζί σου. <br />Το κείμενο το ανέβασα γιατί θεώρησα το συγκεκριμένο (πολιτιστικός ελιτισμός) κομμάτι δευτερεύων.<br />Ίσως να έπρεπε να κάνω και εγώ από την αρχή ένα σχόλιο πάνω σε ότι σωστά επισημαίνεις.TRASHhttps://www.blogger.com/profile/07066912726859998710noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8773780223965733299.post-14498038131706668512013-11-23T22:18:56.709+02:002013-11-23T22:18:56.709+02:00Εμένα στο κομματάκι της "αυγής" μ' ε...Εμένα στο κομματάκι της "αυγής" μ' ενοχλεί τόσο το "γίνεται ένας από μας" (θα αρκούσε να μιλάμε για κάποιον που "είναι ο εαυτός του" και ως τέτοιος ενεργεί και μπράβο του), όσο επίσης και η αντιδιαστολή σ' αυτή την "πλατιά ενότητα" της "λαϊκοποπ αισθητικής και κουλτούρας" που φυσικά είναι πολύ χαμηλή για τα δικά μας ανώτερα γούστα. Σ' αυτό το δεύτερο σημείο όμως υπερθεματίζει το κείμενο της ανάρτησης με τα περί αποχαύνωσης, σαπισμένης κουλτούρας κλπ. Δεν παραγνωρίζω την κυριαρχία και αρνητική επίδραση της βιομηχανίας του θεάματος στους όρους της μουσικής παραγωγής, αλλά από αυτή την καθαροϊδεολογική καταγγελία προτιμάω λχ την απλότητα του Β. Λέκα στο βίντεο της προηγούμενης ανάρτησης που έκανες στο μπλογκ για το θέμα.<br />Ζήτημα ιδιοσυγκρασίας άραγε; <br />AGIShttps://www.blogger.com/profile/00491621085214877383noreply@blogger.com