Καλωσήλθατε στον Fadomduck2

To παρόν ιστολόγιο αποτελεί φυσική συνέχεια του Fadomduck στο οποίο θα βρείτε συλλογές κειμένων, παραπομπές σε ηλεκτρονικές διευθήνσεις με πολιτικά βιβλία και μουσική, καθώς και μια αρκετά μεγάλη συλλογή με αφίσσες από την Σοβιετική Ενωση (μέχρι και το 1956). Αρχείο με τα άρθρα του Fadomduck #1 θα βρείτε εδώ. O Fadomduck2 όπως και ο προκάτοχος του δηλώνει πως αν και ντρέπεται να κρύψει τις συμπάθειες του, δεν εκπροσωπεί καμμία συλλoγικότητα, παρά μόνο τον εαυτό του. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο alepotrypa200@gmail.com

Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015

Τι ζήτησαν οι Κινέζοι για να μπουν στα έντοκα

Βοήθεια από το Πεκίνο στις κρίσιμες εκδόσεις του Απριλίου αναζητά η Αθήνα. Το ταξίδι του Γ. Δραγασάκη, οι απαιτήσεις των Κινέζων και το μήνυμα για την τοποθέτηση 100 εκατ. Οι κινήσεις για ΟΛΠ και ΟΣΕ και ο πονοκέφαλος της DG Comp.

Το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης να τοποθετήσουν κεφάλαια στις επικείμενες εκδόσεις εντόκων γραμματίων της Ελλάδας μετέφερε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης κατά το ταξίδι του στο Πεκίνο.

Το αίτημα αφορούσε, πρωτίστως, την κρίσιμη έκδοση εντόκων της 8ης Απριλίου ύψους 1,4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 700 εκατ. ευρώ πρέπει να καλυφθούν από το ελληνικό δημόσιο ή από άλλη πηγή καθώς πρόκειται για αποπληρωμή εντόκων προς ξένες τράπεζες που δεν αναμένεται να μετέχουν στη διαδικασία και να ανανεώσουν τους τίτλους που είχαν αγοράσει στην προηγούμενη δημοπρασία προ εξαμήνου.

Η τρύπα των 700 εκατ. ευρώ αποτελεί το πρώτο μεγάλο κρας τεστ του ελληνικού δημοσίου καθώς ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι φρόντισε να σφίξει μέχρι τέλους τη θηλειά της ρευστότητας απαγορεύοντας και νομικά στις ελληνικές τράπεζες να μεταφέρουν έστω και 1 επιπλέον ευρώ προς το ελληνικό δημόσιο καλύπτοντας μέρος του ποσού.

Η κατάσταση δυσκολεύει ακόμη περισσότερο αφού την ίδια περίοδο η Αθήνα πρέπει να πληρώσει και τη δόση των 450 εκατ. ευρώ προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Το αντάλλαγμα και η Κομισιόν

Σύμφωνα με τις πληροφορίες το αίτημα της ελληνικής αντιπροσωπείας προς τους Κινέζους αξιωματούχους για χρηματοδοτική στήριξη έτυχε μεν θετικής ακρόασης, ωστόσο οι Κινέζοι ζήτησαν ως αντάλλαγμα την άμεση απόκτηση μεγαλύτερης πίτας στο λιμάνι του Πειραιά και στο βάθος επενδυτική πρόσβαση στις μεταφορές (ΟΣΕ).

Μάλιστα, υπενθύμισαν ότι έχουν ήδη τοποθετήσει σε πρόσφατη έκδοση εντόκων του ελληνικού δημοσίου 100 εκατ. ευρώ, μέσω των τραπεζών τους, ως κίνηση καλής θέλησης προς την ελληνική οικονομία.

Όσον αφορά το επενδυτικό πλάνο, η ελληνική κυβέρνηση και συγκεκριμένα ο αντιπρόεδρος τόνισε ότι συμφωνεί στην πώληση του ΟΛΠ και στηρίζει από την πρώτη ημέρα την επενδυτική στρατηγική των Κινέζων στην Ελλάδα, δήλωση που προκάλεσε εσωκομματικές αντιδράσεις στο ΣΥΡΙΖΑ με πλέον ηχηρή αυτή του Γ. Δρίτσα.

Ωστόσο, οι Κινέζοι έθεσαν στο τραπέζι της συζήτησης και το ζήτημα που έχει προκύψει όσον αφορά την επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν (DG Comp), η οποία εγείρει θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού για μία σειρά ευνοϊκών, φορολογικού τύπου, διευκολύνσεων που δόθηκαν στην Cosco όταν υπεγράφη η συμφωνία για το λιμάνι.

Δεν είναι τυχαίο κάτι που φέρεται να τόνισαν οι Κινέζοι στους Έλληνες αξιωματούχους, ότι την ώρα που η υψηλόβαθμη ελληνική αντιπροσωπεία με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη και τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά πετούσε προς την Κίνα, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν κάλεσε την Ελλάδα επισήμως να τακτοποιήσει με πρόστιμα τις ευνοϊκές ρυθμίσεις της Cosco!

Πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν τις συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών αναφέρουν ότι όταν οι Κινέζοι ρώτησαν τους Έλληνες αν μπορούν να διασφαλίσουν ότι το θέμα με την DG Comp θα κλείσει, η ελληνική πλευρά φέρεται να τόνισε ότι θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να το διευθετήσει αλλά μέχρι εκεί, χωρίς να αποκλείει περαιτέρω παρέμβαση της Κομισιόν.

Πηγές της αγοράς σχολιάζοντας την παρέμβαση της DG Comp για την επένδυση της Cosco δεν αποκλείουν ότι πέραν των τυπικών εκκρεμοτήτων η όλη υπόθεση φαίνεται να συνδέεται, χωρίς αυτό να αποδεικνύεται, με το ενδιαφέρον ευρωπαϊκών συμφερόντων για τα «φιλέτα» τόσο του λιμανιού όσο και των σιδηροδρόμων.
Πηγή: Euro2day

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου, άν δεν υπάρχει εγγραφή στον blogger ή άλλη διαδυκτιακή υπηρεσία (βλέπε όροι σχολιασμού στο πάνω μέρος της σελίδας).
Ανώνυμα και υβριστικά σχόλια μπορούν να διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.